Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D suuttimia tukossa/rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikki666
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 29
    • Lappi

    E39 530D suuttimia tukossa/rikki?

    Eli tyhjäkäynnillä käy tosi huonosti ja peinillä kierroksilla meno hankalaa. Onnistuin asentaan istan kannettavaan jolla tein suutintestin. Ohessa kuva. Onko 3 ja 4 suutin rikki/tukossa?
    Attached Files
  • Rattiukko
    BTCF Member
    • Nov 2022
    • 503
    • Uusimaa

    #2
    Kolmonen vaikuttaisi huonoimmalta, nelonen parhaalta. Vaihda päikseen kolmonen nelosen kanssa ja katso mitä tapahtuu?

    Comment

    • azlakki
      Bimmer Rookie
      • Oct 2015
      • 88
      • Tampere

      #3
      Kutonen paras.

      Comment

      • Rattiukko
        BTCF Member
        • Nov 2022
        • 503
        • Uusimaa

        #4
        Ei kai tuossa pyritä nollatulokseen vaan siinä kerrotaan vain suuttimien ruiskutusmäärä suhteessa toisiinsa. Jos ruiskutusmäärä on pieni miinusmerkkinen niin se pytty tarvitsee vähiten polttoainetta toimiakseen ja siinä on paras suutin. Jos iso luku niin polttoainetta syötetään paljon joka tarkoittaa että jotain on pielessä.

        Comment

        • azlakki
          Bimmer Rookie
          • Oct 2015
          • 88
          • Tampere

          #5
          Jos kaikki ovat -4 vs kaikki 0, kumpi optimaalisempi?

          Comment

          • Rattiukko
            BTCF Member
            • Nov 2022
            • 503
            • Uusimaa

            #6
            Ne ei ole koskaan kaikki -4 koska ne näyttää silloin kaikki 0 eli rajat siirtyy. Ei ole mitään absoluuttista 0 pistettä vaan arvot on edelleen suhteessa toisiinsa. Ainakin mun käsityksen mukaan.

            Jos haluaa absoluuttiset arvot niin pitää katsoa ruiskutusmääriä.

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2672
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Rattiukko View Post
              Ei ole mitään absoluuttista 0 pistettä vaan arvot on edelleen suhteessa toisiinsa. Ainakin mun käsityksen mukaan.
              DDE:n ilmoittamat yksittäisten sylintereiden lukemat lähestyvät nollaa silloin kun kaikkien suuttimien toiminta on optimaalista. Käytännössä lukemat heiluvat hieman nollatason molemmin puolin. Ketjun aloitusviestissä kysyjällä näyttää ainakin kolmossylinterin suutin vuotavan pahasti ja sen seurauksena DDE pyrkii korjaamaan ja kompensoimaan muiden sylintereiden ruiskutusta tuottaakseen mahdollisimman tasaisen pyörimisliikkeen kampiakseliin. Alkuun kannataisi kolmonen vaihtaa uuteen ja katsoa tilannetta uudelleen.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • Rattiukko
                BTCF Member
                • Nov 2022
                • 503
                • Uusimaa

                #8
                Jos rahaa on niin kolmoseen uutta suutinta vaan paikalleen, mutta jos vaihtaa 3 ja 4 suuttimet päikseen niin osat ei maksa mitään ja samalla varmistuu onko vika suuttimessa vai jossain muualla.

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3707
                  • Finnland

                  #9
                  Joudut joka tapauksessa sen yhden suuttimen vaihtamaan. Vaihtaisin suosiolla huonoimman, toki kurkistaisin ennen vaihtoa vielä varulta suutinten ohivuodot, niin näkee miten ne suhteutuu noihin INPAn ilmoittamiin asioihin.
                  Huonolla tuurilla kaksi suutinta, mutta oma veikkaus on että yhdellä selviää.
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • mikki666
                    Newbiemmer
                    • Dec 2010
                    • 29
                    • Lappi

                    #10
                    Originally posted by JaniLap View Post

                    DDE:n ilmoittamat yksittäisten sylintereiden lukemat lähestyvät nollaa silloin kun kaikkien suuttimien toiminta on optimaalista. Käytännössä lukemat heiluvat hieman nollatason molemmin puolin. Ketjun aloitusviestissä kysyjällä näyttää ainakin kolmossylinterin suutin vuotavan pahasti ja sen seurauksena DDE pyrkii korjaamaan ja kompensoimaan muiden sylintereiden ruiskutusta tuottaakseen mahdollisimman tasaisen pyörimisliikkeen kampiakseliin. Alkuun kannataisi kolmonen vaihtaa uuteen ja katsoa tilannetta uudelleen.
                    OK. Koitan vaihtaa ton kolmosen suuttimen ja laitan tuloksen tännekkin.

                    Comment

                    • mikki666
                      Newbiemmer
                      • Dec 2010
                      • 29
                      • Lappi

                      #11
                      Kolmosen suutin vaihdettu... nyt toimii kuin junan vessa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎