Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d Webasto-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exami
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 986
    • Hyvinkää, Tuusula

    #16
    Noo jatketaan tähän ketjuun ku vika saman tyylinen.. elikkä ennen webaston vesipumpun vaihtoa webasto pysy 2min päällä ja sammui.. ei pakokaasua / naksutusta diesel pumpulta.. nyt vaihdoin pumpun ja toiminta malli on sama.. vaatiiko vikakoodien nollausta tjms.? koitin myös tätä kikkaa että lämpötila ilmasotintilaitteesta täysille josko toimisi niin.. mutta ei..

    Tiettävästi ajotietokoneessa on vikakoodi webastolla vesipumpusta voiko se aiheuttaa toimimattomuutta? tai jäähdytys järjestelmän ilmaus?
    sigpic
    Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

    Comment

    • Aslakki
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 359
      • Kuusamo

      #17
      Tiettävästi ajotietokoneessa on vikakoodi webastolla vesipumpusta voiko se aiheuttaa toimimattomuutta? tai jäähdytys järjestelmän ilmaus?[/quote]


      Mulla juurikin samat oireet ja yritetty nollata vikakoodi webaston kv-pumpusta ---> ei auta. Webasto myös ns. "nollattu" irroittamalla sulake foorumilla saatujen ohjeiden mukaan ---> ei tulosta. Tultu siihen johtopäätökseen että se pirun kortti on kaput.
      E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

      Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

      Comment

      • Exami
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 986
        • Hyvinkää, Tuusula

        #18
        Originally posted by Aslakki View Post
        Mulla juurikin samat oireet ja yritetty nollata vikakoodi webaston kv-pumpusta ---> ei auta. Webasto myös ns. "nollattu" irroittamalla sulake foorumilla saatujen ohjeiden mukaan ---> ei tulosta. Tultu siihen johtopäätökseen että se pirun kortti on kaput.
        Mites jos se vesi venttiili / sen ohjaus rikki.. ja siksi ei kierrä vesi paitsi kun säädetty lämpimälle.. mutta mites automaatti ilmastoinnilla?! itseänihän ei haittais vaikka pitäs säätää lämpötila ihan lämpimäks kuhan lämmittäs autoa..
        sigpic
        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #19
          Originally posted by Exami View Post
          Noo jatketaan tähän ketjuun ku vika saman tyylinen.. elikkä ennen webaston vesipumpun vaihtoa webasto pysy 2min päällä ja sammui.. ei pakokaasua / naksutusta diesel pumpulta.. nyt vaihdoin pumpun ja toiminta malli on sama.. vaatiiko vikakoodien nollausta tjms.? koitin myös tätä kikkaa että lämpötila ilmasotintilaitteesta täysille josko toimisi niin.. mutta ei..

          Tiettävästi ajotietokoneessa on vikakoodi webastolla vesipumpusta voiko se aiheuttaa toimimattomuutta? tai jäähdytys järjestelmän ilmaus?
          Käytä weba virrattomana ja kokeile uudestaan, jos polttoainepumppu ei edellennkään naksuta (voi olla hiljainenkin ääni) niin vikaa on joko pa pumpussa, ohjainkortissa tai sitten laitteeseen ilmenee jokin muu vikakoodi ja pa pumppu ei sen vuoksi käynnisty.

          Comment

          • Exami
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 986
            • Hyvinkää, Tuusula

            #20
            Originally posted by WSE1 View Post
            Käytä weba virrattomana ja kokeile uudestaan, jos polttoainepumppu ei edellennkään naksuta (voi olla hiljainenkin ääni) niin vikaa on joko pa pumpussa, ohjainkortissa tai sitten laitteeseen ilmenee jokin muu vikakoodi ja pa pumppu ei sen vuoksi käynnisty.
            Kuinka pitkää pitäs antaa sulakkeen olla irti? (Sulake 47, toisiks ylin..) vai riittääkö ihan irti ja takas kiinni.. tämmösen toimenpiteen jälkeen ei ainekaan lähteny rokkaamaan..

            Edit: eli siis kauvanko sulakkeen täytyy olla irti että webasto nollaantuu? sieläkin kaiketi jotain konkkia? :\
            Last edited by Exami; 18-11-2008, 18:00.
            sigpic
            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #21
              Originally posted by Exami View Post
              Kuinka pitkää pitäs antaa sulakkeen olla irti? (Sulake 47, toisiks ylin..) vai riittääkö ihan irti ja takas kiinni.. tämmösen toimenpiteen jälkeen ei ainekaan lähteny rokkaamaan..

              Edit: eli siis kauvanko sulakkeen täytyy olla irti että webasto nollaantuu? sieläkin kaiketi jotain konkkia? :\
              10 sek.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • tornado
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 64
                • Uusimaa

                #22
                Mulla toi 10 sek. ei riittänyt vaan löysin tälläsen ohjeen että 1min. auto käynnissä sulake irti ja sitten sammuta auto ja odota 1min. ja sitten vasta sulake paikoilleen, tämä auttoi itselläni.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9142
                  • Oulu

                  #23
                  Hiusten halkomista, mutta BMW:n omissa dokumenteissa nollauksesta: Irrota sulake F47 väh. 10 sek ajaksi auto käynnissä tai viim. 60 sek sammutamisen jälkeen.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #24
                    Originally posted by kye View Post
                    Olen kokeillut kylmänä helpottaa vesikiertoa kytkemällä vesiventtiiliin jatkuvan virran, jotta se on koko ajan auki. Tästä ei ollut apua. Sellaisen huomion tein testatessa webasto kun vesi venttiili oli koko ajan auki. Letkuissa tuntui melko voimakkaita paineiskuja siinä vaiheessa kun webasto sammui.

                    Minkälainen on webaston vesitila? Olisiko räjäytyskuvaa? Mikä voi tehdä sen että kiertovesipumppu ei saa kylmä vettä kiertämään?
                    Siinä Webaston "vesitilassa" ei oo mitään ihmeellistä, ihan kuin kaksi erikokoista purkkia päällekkäin ja vettä välissä.

                    Nuo paineiskut viittaavat selvästi nesteen kiehumiseen joten liemi ei kierrä. Mitähän sen jäähdytysnesteen pakkaskestävyys mahtaa olla, ettei ole liian väkevää = ei siirrä lämpöä :think
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Exami
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 986
                      • Hyvinkää, Tuusula

                      #25
                      Originally posted by Rahu View Post
                      10 sek.
                      Originally posted by tornado View Post
                      Mulla toi 10 sek. ei riittänyt vaan löysin tälläsen ohjeen että 1min. auto käynnissä sulake irti ja sitten sammuta auto ja odota 1min. ja sitten vasta sulake paikoilleen, tämä auttoi itselläni.
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Hiusten halkomista, mutta BMW:n omissa dokumenteissa nollauksesta: Irrota sulake F47 väh. 10 sek ajaksi auto käynnissä tai viim. 60 sek sammutamisen jälkeen.
                      Kiitos vastauksista.. meen nykäsemään sulakkeen irti ja annan olla hetkisen ilman sitä(1-10min) joskohan sais lämpöä kabiiniin näin ku talvikin on tulossa..

                      Edit: Oli sulake irti ~2min autossa ovet lukossa jne tämän ajan eipä vielä lähteny ainekaan puksuttamaan.. pitää viellä koettaa tuo käynnissä sulake irti sammuttaa ja odotella 1min..
                      Last edited by Exami; 19-11-2008, 13:03.
                      sigpic
                      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                      Comment

                      • Rale
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 1482
                        • Porvoo

                        #26
                        Kiitos vaan WSE1

                        Eli eilen WSE1 vaihtoi omaan kulkineeseen ohjainkortin ja kivasti lämpenee nyt. Itsellä oli jo vettä päässyt sinne ohjainkortin sisuksiin. Syynä oli ilmeisesti tuon kortin suojakannen ruuvien syöpyminen sen verran voimakkaasti, että se tiiveste oli jo kutistunut ruosteen vaan laajentuessa. Voin kyllä suositella ohjainkortin vaihtoa. Mainittakoon vielä tuo vuoden takuu työlle.

                        Comment

                        • Aslakki
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 359
                          • Kuusamo

                          #27
                          Originally posted by Rale View Post
                          Eli eilen WSE1 vaihtoi omaan kulkineeseen ohjainkortin ja kivasti lämpenee nyt. Itsellä oli jo vettä päässyt sinne ohjainkortin sisuksiin. Syynä oli ilmeisesti tuon kortin suojakannen ruuvien syöpyminen sen verran voimakkaasti, että se tiiveste oli jo kutistunut ruosteen vaan laajentuessa. Voin kyllä suositella ohjainkortin vaihtoa. Mainittakoon vielä tuo vuoden takuu työlle.

                          Itse menen tänään, toivottavasti alkaa pelittää... Veikkaampa että examilla sama vika mikä mulla, oireet ainakin juuri samanlaiset. Pistän raporttia jos kortin vaihdolla alkaa toimimaan.
                          E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                          Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                          Comment

                          • Rado
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 716

                            #28
                            Originally posted by Rale View Post
                            Eli eilen WSE1 vaihtoi omaan kulkineeseen ohjainkortin ja kivasti lämpenee nyt. Itsellä oli jo vettä päässyt sinne ohjainkortin sisuksiin. Syynä oli ilmeisesti tuon kortin suojakannen ruuvien syöpyminen sen verran voimakkaasti, että se tiiveste oli jo kutistunut ruosteen vaan laajentuessa. Voin kyllä suositella ohjainkortin vaihtoa. Mainittakoon vielä tuo vuoden takuu työlle.
                            Mitä kustansi?

                            Comment

                            • kye
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 320
                              • Forssa

                              #29
                              Minullakin on tänään webasto toiminut ongelmitta. WSE1 vaihtoi ohjausyksikön Ralen auton jälkeen.
                              - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                              - N42/46 jakopäät
                              - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                              tied. 0407247465

                              Comment

                              • Rale
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 1482
                                • Porvoo

                                #30
                                Tere

                                Originally posted by kye View Post
                                Minullakin on tänään webasto toiminut ongelmitta. WSE1 vaihtoi ohjausyksikön Ralen auton jälkeen.
                                Hyvä kun tuli kuntoon sielläkin. Toi Hinta kai riippu pikkusen siitä mitä siellä on rikki? mutta ei toi kallista ole jo itse webasto vaan muuten on kunossa. Kyllä se WSE1 sulle sen hinnan antaa kun kysäset.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎