Vanhempiin vielä nuo alustan osat alkuperäisenäkin merkattu "value line", joten ei kovin herätä ostohaluja isolla hintaerolla tarvikkeeseen.
E39 M5, uudet iskarit on saatava
Collapse
X
-
Originally posted by jonne View PostSachs on laatuiskari
Orkkisvaimentimien tiivisteet pitää öljyn hyvin sisällä vuosienkin jälkeen mutta kaasupaine on melko satavarmasti päässyt jo karkaamaan ja se vaikuttaa jonkin verran vaimentimen jäykkyyteen mutta ei merkittävästi mielestäni.
Silloin kun e39 oli uusi ja niitä koeajettiin autolehdille niin näiden on raportoitu olevan sivutuuliherkkiä jo silloin uutena. E39:ssä on vakiona matalan offsetin vanteet minkä takia alustageometriassa on suurehko kääntövierinsäde joka aiheuttaa ohjauksessa sivutuuliherkkyyttä sekä kaupanpäälle uraherkkyys matalaprofiilisilla ja teräväolkaisilla renkailla.
E39 on aikamoinen keinulaiva jos alla vakiojousitus ja vauhtia +150km/h, korin heilahtelun saa kuriin vaihtamalla jäykemmät jouset ja madaltamalla ajokorkeutta hieman, jäykemmät jouset ei enää toimi vakioiskarilla. Siispä suosittelen coilover-tyyppistä ratkaisua, sen saa säädettyä juuri sellaiseksi kun haluaa valikoimalla jousijäykkydet, laittamalla ajokorkeuden ja iskunvaimennuksen juuri siten kuin haluaa ja extrana auton omamassasta lähtee pois joku kilo per nurkka suunnilleen.E39 523i Turbo
👍 1Comment
-
Originally posted by naikou View Post
*oli joskus laatuiskari
Orkkisvaimentimien tiivisteet pitää öljyn hyvin sisällä vuosienkin jälkeen mutta kaasupaine on melko satavarmasti päässyt jo karkaamaan ja se vaikuttaa jonkin verran vaimentimen jäykkyyteen mutta ei merkittävästi mielestäni.
Silloin kun e39 oli uusi ja niitä koeajettiin autolehdille niin näiden on raportoitu olevan sivutuuliherkkiä jo silloin uutena. E39:ssä on vakiona matalan offsetin vanteet minkä takia alustageometriassa on suurehko kääntövierinsäde joka aiheuttaa ohjauksessa sivutuuliherkkyyttä sekä kaupanpäälle uraherkkyys matalaprofiilisilla ja teräväolkaisilla renkailla.
E39 on aikamoinen keinulaiva jos alla vakiojousitus ja vauhtia +150km/h, korin heilahtelun saa kuriin vaihtamalla jäykemmät jouset ja madaltamalla ajokorkeutta hieman, jäykemmät jouset ei enää toimi vakioiskarilla. Siispä suosittelen coilover-tyyppistä ratkaisua, sen saa säädettyä juuri sellaiseksi kun haluaa valikoimalla jousijäykkydet, laittamalla ajokorkeuden ja iskunvaimennuksen juuri siten kuin haluaa ja extrana auton omamassasta lähtee pois joku kilo per nurkka suunnilleen.
Comment
-
Originally posted by naikou View PostOn ne siis vieläkin hyviä nuo Sachsin tolpat mutta ei enää yhtä laadukkaita kun kauan sitten eli turha odottaa että ne kestää +20 vuotta kuten e39 tehdasasennetut Sahcsit
Pitää harkita noita keltaisia tolppia E53:een tai E34:een.
E83:een tuli taakse Bilsteinin tehdasvakiota vastaavat tolpat ja ne on kyllä hyvin mukavat. Tosin olikin kalleimmat mitä Aeron luettelosta löytyi.
Comment
-
Eiköhän nimenomaan keltaisten Konien laatu ole ihan yhtä hyvä kuin ennenkin, hinta ainakin viittaisi siihen suuntaan. Erinomaiset olivat kyllä E46:sessa H&R:n vietereiden kanssa.
Kutoskoneisessa E39:ssä Eibach Pro-kit & Sachsin M-Sport -pumput on ollut varsin toimiva kombo, mutta ei Sachsien kesto tosiaan ole enää kuin max n. 100 000km, tässä oli tosiaan minulle tullessaan suht uudet sellaiset ja keväällä sai jo uusia eteen, taaksekin varmaan pitäisi jo piakkoin. -21 syksyllä tuli auto hankittua, ja alkutalvesta -25 olivat etupumput valmiit, kilsoja ko. välillä tuli melko tarkalleen tuo 100 000, ehkä vähän alle.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Konien laatu ainakin netin mukaan olis pysyneet samalla tasolla(mitä lukenut kokemuksia), mutta Bilstein jossain malleissa kuullut että laatu vähän kehnoa, kun miettii merkkiä, usein lukenut että e6x sarjan autoissa bilsteinillä oliko se B4 missä osa puhuu että ketävyys laatu heikentynytEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
Comment