Vanhempiin vielä nuo alustan osat alkuperäisenäkin merkattu "value line", joten ei kovin herätä ostohaluja isolla hintaerolla tarvikkeeseen.
E39 M5, uudet iskarit on saatava
Collapse
X
-
*oli joskus laatuiskariOriginally posted by jonne View PostSachs on laatuiskari
Orkkisvaimentimien tiivisteet pitää öljyn hyvin sisällä vuosienkin jälkeen mutta kaasupaine on melko satavarmasti päässyt jo karkaamaan ja se vaikuttaa jonkin verran vaimentimen jäykkyyteen mutta ei merkittävästi mielestäni.
Silloin kun e39 oli uusi ja niitä koeajettiin autolehdille niin näiden on raportoitu olevan sivutuuliherkkiä jo silloin uutena. E39:ssä on vakiona matalan offsetin vanteet minkä takia alustageometriassa on suurehko kääntövierinsäde joka aiheuttaa ohjauksessa sivutuuliherkkyyttä sekä kaupanpäälle uraherkkyys matalaprofiilisilla ja teräväolkaisilla renkailla.
E39 on aikamoinen keinulaiva jos alla vakiojousitus ja vauhtia +150km/h, korin heilahtelun saa kuriin vaihtamalla jäykemmät jouset ja madaltamalla ajokorkeutta hieman, jäykemmät jouset ei enää toimi vakioiskarilla. Siispä suosittelen coilover-tyyppistä ratkaisua, sen saa säädettyä juuri sellaiseksi kun haluaa valikoimalla jousijäykkydet, laittamalla ajokorkeuden ja iskunvaimennuksen juuri siten kuin haluaa ja extrana auton omamassasta lähtee pois joku kilo per nurkka suunnilleen.E39 523i Turbo
👍 1Comment
-
Ainakin toissa vuonna ostamani Sachsin m-sport I iskarit E39:n alustaan oli alumiinirunkoiset ja valmistettu Saksassa. Kokeileen ei ole kerennyt. Toivottavasti kestää, kun takuukin on mennyt.Originally posted by naikou View Post
*oli joskus laatuiskari
Orkkisvaimentimien tiivisteet pitää öljyn hyvin sisällä vuosienkin jälkeen mutta kaasupaine on melko satavarmasti päässyt jo karkaamaan ja se vaikuttaa jonkin verran vaimentimen jäykkyyteen mutta ei merkittävästi mielestäni.
Silloin kun e39 oli uusi ja niitä koeajettiin autolehdille niin näiden on raportoitu olevan sivutuuliherkkiä jo silloin uutena. E39:ssä on vakiona matalan offsetin vanteet minkä takia alustageometriassa on suurehko kääntövierinsäde joka aiheuttaa ohjauksessa sivutuuliherkkyyttä sekä kaupanpäälle uraherkkyys matalaprofiilisilla ja teräväolkaisilla renkailla.
E39 on aikamoinen keinulaiva jos alla vakiojousitus ja vauhtia +150km/h, korin heilahtelun saa kuriin vaihtamalla jäykemmät jouset ja madaltamalla ajokorkeutta hieman, jäykemmät jouset ei enää toimi vakioiskarilla. Siispä suosittelen coilover-tyyppistä ratkaisua, sen saa säädettyä juuri sellaiseksi kun haluaa valikoimalla jousijäykkydet, laittamalla ajokorkeuden ja iskunvaimennuksen juuri siten kuin haluaa ja extrana auton omamassasta lähtee pois joku kilo per nurkka suunnilleen.
Comment
-
Tuo selventää ideaa. Kyllä toki hiukan kiinnosti itseäkin Bilsteinin tavara tuonne, myönnetään. Mutta ajattelin että halu kokeilla ihan "tehtaan tuubista" tullutta E39:iä alustalta on sen verran kova jotta mennään nyt näin.Originally posted by naikou View PostOn ne siis vieläkin hyviä nuo Sachsin tolpat mutta ei enää yhtä laadukkaita kun kauan sitten eli turha odottaa että ne kestää +20 vuotta kuten e39 tehdasasennetut Sahcsit
Pitää harkita noita keltaisia tolppia E53:een tai E34:een.
E83:een tuli taakse Bilsteinin tehdasvakiota vastaavat tolpat ja ne on kyllä hyvin mukavat. Tosin olikin kalleimmat mitä Aeron luettelosta löytyi.
Comment
-
Eiköhän nimenomaan keltaisten Konien laatu ole ihan yhtä hyvä kuin ennenkin, hinta ainakin viittaisi siihen suuntaan. Erinomaiset olivat kyllä E46:sessa H&R:n vietereiden kanssa.
Kutoskoneisessa E39:ssä Eibach Pro-kit & Sachsin M-Sport -pumput on ollut varsin toimiva kombo, mutta ei Sachsien kesto tosiaan ole enää kuin max n. 100 000km, tässä oli tosiaan minulle tullessaan suht uudet sellaiset ja keväällä sai jo uusia eteen, taaksekin varmaan pitäisi jo piakkoin. -21 syksyllä tuli auto hankittua, ja alkutalvesta -25 olivat etupumput valmiit, kilsoja ko. välillä tuli melko tarkalleen tuo 100 000, ehkä vähän alle.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
👍 1Comment
-
Konien laatu ainakin netin mukaan olis pysyneet samalla tasolla(mitä lukenut kokemuksia), mutta Bilstein jossain malleissa kuullut että laatu vähän kehnoa, kun miettii merkkiä, usein lukenut että e6x sarjan autoissa bilsteinillä oliko se B4 missä osa puhuu että ketävyys laatu heikentynytEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Kerrotko tuosta taka-akseli hommasta lisää? Tarvis jsn kohtaa omaan autoon miettiä päivityksiä pusliin ja tietty muihinkin osiin. En oikein olet sinut vielä sen asian kanssa laittaisiko uretaania. M3 laitettiin, on hyvä ajaa kyllä mutta kaikki äänet kuuluvat kertaluokkaa kovempana kabiiniin. M5 tyyliin sellainen ei taida sopia.Originally posted by jonne View Post
Taisin jo mainitakin, että autossa ei ole väljyyksiä, mutta löysyyttä löytyy, enkä usko, että sitä olisi siihen suunniteltu.
Sachs on laatuiskari, mutta kohta 24 vuotta olleet alla, joten siitä pikku epäilys.
Iskaritesterit paljastavat ison vian tai poskettoman rengaspaineen, eivät muuta "tällä tasolla".
Minulla on oma nosturi ja kaikki vermeet löysien etsintään. Teinhän 15 vuotta työksenikin pelkkää välysten etsintää...
Edessä on kaikki vaihdettu 30000km sisään ja reaktiotangoille laitoin uretaanipuslat kuten myös vakaajatangolle.
Takapäässä kelkka koripuslineen ovat inserteillä ja jykevällä massalla tuettu notkumattomiksi. (Taisi muuten Raikkukin tehdä joskus vastaavaa).
Alunperinhän juuri takakelkkaa epäilin.
Vakaajatanko puslineen ja luineen on kunnossa myös.
Mutta tietysti sinne vielä jotain jää....
Olen valmis heittämään tonneja alustaan, mutta olen oppinut myös allokoimaan rahankäyttöä koska ko. autosta löytyy muitakin rahareikiä, ennemmin tai myöhemmin
Ja niin, sen kelkan kyllä saa nosturilla helposti pois lattialle ihailtavaksi.
Enemmänkin olin nyt tiedustelemassa mikä iskaricombo olisi järkevä ja vielä niin, että vaimennus on sopusoinnussa jousivakioiden kanssa.
///duke
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
👍 2Comment
-
Mulla on kanssa muutama vuos sitten laitettu uudet lemförder taka-akselin ja korin väliset puslat ja niiden kaverina powerflexin insertit, mitään liimamassaa ei ole käytetty.
Kyllä vähän enemmän välittyy rengasmelu etenkin karkealla asfaltilla.
Coilover tolppien sekä etupään cambersäätö yläpäiden kanssa meteli ja sisustan muovien räminä vasta alkoi(huonolla tiellä), mutta onpahan tukeva ajaa ja ei vatkaa tai veteleE39 523i Turbo
Comment
-
Väitän että bc racing sopivilla spekseillä on niin hyvä että hintalaatusuhde on ylivoimainen.
mulla on ollu e34 ja EI OLE pintakova ja on silti jämäkkä. Ja säädöt joka asiaan.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
👍 1Comment
Comment