Poika tuosa huoltannu vanokset, jonka jälkeen alavääntö täysin kadoksisa. Alkaa kulkemaan vasta 4000rpm jälkeen. Ei vikakoodeja, luettu Carlyllä, sekä Launchilla. Samalla vaihdettiin nokkaketjun kiristin.
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Ilmeisesti siis vaihdettiin vanoksen kaikki tiivisteet ja toivottavasti Beisan merkkiset. Ei kannata vielä huolestua koska vaatii n 500km sisäänajon. Uudet tiivisteet tarvitsee hieman aikaa ja lämpösyklejä, jotta ne asettuvat kunnolla ja Vanos-yksikön öljynpaine palautuu optimaaliseksi. DME saattaa säätää ajoituksia ja polttoaineen syöttöä uudelleen, kun Vanos alkaa toimia tehokkaammin.
Jos alavääntö puuttuu kokonaan niin se ei ole normaalia.
Jep, tiivisteet vaihettiin, en kyllä osaa sanoa, minkä merkkisiin.
Nyt alkanu toimia ajoittain. Jos ei, niin sammuttaa, ja käynnistää koneen uudelleen. Pelaa koko ajon ajon. Seuraavalla startilla saattaa olla, ettei pelitäkkään. Vähäsen on outo vika.
Kannattaa kyllä tsekata että olivathan Beisanin tiivisteet, kalliithan ne ovat mutta toleranssit ihan jotain muuta kuin halpiskopioissa joissa joskus osuu kohdilleen, usein ei.
Onko muuten manuaalivaihteinen vai automaatti? Jotenkin kuvittelisi että manuaalin kanssa herkemmin huomaa jos alavääntö vähänkin kadoksissa, automaatti nyt on niin laiska muutenkin että jos sen kanssa huomaa dramaattisen eron niin sitten on kyllä jotain isompaa feelua joka ei millään sisäänajoilla enää korjaannu.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment