Konepellin alla näkyvällä paikalla lähellä pakosarjaa ABS-hydrauliikkayksikköön pultattu musta muovinen kotelo, johon tulee vähän SCART-liittimen näköinen johto. Eiköhän kaikki oleellinen tieto löydy valmiiksi täältä:
e39 abs koodit ??
Collapse
X
-
Originally posted by kuningas View Postentä jos vika tulee satunnaisesti ja lähtee valot pois kun käyttää virrat pois. valot syttyy heti tai huomenna?
Jos näin niin juuri vastaavia vikoja on ollut sen ikäisissä paljon ja joskus on saattanut olla apua vikakoodia antavan anturin vaihdosta tai viimeistään pyörän laakerin vaihdosta. Näissä todella harvoin on bokseissa vikoja.
Robilla varmaan kokemusta ja muistikuvia enemmän vastaavista vioistaBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostTodennäköisesti se valitettavasti tuossa tapauksessa uusiutuu jossakin välissä. Anturien vaihto voi auttaa siinä että niiden signaalitaso oi hieman poiketa, jolloin huonon kytkentälinjan kontaktin läpi menee yksikölle vielä riittävä ohjauspulssi jollain anturilla ja jollakin ei.
Vian rajaamiseenhan on tällä hetkellä 1 vaihtoehto : luetaan vikakoodit, jos anturivika -> mitataan anturille menevä johtosarja -> jos ok kokeillaan uudella anturilla tai vaihdetaan antureita ristiin. Jos vika jää edelleen on se abs yksikössä. Jos vika on epäsäännöllinen useimmiten kyse on myös yksikön viasta. Huom. jos valot eivät pala auton ollessa paikallaan mutta liikuessa kyllä vika on pulssikehässä. Jos valot palavat mutta abs toimii vika on mittariston synkronoinnissa ja voidaan nollata yhdistämällä pari pinniä mittariston liittimeltä.
ElektroMekalle. Mutta yks uus vika tais tulla kun ei toi luiston esto lähde pois päälltä sitä nappia painamalla? Mistähän se johtuu.
PS autoleimassa.
Comment
-
-
Muistakaa nyt ihmeessä että motonetin anturit kannattaa jättää hyllyyn. onko se 10€ säästö vaivan arvoista vaihtaa antureita moneen kertaan kun hakisi alkuperäisen.
Tämän kerran itse tehneenä toinen käsi kipsissä, viime vuoden pahimpaan loska-aikaan.-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostBoksista on (ohut kultainen) johto poikki. Vie uudelleen korjattavaksi.
Comment
-
-
Originally posted by ongelmalapsi View PostMuistakaa nyt ihmeessä että motonetin anturit kannattaa jättää hyllyyn. onko se 10€ säästö vaivan arvoista vaihtaa antureita moneen kertaan kun hakisi alkuperäisen.
Tämän kerran itse tehneenä toinen käsi kipsissä, viime vuoden pahimpaan loska-aikaan.
No tämäkin on hieman varmaan tapauskohtaista. Viimeks e39:siin hain espoon motonetistä abs anturin ja valmistaja oli febi/bilstein. Eli uskoisin tuon ainakin toimivan.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Eli omassa kulkineessa syttyy valot abs ja asc ja eivät toimineet ajossa kummatkaan, auto sammuksiin ja taas toimivat. Nyt kun auton laittaa käyntiin ei toimi abs ei asc ja hetken ajon jälkeen toimiivat pienen tovin eikä sillon pala valotkaan. Mittarit toimii kaikki ja muuten auto pelaa niinkun sen kuuluukin. Vikakoodit menee aikanaan lukuun = seuraavan kerran kun auto pajalla. Lähdetäänkö tätä nyt purkamaan anturiviasta vai mistä kannattaisi alotella?E39 523i -96 Aspensilber Metallic
Suzuki GSX 750F
Comment
-
-
ABS -boksi sökö???
Osaisiko joku auttaa, haluaisin selvittää onko ABS -boksi rikki, vai mikä.
Eli autosta hajosi joulun alla oik. takapyöränlaakeri, joka rikkoi myös ABS -anturin. Hain tuolloin Motonetistä uuden laakerin (hyllyssä ei ollut kuin tuo halvin mahdollinen) ja Boschin anturin. Vika korjaantui ja ABS ja ACS valot sammui. Auto toimi miltei 2kk, ja taas syttyi valot tauluun, ja herjasi oik. taka-anturia. Kuvittelin tuon halvan laakerin olevan jo sökö, joten tilasin SKF:n version ja vaihdoin paikalleen, mutta valot pysyvät taulussa ja edelleen herjaa samaa anturia. No, vaihdoin takapyörien anturit ristiin, ja vika siirtyi vasemmalle puolelle. Tuumasin tuon uuden anturin olevan viallinen ja kävin vaihtamassa sen Motonetissä uuteen, tällä kertaa Siemensin valmistamaan ja vaihdoin sen paikalleen, mutta valot palavat edelleen. Vaihdoin anturit uudelleen ristiin, mutta vika pysyi edelleen vasemmalla puolella..
Aikani kun olen nyt sitä ränkännyt ja kuittaillut vikakoodeja, ei lopulta herjaa enää anturivikaa lainkaan, vaan nyt tulee virheilmoitus: 66 Power supply engine speed sensor, control unit error.
Inpalla kun katsoo statusta, niin vasemman takapyörän signaalitaso romahtaa välillä hetkellisesti, ja nyt se vaiva on säilynyt koko ajan vasemmassa pyörässä, kun ennen ekaa antureiden ristiinvaihtoa heitti oikeanpuolen signaali samalla tavalla..
Mistä voi johtua vian siirtyminen puolelta toiselle ekalla kerralla kun anturien paikkoja vaihtoi ja nyt ei vaihtaminen enää vaikuta.. Nyt kun virrat on ollut pois päältä jonkun aikaa, valot eivät syty tauluun, mutta kun lähtee liikkeelle, niin alle puolen kilometrin ajon jälkeen valot syttyvät jälleen..
Onko siis boksi sökö, vai onko muita vaihtoehtoja?? Entäpä, kuka näitä korjaa tällä erää, tai sattuuko keltään löytymään ehjää vaihtolaitetta tilalle, korvausta vastaan tietenkin?
Kiitos jo etukäteen..Last edited by Jokinen74; 18-02-2015, 05:28.BMW 530d -01
Comment
-
Comment