Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 -03 530d ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #16
    Akkuun virtaa,
    lukemaan suuttimien korjaus arvoja.
    Livedataa tutkimalla paineiden nousu.
    Nokka-akselin asentotunnistin tarkkaan syyniin.
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • Tuhma
      Newbiemmer
      • Nov 2008
      • 8
      • Helsinki

      #17
      Pumput vaihdettiin siksi, että poistettiin epäilyt niistä. Viisaampi sanoi, että on kuulemma antanutkin vikakoodin pari kk sitten eli startatessa paineet ovat alhaiset ja jos vika olisi suuttimessa/suuttimissa, se savuttaisi, jota auto ei ole tehnyt. Ihmettelen suuresti kun viimeinen pumppu oli vaihdettu, niin auto lähti käyntiin normaalisti - toimi tasan 2 päivää kuin unelma ja taas sama juttu ! ? ? ?
      Last edited by Tuhma; 26-11-2008, 09:33.

      Comment

      • pmv
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2032
        • tornio

        #18
        Suuttimen ylivuotohan tekee juuri tuota, että käynnistyy-ei käynnisty ihan miten sattuu. Paine ei karkaa palotilaan, vaan paluupuolelle. Ei sieltä mitään ylimääräistä savutusta pitäisi tulla, jos suutin vuotaa paluupuolelle. Tämä pitäis live-datassa näkyä. Auto ei lähde käyntiin jos paine ei nouse tarpeeksi(Oliko 100 baria). Voihan se olla painetunnistimen johto/anturi joka antaa väärää dataa.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9143
          • Oulu

          #19
          Originally posted by pmv View Post
          Suuttimen ylivuotohan tekee juuri tuota, että käynnistyy-ei käynnisty ihan miten sattuu. Paine ei karkaa palotilaan, vaan paluupuolelle. Ei sieltä mitään ylimääräistä savutusta pitäisi tulla, jos suutin vuotaa paluupuolelle. Tämä pitäis live-datassa näkyä. Auto ei lähde käyntiin jos paine ei nouse tarpeeksi(Oliko 100 baria). Voihan se olla painetunnistimen johto/anturi joka antaa väärää dataa.
          Käynnistäessä siirtopaine >3 bar, rail-paine ~300 bar. Jos rail-paine on matala, suutin tosiaan todennäköisesti vuotaa paluupuolelle -> paluulinjan painemittaus tai suoraan suuttimien paluulinjat irti, paluuvirtauksen mittaus ja syyllisen suuttimen metsästys. Jakotukin päässä olevan paineanturin liitintä voi nitkutella käynnistäessä, josko vaikuttaa painelukemaan.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9143
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Tuhma View Post
            Pumput vaihdettiin siksi, että poistettiin epäilyt niistä. Viisaampi sanoi, että on kuulemma antanutkin vikakoodin pari kk sitten eli startatessa paineet ovat alhaiset ja jos vika olisi suuttimessa/suuttimissa, se savuttaisi, jota auto ei ole tehnyt. Ihmettelen suuresti kun viimeinen pumppu oli vaihdettu, niin auto lähti käyntiin normaalisti - toimi tasan 2 päivää kuin unelma ja taas sama juttu ! ? ? ?
            Onneksi en ole itse autoalalla töissä. Olen pahoillani tällaisista "ammattimiehistä".
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Tuhma
              Newbiemmer
              • Nov 2008
              • 8
              • Helsinki

              #21
              Noooo - tod. näk. parhaansa yrittäneet.
              Täällä vinkit ovat olleet hyviä, KIITOS!!!! Katsotaan, miten "ämmän" ja varsinkin auton käy.
              Last edited by Tuhma; 26-11-2008, 15:20.

              Comment

              • Api187
                Newbiemmer
                • May 2016
                • 2
                • Vantaa

                #22
                Nostetaas vanhaa topiccia, koska oma baijerilainen teki tuossa n. viikko sitten tenät kehä kolmoselle. Vaihdettiin uusi MAF-anturi, koska auto oli jo pitemmän aikaa nykinyt kiihdytellessä. Ei kun koeajolle ja auto toimi kuin unelma, kunnes lähdin kiihdyttämään rampille. Hölläsin kaasun --- > kottero sammui laakista eikä enää lähtenyt käyntiin!

                Virrat menee päälle ja antaa startata mutta ei edes lupaa enää. Autoa on nyt tutkittu paljonkin, polttoainetta tulee jne. Johtojakin tullut käytyä läpi, sillä heti ensimmäisenähän mieleen tuli että ollaan jotain turattu hajalle uutta maffia laitellessa...

                Vikakoodeja lyö seuraavanlaisia, tuntuu aika kännissä tuo bemu olevan...:think Nuo vihreenä olevat viat tuo antaa poistaa, mutta nekin kyllä ilmestyy listalle taas kun koettaa käyntiin.

                EDIT: ja siis vuoden -03 530d tourinki kyseessä, kilsoja reilut 400k.
                Attached Files
                Last edited by Api187; 15-05-2016, 21:26.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Api187 View Post
                  Nostetaas vanhaa topiccia, koska oma baijerilainen teki tuossa n. viikko sitten tenät kehä kolmoselle. Vaihdettiin uusi MAF-anturi, koska auto oli jo pitemmän aikaa nykinyt kiihdytellessä. Ei kun koeajolle ja auto toimi kuin unelma, kunnes lähdin kiihdyttämään rampille. Hölläsin kaasun --- > kottero sammui laakista eikä enää lähtenyt käyntiin!

                  Virrat menee päälle ja antaa startata mutta ei edes lupaa enää. Autoa on nyt tutkittu paljonkin, polttoainetta tulee jne. Johtojakin tullut käytyä läpi, sillä heti ensimmäisenähän mieleen tuli että ollaan jotain turattu hajalle uutta maffia laitellessa...

                  Vikakoodeja lyö seuraavanlaisia, tuntuu aika kännissä tuo bemu olevan...:think Nuo vihreenä olevat viat tuo antaa poistaa, mutta nekin kyllä ilmestyy listalle taas kun koettaa käyntiin.

                  EDIT: ja siis vuoden -03 530d tourinki kyseessä, kilsoja reilut 400k.
                  Lue jollain lukijalla, jolla saa tarkemmat koodit. Noiden perusteella vika voisi olla polttoainepuolella tai sitten EGR:ssä tai.. Se, että polttoainetta tulee ei vielä diiselissä tarkoita mitään. Ellei painetta ole riittävästi niin ei toimi. Eli ajamaan läppäri kiinni, niin näkee live-dataa.

                  Hienoja nuo koodit esim. kierrosluku nopeuden tarkistus. Tarkoittanee mitä? Kampia-akselin signaali pätkäissyt tai jotain ihan muuta? Sovi jonkun foorumilaisen kanssa, että katsotte inpa:lla koodit ja vaikka testo:lla live-dataa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Api187
                    Newbiemmer
                    • May 2016
                    • 2
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Lue jollain lukijalla, jolla saa tarkemmat koodit. Noiden perusteella vika voisi olla polttoainepuolella tai sitten EGR:ssä tai.. Se, että polttoainetta tulee ei vielä diiselissä tarkoita mitään. Ellei painetta ole riittävästi niin ei toimi. Eli ajamaan läppäri kiinni, niin näkee live-dataa.

                    Hienoja nuo koodit esim. kierrosluku nopeuden tarkistus. Tarkoittanee mitä? Kampia-akselin signaali pätkäissyt tai jotain ihan muuta? Sovi jonkun foorumilaisen kanssa, että katsotte inpa:lla koodit ja vaikka testo:lla live-dataa.
                    Live-dataa näkyy tollakin testerillä, tyyppi niitä siinä muistaakseni katseli.. Oma roolini oli lähinnä sivustaseuraajana tässä, mutta muistelen että sielläkin oli arvot niinkuin kuuluu olla?...

                    Tosi ihmeellisiä nuo koodit tosiaan, mikä tuo "moottorin tuki" oikein on ja mites se nyt tällaiseen liittyisi? Onkohan tuolla nyt joku ecu ottanut itteensä?

                    Ennen kun tuota ilmamäärämittaria vaihdeltiin niin tuota EGR-koodia tarjos jo silloin, ilmamäärämittari-koodin lisäksi. Moottorin vikavaloa ei kyllä edes sytyttänyt aina silloin kun nykimistä ilmeni.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by Api187 View Post
                      Live-dataa näkyy tollakin testerillä, tyyppi niitä siinä muistaakseni katseli.. Oma roolini oli lähinnä sivustaseuraajana tässä, mutta muistelen että sielläkin oli arvot niinkuin kuuluu olla?...

                      Tosi ihmeellisiä nuo koodit tosiaan, mikä tuo "moottorin tuki" oikein on ja mites se nyt tällaiseen liittyisi? Onkohan tuolla nyt joku ecu ottanut itteensä?

                      Ennen kun tuota ilmamäärämittaria vaihdeltiin niin tuota EGR-koodia tarjos jo silloin, ilmamäärämittari-koodin lisäksi. Moottorin vikavaloa ei kyllä edes sytyttänyt aina silloin kun nykimistä ilmeni.
                      Moottorin tuki ei tähän liity. Koodi kertoo että siinä/sen alipaine ohjauksessa on vikaa. Sinne menee alipaine, jonka avulla sitten saadaan moottori pysymään paremmin paikallaan.

                      Tuskin siellä mikään ecu on ottanut itseensä. Niin mitä se sieltä live-datasta katseli? Katsottiinko live-dataa ajon aikana? Pääkaupunkiseudulta löytyy useita foorumilaisia, joilla vikakoodien/live-datan tutkiminen on hallussa. EGR aiheuttaa usein nykimistä. Puhdistaminen joskus auttaa, mutta monesti joutuu sen vaihtamaan.

                      Nuo yleistesterit ei ole kovin hyviä näiden kanssa. Varsinkaan noista suomenkielisistä vikakoodeista ei ota erkkikään selvää. Suomennukset on niin kummallisia.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9143
                        • Oulu

                        #26
                        Tuollainen nippu vikakoodeja enteilee todennäköisesti, että joku moottorinohjauksen sulakkeista on kärähtänyt. Sulakepaketti löytyy E-boxista, oikeanpuoleisen raikkarikotelon alta. KLIK
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10001
                          • KVLA

                          #27
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Tuollainen nippu vikakoodeja enteilee todennäköisesti, että joku moottorinohjauksen sulakkeista on kärähtänyt. Sulakepaketti löytyy E-boxista, oikeanpuoleisen raikkarikotelon alta. KLIK
                          Jos moottorinohjauksen sulake napsahtaa,siihen löytynee joku syy? Eli jossain on vikaa. Vai voiko nuo vaan "itsestään" ajan saatossa palaa?

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9143
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Jos moottorinohjauksen sulake napsahtaa,siihen löytynee joku syy? Eli jossain on vikaa. Vai voiko nuo vaan "itsestään" ajan saatossa palaa?
                            Yleisin syy näissä on oikoseen mennyt huohottimen lämmitin tai sen johdotus.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • tdspenari
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2014
                              • 70
                              • lapinlääni

                              #29
                              Vanha topic, mutta ajankohtanen...
                              Mistähän lähtis vikaa hakemaan kun auto ei käynnisty ja inpa näyttää startatessa railpaineeksi 0bar, siirto paine 3-4bar, koitettu startata railpaineanturin töpseli irti eikä mitään vaikutusta, sekä tarkistettu sen railpumpun perässä olevan "määränsäätimen" o-rengas ja tukirengas ja molemmat ehjiä.

                              Auto siis sammunut noin vuosi sitten ajosta eikä sen jälkeen oo lähteny käymään, kerran kuulema on yrittänyt heti vikakoodien nollauksen jälkeen.
                              E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
                              Ex e39 530da -fl
                              Ex e36 325tdsa

                              Comment

                              • MOH85
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2009
                                • 241
                                • Rauma

                                #30
                                Originally posted by tdspenari View Post
                                Vanha topic, mutta ajankohtanen...
                                Mistähän lähtis vikaa hakemaan kun auto ei käynnisty ja inpa näyttää startatessa railpaineeksi 0bar, siirto paine 3-4bar, koitettu startata railpaineanturin töpseli irti eikä mitään vaikutusta, sekä tarkistettu sen railpumpun perässä olevan "määränsäätimen" o-rengas ja tukirengas ja molemmat ehjiä.

                                Auto siis sammunut noin vuosi sitten ajosta eikä sen jälkeen oo lähteny käymään, kerran kuulema on yrittänyt heti vikakoodien nollauksen jälkeen.



                                Kävi samoin ja korkeapainepumppu korkkasi..
                                e39 530dA 1999.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎