Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto, moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pulskataimen
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 16
    • Tuusula

    e39 webasto, moottorin esilämmitys

    Päivää,

    Auto on -99 540iA touring. Ajotietokoneella webasto mahdollista kytkeä timer 1&2 tai sitten aux heating/ventilation. Lisäksi on oma kaukosäädin. Webasto orkkislaite. Kun webastoa käyttää tulisiko moottorin lämpötilamittarin nousta jonkin verran käytön jalkeen vai kuinka. Nyt pysyy tuolla ala-asennossaan, sisällä autossa on toki mukavan lämmin joten ainakin laite toimii. Mietiskelin vaan että lämmittääkö samalla konetta kuten esim. lohkolämmitin.
  • Jisv
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 461
    • Pori

    #2
    on taidettu kytkeä lämmittämään vaan koppia. Moottorin lämmitys onnistuu tekemällä muutoksia veden kiertoon.
    e46 non m-sport touring
    Dieselin kulutus

    Comment

    • pulskataimen
      Newbiemmer
      • Jun 2007
      • 16
      • Tuusula

      #3
      Onko käsitystä/ohjeita miten helppo homma tuo on tehdä, vai pitääkö viedä liikkeeseen? Miksi noita ylipäätään olisi tehty erilaisilla putkihässäköillä?

      Comment

      • Jisv
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 461
        • Pori

        #4
        Ei se mikään amerikantemppu varmastikkaan ole. En oikeastaan tiedä asiasta kummemmin, tekivät vaan elektromekalla e39:iin kyseistä operaatiota samalla kun mulle asennettiin lämmitintä. Jos ei itte huvita touhuta, ni kysy lohjalta tarjous, tuskin kovin kallis homma on.

        Näin mutuiluna heittäisin, et se on varmaan saksanmaalla asennettu lämmittämään pelkkää koppia ajotaukojen aikana. Lähinnä siis mukavuusvaruste, kun lämpötilojen puolesta ei tartte moottoria juur lämmitellä.
        e46 non m-sport touring
        Dieselin kulutus

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Tälläkin foorumilla on jätkien ohjeet kuinka letkut tulee muuttaa että pannukin lämpiää

          Search!
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • pulskataimen
            Newbiemmer
            • Jun 2007
            • 16
            • Tuusula

            #6
            Joo, kysäisin hintaa pajalta ja n. 60€uroa maksaisi työt joten en taida itse jaksaa alkaa nysväämään kun ei ole lämmintä talliakaan. Osien hinnasta ei tietoa mutta saman verranhan ne maksavat kuin jos tekisi homman itsekin.

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Paljonko koneen pitäisi lämmetä Webastolla? Omassa dieselissä lämpömittari nousee sinisen yläreunan kohtaan.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #8
                Samoin täällä, sinisen yläreunaan nousee, kun muutama aste pakkasta.
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #9
                  Originally posted by schwarze View Post
                  Samoin täällä, sinisen yläreunaan nousee, kun muutama aste pakkasta.
                  Samoin bensa vehkeellä, silloin tällöin kylläkin on lähellä puoltaväliä.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • pouri
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 370
                    • 06 area

                    #10
                    Minkälaisella lämmitysajalla se nousee sinne sinisen alueen yläreunaan. Omassani tuntuu, että sinisen puoliväli on se normaali mihin se nousee noin 20minsan lämmittämisellä näin -5 asteen pakkasilla. Sisäpuhallin kyllä pyörii ja kevyt kuura lähtee lasista, mutta muuten tuntuu kyllä melko kalsealta sisätilat.
                    Diesel, fuel of satin man

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      #11
                      Mulla se normi 30min, MID:n kautta ajastettu käyntijakso...ja autona 530d -01
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by schwarze View Post
                        Mulla se normi 30min, MID:n kautta ajastettu käyntijakso...ja autona 530d -01
                        Sama -00
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #13
                          Mites teillä lämpiää sisätilat 30min käyttämisen jälkeen pikkupakkasella?

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            #14
                            Originally posted by teropa View Post
                            Mites teillä lämpiää sisätilat 30min käyttämisen jälkeen pikkupakkasella?

                            Tero
                            Vähän haaleaksi jää, ikkunat aukeaa kuitenkin ja huomattavasti mukavempi mennä autoon.
                            Tuntuu että melkein lämpösemmäksi tulee kun hieman enempi pakkasta:think
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              #15
                              Originally posted by teropa View Post
                              Mites teillä lämpiää sisätilat 30min käyttämisen jälkeen pikkupakkasella?

                              Tero
                              No ei siellä mikään kuuma ole, varsinkaan jos ei heti puhalluksen päätyttyä lähde ajamaan. Veikkaanpa että jos pakkasta olisi vaikka -20-30c tuntuisi se silti ihan kivalta tuokin
                              No mulla ylipäätään tämä on ensimmäinen auto jossa Weba on, joten en osaa sen paremmin sitten sanoa...tärkeintä on että moottori lämpiää tuolla.
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎