Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto, moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jisv
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 461
    • Pori

    #16
    Missä asennossa pidätte automaatti-ilmastointia webaston/eberin kanssa?
    e46 non m-sport touring
    Dieselin kulutus

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      #17
      Originally posted by Jisv View Post
      Missä asennossa pidätte automaatti-ilmastointia webaston/eberin kanssa?
      Itse olen suunnannut puhalluksen tuulilasille, ja puhallinnopeuden asettanut asentoon 3 tai 4. Näillä muutaman asteen pakkasilla lämmitysajaksi on tuolla 5kw:n Eberillä riittänyt 20min.
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #18
        Originally posted by JTP View Post
        Itse olen suunnannut puhalluksen tuulilasille, ja puhallinnopeuden asettanut asentoon 3 tai 4. Näillä muutaman asteen pakkasilla lämmitysajaksi on tuolla 5kw:n Eberillä riittänyt 20min.
        Sama.
        Tosin joskus on jäänyt automaatti asennollekin.
        Siinä vaiheessa auton puhaltimet vie kyllä aika paljon virtaa, koska puhallus teho nousee nesteen lämpiämisen myötä.

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #19
          Originally posted by Jisv View Post
          Missä asennossa pidätte automaatti-ilmastointia webaston/eberin kanssa?
          Automaatilla on IHKA ja tietenkin kojelaudan keskisuulakkeet kohdassa kolme punaista täppää. En näe mitään syytä tuota asetusta muuttaa, jos Weba ei koko käyntijaksoa pyöri, on sen varmistuslogiikka syystä tai kolmannesta puuttunut peliin, jolloin jossain on vikaa tai lämpöä riittävästi, tyhmä se ei ole
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            #20
            Originally posted by luntti View Post
            Sama.
            Tosin joskus on jäänyt automaatti asennollekin.
            Siinä vaiheessa auton puhaltimet vie kyllä aika paljon virtaa, koska puhallus teho nousee nesteen lämpiämisen myötä.
            Siinä Eberin sulakekotelossahan on vain 5A:n sulake tuolle puhaltimelle, eli se palaa jos puhallinteho on "unohtunut" liian suureksi. Tuolla estetään samalla akun liiallinen purkautuminen, jotta virtaa riittäisi myös käynnistykseen...
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • Noppe
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 535
              • Kuopio

              #21
              Se 5A sulake on kellolle eikä puhaltimelle, puhaltimelle 25A ja lämmittimelle 20A...

              Comment

              • JTP
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 506
                • Hpj

                #22
                Originally posted by Noppe View Post
                Se 5A sulake on kellolle eikä puhaltimelle, puhaltimelle 25A ja lämmittimelle 20A...
                Eikun kellolle ja puhaltimelle on molemmille 5A sulake, ja lämmittimelle 20A sulake...
                Tuossa sulakerasiassa tosin on alunperin 25A sulake puhaltimelle, mutta mallikohtaisen asennussarjan mukana tuli 5A sulake, joka
                kehotettiin vaihtamaan tuon 25A sulakkeen tilalle...

                Elikkä jos jollakin on edelleen paikallaan tuo 25A sulake puhaltimelle, niin silloin on kyllä asennusohjeet luettu huonosti....tai jätetty kokonaan lukematta!
                Last edited by JTP; 30-11-2008, 07:02.
                e90 330i lci -09
                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                Comment

                • Jisv
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 461
                  • Pori

                  #23
                  Jees, lähinnä sen takia kysyin, että tää on mulla eka polttoainelämmitin autossa. Tässä on nyt ollut tasan kaks aamua, jolloin lämpötila on ollut alle +5. Eli käyttökokemuksia ei vielä ole kovin paljon ja akun tyhjenemistä peläten en uskaltanut automaatille jättää. Jos puhaltimen jättää minimiasentoon, ei koppi juuri lämpene. Kakkosasennolla jo jotain tapahtuu, ehkä tässä joku kerta uskaltaa kokeilla jo kolmattakin asentoa

                  Moottori kyllä lämpee näissä lämpötiloissa vartin lämmityksellä ensimmäiseen viivaan ja puolella tunnilla normaaliin käyntilämpötilaan. Näin siis 320d ja 5 kW eber.
                  e46 non m-sport touring
                  Dieselin kulutus

                  Comment

                  • bmw e34
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2002
                    • 633
                    • raahe

                    #24
                    Originally posted by Jisv View Post
                    Jees, lähinnä sen takia kysyin, että tää on mulla eka polttoainelämmitin autossa. Tässä on nyt ollut tasan kaks aamua, jolloin lämpötila on ollut alle +5. Eli käyttökokemuksia ei vielä ole kovin paljon ja akun tyhjenemistä peläten en uskaltanut automaatille jättää.

                    semmoinen muistutus nyrkkisäännöstä että jos käytät lämmitintä sanotaan nyt vaikka 20 min., niin pitäisi sitten myös ajaa autolla sama aika ettei pitkässä juoksussa mene akku tyhjäksi. ellei sitten ole kiinteää ulkopuolista laturia asennettu autoon. sitä lämmitintä kun päivässä käyttää sen 2 x 20-30 min. ja ajaa vain 2 x 5-10 min. matkan niin se akku on finaalissa talvella yllättävänkin äkkiä. eikä ole enää kovin halpaa ostaa uutta 90-110 Ah akkua. ovat aikalailla €€€-hinnoissa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎