memebuy23buy

530dA e39 -03 starttaa muttei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vaiska
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 10
    • Turku

    530dA e39 -03 starttaa muttei käynnisty

    Ongelma ilmenee ajoittain. Viimeksi tämän vuoden kevättalvella ja nyt taas ongelma päällä. Saattaa seisoa pari viikkoa kunnes vihdoin käynnistyy. On käytetty 3 kertaa bemarin huollossa ongelman vuoksi mutta mitään ei ole löytynyt vikakoodeista yms. Kauan kun starttaa niin syttyy TRANS FAILSAFE PROG. nokan ja kampiakselin asentotunnistimien ja jakotukin paineanturin johtoliitokset tarkastettu :think Kiitollinen vastauksista
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    #2
    Missä päin asustelet?
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Vaiska
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 10
      • Turku

      #3
      Turussa

      Comment

      • Vesku1
        Photographer
        • Jun 2005
        • 1401
        • Haukipudas

        #4
        Polttoaine pumppu / pumput?

        Siirtopumppu, jossain kuskin jalkotilassa etuakselin takapuolella, pumppaa polttoainetta tankista moottoritilaan, tai sitte se korkeapainepumppu ruiskulle - se kalliimpi noista pumpuista.

        Noista kyllä pitäisi vikakoodeja tulla, mutta... :think

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          #5
          Suutin vika, johdotukset... ainakin ensin pitäisi lukea live dataa...
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Vaiska
            Newbiemmer
            • Mar 2008
            • 10
            • Turku

            #6
            5-pytyn suutin vaihdettu n. vuosi sitten jolloin mitattu paineet - OK. Polttoainepumppu ainakin hurisee kuskin penkin alla. Ajettu 171000 km. Mites se livedatan luku onnistuu?

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Jokin suutin jää satunnaisesti vuotamaan ja rail linjan paine tällöin ei nouse startatessa riittävästi käynnistymiseen. Kannattaisi kokeilla fortea polttoaineen sekaan ensiavuksi.

              Comment

              • pmv
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2032
                • tornio

                #8
                Itsekin vääntäisin tämän tuonne suutin-puolelle. Niin tutulta kuullostaa. Näissä voi olla monenlaista ongelmaa jotka sitten kumuloituu. Mutta tuo ylivuototesti kannattaa kyllä tehdä, sillä elimonoi tuon suutinongelman, josta tosiaan ei jää vikakoodia. Toki siellä on maininta että "railipaine liian alhainen", mutta sehän voi johtua monesta seikasta.

                Comment

                • -99 530DAT
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2006
                  • 50
                  • Laukaa

                  #9
                  Mulla teki nokan asentotunnistin tota samaa. Eikä antanut vikakoodeja.
                  -M-
                  SCRAP MC
                  1928 Chevrolet Light Truck
                  1951 Harley Panhead
                  1979 Harley Shovelhead x 2
                  1979 Harley Ironhead
                  2008 BMW 530D
                  2005 X5 4.4i Sport

                  Comment

                  • Vaiska
                    Newbiemmer
                    • Mar 2008
                    • 10
                    • Turku

                    #10
                    Noh niih, nyt se myrkyn lykkäs. Koitin aamulla taas käyntiin ja alussa starttas ja sitten outo ääni ja navi ym. saksan kieliseksi jonka jälkeen ei enää startannut. Kun starttaa niin pitää oudon äänen ja sisävalot yms. välähtää. En usko että akku olisi lopussa vaan heittikö startin oikosulkuun tai jotain..

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Vaiska View Post
                      Noh niih, nyt se myrkyn lykkäs. Koitin aamulla taas käyntiin ja alussa starttas ja sitten outo ääni ja navi ym. saksan kieliseksi jonka jälkeen ei enää startannut. Kun starttaa niin pitää oudon äänen ja sisävalot yms. välähtää. En usko että akku olisi lopussa vaan heittikö startin oikosulkuun tai jotain..
                      Täytyy tässä joulunalustunnelmissa sanoa vain että ennemmin uskon akun olevan lopussa kuin että heitti startin oikosulkuun. Onko ikinä koetettu lisävirtaa (mieluiten akun seinästä lataus) kun käynnistymisongelmia? Voi tosin olla uusi ongelma eikä se sama vanha...
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • Vaiska
                        Newbiemmer
                        • Mar 2008
                        • 10
                        • Turku

                        #12
                        OK , täytyy varmaan heittää lataukseen Joulun kunniaksi ja koittaa sitten uudelleen.

                        Comment

                        • Vaiska
                          Newbiemmer
                          • Mar 2008
                          • 10
                          • Turku

                          #13
                          Akku yön yli latauksessa. Starttaa taas mutta ei lähde käyntiin. Vaihdan varmaan nokka-akselin asentotunnistimen seuraavaksi. Se ei lienee kallis osa?

                          Comment

                          • snoub
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 220
                            • Oulu

                            #14
                            Hmm.. ex e39:ssä oli joskus hiukan vastaavat oireet, äänteli kummasti eikä käynnistynyt ja kaikki mahd. valot vilkkui miten sattuu. Vrk normi laturissa jonka jälkeen juuri starttasi mutta ei käyntiin. Helvetin tehokkaalla laturilla starttimoodilla sitten hörähti kerrasta käyntiin. Kannattaa varmuuden vuoksi kokeilla uudella akulla :think
                            Nuo äänet ja valojen vilkkumiset ainakin kuulostaa siltä ettei saa tarpeeksi virtaa startatessa, aiheuttaa sitten mitä ihmeellisempiä oireita.
                            BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                            BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                            BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                            Ex.
                            BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                            BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                            Comment

                            • Vaiska
                              Newbiemmer
                              • Mar 2008
                              • 10
                              • Turku

                              #15
                              6 päivää koskematta ja nyt lähti käyntiin heti parin sekunnin startin jälkeen . Pakkasta -1 ja kirkas ilma. Olisko ilmankosteudella jotain tekemistä? Sellainen huomio vielä että joskus aamuisin on hyvinkin "tehoton" ja vaihteisto jotenkin laiskanlainen.. Tänään taas toimi aivan normaalisti eli tehot tallella ja vaihteet toimivat napakasti.

                              Comment

                              Working...
                              X