memebuy23buy

530dA e39 -03 starttaa muttei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jms-btcf
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 696
    • Tampere

    #16
    Omien vastaavien kokemusten perusteella lisäisin edellisten vikaehdotusten lisäksi vielä kampiakselin asentotunnistimen. Hinta n. 90€. TI-työnä ei paha vaikka ahdasta on eikä anturia näe eli käsikopelolla vaihdettava.

    Mulla tosin tuli anturista vikakoodi.
    e61 535d

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #17
      Soita, niin luetaan vikakoodit siitä joskus. Suuttimien ohivuodot voidaan myös tarkistaa. Vaikka se nyt toimiikin, niin vikamuistista saattaa silti löytyä jotain johtolankoja, ja turha niitä antureitakaan on kaikkia yksitellen vaihdella, jos ei niissä varmasti vikaa ole.

      Muutamaa viestiketjua kun täälläkin lukee, niin löytää sellaisia tapauksia, joissa autohin on vaihdettu "korjauksen" edetessä kaikki anturit, ja vika on edelleen päällä.


      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #18
        Jos nokka- tai kampiakselin asentotunnistimessa on sellainen vika, joka estää ruiskutuksen, kyllä se jättää vikakoodinkin (RPM monitoring). Tuosta ei voi kuitankaan suoraan sanoa, onko kyseessä nokka- vai kampitunnistin. Se kertoo vain, että niiden keskinäistä suhdetta ei voinut käynnistäessä määrittää ja siten ruiskutus estettiin. Nokkatunnistin kuitenkin useammin syyllinen kuin kammen.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Valkman
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 712
          • Helsinki

          #19
          Siirtopaine olisi hyvä tietää... meinaan jos on yhtään sama naftapumppu, mitä käytetään Rangeissa, niin syyttävän sormen osoittaisin siihen suuntaan. Naputtelehan sitä pumppua jollain kovalla ja kokeile sitten uudestaan. Eikös tankissa ole toinen pumppu?

          Comment

          • Vaiska
            Newbiemmer
            • Mar 2008
            • 10
            • Turku

            #20
            Löytyi vikakoodeista camshaft, kiitos Bullitille Anturi vaihdettu, katsotaan kuinka jatkossa pelittää. Kiitos kaikille vastanneille!

            Comment

            • MarTan
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 94

              #21
              Sama vika

              Ilmoittaudun joukkoon.

              -99 530da 330tkm.

              40kmh vauhdissa sammui. Ilman mitään ennakko oireita. Starttaa hyvin, ei hörähäkkään.

              KÄdet pystyyn ja korjaamolle diagnoosia odotellen

              Comment

              • MarTan
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 94

                #22
                ..

                Päivitystä.

                Auto korjaamolla. Löpöä saa, mutta ei kuulemma anna pulssia suuttimille.
                Missäköhän vika?

                Korjaamon yleis-mies-jantuset äimän käkenä.

                Siis jos ajosta sammuu niin mikä tässä on enään vaihtoehtona? VOiko olla nokan tai kampiakselin anturit, pa-paineensäädin, moottorinohjaus yksikkö?

                Clavu jo vähä hjelppiny kiitos siitä, mutta onko muilla vastaavia ollut, että ajossa sammunut jne...?

                -Nykyinen pösö kuski-

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #23
                  Mitä vikakoodia auto antaa, vai onko yleis-mies-jantuset niitä edes lukeneet?
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • MarTan
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 94

                    #24
                    Kävin töihin tullessa kattomassa ohimennen.. Vikakoodeja oli antanut, välillä:
                    Polttoaineen paineensäädintä, nuita antureita, TUULETINTA , jne..

                    Joitaki pysty poistaa, joitaki ei..en tajunnu ite eikä hän itekkään varmaan..Kysyin ovatko yrittäneet irroitaa, puhdistaa antureita= Eivät, vielä.

                    Pystyykö mitata pa painetta suuttimilta? Jos suutin olisi rikki niin yrittäiskö se edes käyntiin/sammuisiko ajosta yhtäkkiä?

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by MarTan View Post
                      Kävin töihin tullessa kattomassa ohimennen.. Vikakoodeja oli antanut, välillä:
                      Polttoaineen paineensäädintä, nuita antureita, TUULETINTA , jne..

                      Joitaki pysty poistaa, joitaki ei..en tajunnu ite eikä hän itekkään varmaan..Kysyin ovatko yrittäneet irroitaa, puhdistaa antureita= Eivät, vielä.

                      Pystyykö mitata pa painetta suuttimilta? Jos suutin olisi rikki niin yrittäiskö se edes käyntiin/sammuisiko ajosta yhtäkkiä?
                      Kuullostaa että kaverit on hieman hukassa.. Yleensä vika on siinä mikä vikakoodi palautuu nollauksen jälkeen

                      Paineet näkyy kyllä testerillä, riippuen tietysti mikä testeri niillä on käytössä.

                      Antureiden putsaus harvemmin kuitenkaan auttaa, se on sitten kyllä sama vaihtaa jos se on sieltä jo kerran sen vikakoodin antanut.

                      Yksittäisen suuttimen rikkoontuminen ei sammuta autoa kertalaakista ja useamman suuttimen rikkoontumisesta täsmälleen samaan aikaan kellään tuskin on kokemusta.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1372
                        • Oulainen

                        #26
                        Missähän päin sul on nyt se auto, kyllä ne paineet saa katsottua ku tarpeeksi tahtoa löytyy

                        -Janne
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #27
                          Olen tätä keissiä lupautunut käymään tutkailemassa, mutta korjaamon pojat voivat kuulemma katsoa hieman pahalla, jos tällainen puoskari käy läppärin kanssa siellä sähläämässä. Katsotaan miten tilanne kehittyy.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Olen tätä keissiä lupautunut käymään tutkailemassa, mutta korjaamon pojat voivat kuulemma katsoa hieman pahalla, jos tällainen puoskari käy läppärin kanssa siellä sähläämässä. Katsotaan miten tilanne kehittyy.
                            Heh, Otat homman haltuun huudat asentajat riviin järjesty ja alat opettamaan pojille vianetsintää

                            Harvemmin nuo hyvällä katsoo kun noilla nyrkkipajoilla sattuu olemaan enemmän tai vähemmän elämäänsä kyllästyneitä kavereita duunissa ja kaiken uuden opiskelu on yleensä myrkkyä, toki toivottavasti poikkeuksiakin on.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • MarTan
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 94

                              #29
                              Originally posted by jsr85 View Post
                              Missähän päin sul on nyt se auto, kyllä ne paineet saa katsottua ku tarpeeksi tahtoa löytyy

                              -Janne

                              Oulussa se on. En kehtaa nimetä paikkaa tässä, katotaan mitä saavat aikaseksi.

                              Clavun kanssa naurettu toimintaa, kun ei saa hjelppiä antaa
                              Ps. menen töihin tuossa 14 aikoihin niin käväsen paikanpäällä ja kysyn onnistuuko se nyt ylipäätää että kävisit paikalla.

                              Rahu: ei ne olleet niitä antureita edes irroittaneet..kuulosti siltä että asentajaa vaihdettu lennosta ja tällä kertaa oli semmonen jamppa joka dieseliä ei ole kovinkaan monesti tutkaillu..Hyvä että myönsi sen itekki

                              No, alle viivataan sanonta: "odottavan aika on piiiiitkä"

                              Comment

                              • MarTan
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2007
                                • 94

                                #30
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Olen tätä keissiä lupautunut käymään tutkailemassa, mutta korjaamon pojat voivat kuulemma katsoa hieman pahalla, jos tällainen puoskari käy läppärin kanssa siellä sähläämässä. Katsotaan miten tilanne kehittyy.

                                NONI. Korjaamon miehet eivät löytäneet vikaa, tai siis eivät osanneet paikallistaa niin piti jopa tingata(lupa korjaamolta) että saapi Clavun käymää paikalla..jo on ihme ku eivät apua huoli

                                Ilman Clavua tätä tuskin ois selvitetty. Viaksi selvisi yksi palanut sulake, jokainen voi miettiä mikä :think

                                Itte Spesialisti voi heittää kommenttia, kun tietää tarkemmin, ku oli illan aikana hjelppimässä.

                                KIITOS JA KUMARRUS
                                Last edited by MarTan; 09-01-2009, 17:19.

                                Comment

                                Working...
                                X