Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d lämmöt ei pysy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacques
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 573
    • pk

    #31
    Originally posted by espi70 View Post
    Itsellä samanlaiset oireet hävisi päätermarin vaihdolla. Auto 530d 2/99. Testivalikosta katsottuna lämmöt ei nousseet viallisella termarilla yli 73 asteen, nyt nousee taas 88 asteeseen.
    Kannattaa sitten huomioida että ainakin merkkiliikkeestä löytyy kahta erilaista termaria vesipumpun mallista riippuen. Poikkeavat toisistaan lähinnä yhden kiinnityspultin sijainnin osalta, paikalla ollessaan lähes mahdotonta todeta kumpi siellä on.
    Itse sain, yllätys yllätys, ensin sen väärän vaikka merkkiliikkeen kaveri sanoi alustanumerolla oikein tutkineensa asiaa että varmasti tulisi oikein.
    Mitenkäs tuolla pienellä ajotietokoneella pääsee salavalikoihin käsiksi? Kaikki ohjeet mitä olen nähnyt ovat olleet isolle tehtyjä.
    Tänä aamuna nousi -18 asteessa mittari pystyyn, mutta tuskin käy optimilämmöillä.
    G30 540i
    F32 435d

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by espi70 View Post
      Itsellä samanlaiset oireet hävisi päätermarin vaihdolla. Auto 530d 2/99. Testivalikosta katsottuna lämmöt ei nousseet viallisella termarilla yli 73 asteen, nyt nousee taas 88 asteeseen.
      Kannattaa sitten huomioida että ainakin merkkiliikkeestä löytyy kahta erilaista termaria vesipumpun mallista riippuen. Poikkeavat toisistaan lähinnä yhden kiinnityspultin sijainnin osalta, paikalla ollessaan lähes mahdotonta todeta kumpi siellä on.
      Itse sain, yllätys yllätys, ensin sen väärän vaikka merkkiliikkeen kaveri sanoi alustanumerolla oikein tutkineensa asiaa että varmasti tulisi oikein.
      Joo mullakin lämmöt jää siihen 74-75 paikkeille, joo ja alkuviikosta tilasin termarin merkkiliikkeestä ja sanoin vielä että 6/99 nii eikös mitä väärä termarihan se oli, turhaa meni taas aikaa ährätessä ja läträtessä, saakeli soikoon merkkiliikkeen puusilmät Näytti olevan alkuperäinen termari vielä kiinni joten hyvähän tuo ois jo vaihtaa
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • Jacques
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 573
        • pk

        #33
        Originally posted by Marko.K View Post
        Joo mullakin lämmöt jää siihen 74-75 paikkeille, joo ja alkuviikosta tilasin termarin merkkiliikkeestä ja sanoin vielä että 6/99 nii eikös mitä väärä termarihan se oli, turhaa meni taas aikaa ährätessä ja läträtessä, saakeli soikoon merkkiliikkeen puusilmät Näytti olevan alkuperäinen termari vielä kiinni joten hyvähän tuo ois jo vaihtaa
        Pystytkö pistämään oikean termarin varaosanumeron tänne, niin tietää suoraan mitä pyytää -99:iin.
        G30 540i
        F32 435d

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by Jacques View Post
          Pystytkö pistämään oikean termarin varaosanumeron tänne, niin tietää suoraan mitä pyytää -99:iin.
          Joo, riippuu tosiaan minä kuukautena valmistettu? <-9/99 11512247269 ja 9/99-> 11512354056 tai näin minä ainakin sen ymmärsin, itse sain siis tuon jälkimmäisen ja se ei käynyt kun mulla 6/99, kannattaa melkee tsekata eka että kumpi siellä sitten oikeen on nii ei tuu turhaa hommaa tehtyä, tosiaan tuossa toisessa nuo reiät ovat vaan hieman eri kohassa http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=11&fg=35
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • Jacques
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 573
            • pk

            #35
            Oma on vissiin 2/99, joten vanhemman osanumerolla mennään, kiitoksia!
            G30 540i
            F32 435d

            Comment

            • Marko.K
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1193
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by Jacques View Post
              Oma on vissiin 2/99, joten vanhemman osanumerolla mennään, kiitoksia!
              Niin ja kannattaa tuo termostaatti sitten hakea motonetistä 59.90e, ihan alkuperänen termari mistä oli vaan raaputettu bemari logo pois. Laakkoselta kyselin tuon vanhemman mallin hintaa nii olikse nyy 87e, sitte Hessumobiilista kysyin 97e, Fixus 190e...ai niinku pieniä eroja hinnoissa

              No nyt taas tarkenee ja lämmöt nousee ilosesti sinne 92-93
              F11 535d -11 367hv/728nm
              E39 M5 -99 Alpine White II
              E65 730da -02
              E60 530da -03
              E39 530da -03 240hv/600nm
              E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
              E38 740iaL -95
              E39 530d -99 245hv/528nm

              Comment

              • trollE30
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 33
                • Uusimaa

                #37
                Mulla ei mee jakeluun, minkä takia egr pitää tulpata ja minkä takia täytyy rajottaa vesikiertoa.. Miksei vaan voi vaihtaa ekana egr:ää ja jos ei rupea lämpeneen niin vaihtaa sen jälkeen päätermarin. ugh..

                Itellä rupes samantein lämpeneen samoin tein kun vaihdoin egr:n ja maksa kustcarin tiskiltä 34.90 €
                "luottakaa", sano Juudas ku opetti kaverille ristiriipuntaa

                Comment

                • salsal
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2007
                  • 38
                  • Lahti

                  #38
                  Eipä ole ennen oikeanlaisen termostaatin löytäminen ollut niin monimutkaista, kuin tuohon 530d:hen. Omassani (05/2002 muistaakseni) oli alkuperäinen uuden mallinen termostaatti. KL-varaosista sain juuri vääränlaisen (vanhan mallin). Ero termostaateilla on kuitenkin senverran pieni, ettei sitä tullut huomattua ennen kuin vanha oli irti autosta. Oli jossain vaiheessa sählätty vääriä termostaatteja vääriin pakkauksiin ja uutta mallia ei löytynytkään ollenkaan.

                  Motonetista löytyi myös vanhaa mallia, toisaalla sitä myytiiin uutena mallina ja toisaalla sanottiin, ettei uutta ole koskaan ollutkaan tässä firmassa...

                  AD-varaosilla sanottiin ettei heillä ole sitä koko maassa!

                  Tällä kertaa pelastus oli oikeen merkkiliike. Sieltä löytyi hyllystä ja oli halvempi kuin Motonetissä...
                  Last edited by salsal; 28-12-2010, 18:30.

                  Comment

                  • ruikku
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 4

                    #39
                    Originally posted by trollE30 View Post
                    Mulla ei mee jakeluun, minkä takia egr pitää tulpata ja minkä takia täytyy rajottaa vesikiertoa.. Miksei vaan voi vaihtaa ekana egr:ää ja jos ei rupea lämpeneen niin vaihtaa sen jälkeen päätermarin. ugh..
                    Kerran on pesty imusarja EGR:n takia, siinähän sitä puuhaa riitti koska moskaa oli melko paljon. Siinä tapauksessa kun tuo moottori ei EGR:ää tarvitse mihinkään niin se saa lähteä. Eli EGR termari ja muu "ylimääräinen".

                    Kaikki varmaan tosiaan luulee että EGR on laitettu tehtaalla vain ajatellen moottorin parasta, vaikkakin todellisuudessa pelkkiä päästöjä kylmänä sillä yritetään pienentää ja ainoa mitä se tekee on hallaa moottorille kaiken läpi menevän paskan muodossa. Kylmänä lämpiää EGR:n avulla hieman paremmin, mutta siinäpä ainoa etu. Toinen hyvä puoli on se että onpa vähemmän liikkuvia osia, ne kun näissä bemareissa tuntuu olevan erittäin herkkiä hajoamaan.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎