Kävipä seuraavaa. e39 oli yleistesterillä airbagivalon sammutuksella(akunvaihdon seurauksena) ja samalla kaikki muut mittaristotoiminnot pinenivät paitsi paitsi öljynpaine ja mittariston taustavalo sekä tietenkin se bägivalo? Ongelmaa/vikaa etsittiin 4.5tuntia mutta tuloksetta. Jossain vaiheessa can1 ja can2 väylä herja?, mutta muuten ei systeemiin päästy enään sisään? Onko kokemuksia bemun mittariston pimenemisistä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mittaristo ongelma e39
Collapse
X
-
Re: Mittaristo ongelma e39
Originally posted by HemiKävipä seuraavaa. e39 oli yleistesterillä airbagivalon sammutuksella(akunvaihdon seurauksena) ja samalla kaikki muut mittaristotoiminnot pinenivät paitsi paitsi öljynpaine ja mittariston taustavalo sekä tietenkin se bägivalo? Ongelmaa/vikaa etsittiin 4.5tuntia mutta tuloksetta. Jossain vaiheessa can1 ja can2 väylä herja?, mutta muuten ei systeemiin päästy enään sisään? Onko kokemuksia bemun mittariston pimenemisistä?
Tuskin nyt sama probleema varmaan, mutta kokemus tuokin...ja liankin simppeli 8)e39 523i -98
-
-
Kaikki sulakkeet käytiin läpi mutta tuloksetta? Näitä mittariongelmia on tosiaan aika yleisesti ainakin vanhemmissa bemuissa, mutta en ainakaan itse ole löytänyt juttua e39:n ongelmista? Tuo huolto ja öljynvaihtovalon nollaus oli muuten myös mukana, mutta kukaan ei havainnut missä vaiheessa mittarit pimeni. Jotain sekoilua on bensamittarissa aiemmin ollut(näyttänyt liikaa) joten tässäkin voisi olla jokin syy/seuraus vihje? Hain=luin nuo kaikki tämän foorumin mittarivikajutut, mutta yhtään/yhtä selkeää vikadiaknoosia en löytänyt? Onko tosiaan niin että kukaan ei vielä tiedä mistä yksi ihan selkeistä bemun tyyppivioista juontaa? Nyt on kyseessä omani vm.-00/45tkm ajettu auto jossa mitään konkkien kypsymistä tai patterien loppumista ei voi vielä olla kyse. Mittarien pimeneminen havaittiin kun tuon bensamittarin parametreihin yritettiin testerillä päästä käsiksi. Juuri ennen tätä nollattiin airbagin vikavalo ja huoltovalot mutta tarkasta pimenemisajankohdasta ei ole tietoa. Mittaristo sekoili omiaan ennen lopullista pimenemistään ilmoittamalla mm.ajokilometrimääräksi 361000MAILIA!!!ja jättämällä mm.kaikki varotusvalot palamaan. Vain akun irroitus sai mittariston pimenemään.
Voisiko nämä pimenemiset liittyä tuohon huoltovalonollaukseen??? Käsittämätöntä sinällään koska ongelma kulminoituu siihen että nyt mittaristoon ei enään pääse edes testerillä joten ongelman ratkaisu on lähes mahdoton?
Comment
-
-
Miten tuo nyt kuulostaa vähän siltä että klusteri olisi saanut jonkin sortin aivovaurion? Eli jokin alijärjestelmä suoltaa väylälle korruptunoitunutta dataa? Ja mittariston johtoklipsit ovat kunnolla paikoillaan eikä niitä nitkuttamisella ole toimintaan vaikutusta?
Lähteekö auto vielä normaalisti käyntiin? Mikäs yleistesteri on kyseessä ja onkos sitä aikaisemmin käytetty menestyksellä E39:in kanssa?
Tuota bensamittarin liikanäyttöä on omassakin E39:ssa ajoittain, mutta kuvittelisin sen olevan anturiperäistä. Ja mitä itellä oikutteli mittariston osa-alueet ennen korjausta, niin ne indikoivat kuitenkin oikeaa informaatiota - luettavuuden laita oli vain niin ja näin.
Comment
-
-
Työ "projektin" kanssa ehti loppua kellon lyödessä 17.00, joten emme ennättäneet ihan kaikkea tarkistaa. Kuitenkin veikkaisin että logiikkasi on lainakin lähellä oikeaa. Se mikä pudotti mittariston väylältä löytyy toden-näköisesti kuitenkin muualta kuin liitos/kontaktiviasta. Se että aiheuttiko TEXA:n yleistesteri tuo "halvauksen" jää nähtäväksi kunhan maanantaina pääsen aidolle BMW-testerille. Täytyy nyt kuitenkin vielä varmistaa nuo liittimet/liitokset tässä viikonloppuna. Se mikä tässä hieman ihmetyttää on tuo tapa millä sulkeutuminen tapahtui. Eli mittaristohan ei pimennyt laakista vaan "sekoili" omiaan, ennenkuin pari akun-navan irroitusta pimensi sen mittarivaloja ja muutamaa varotusvaloa lukuunottamatta kokonaan?
Comment
-
-
Itselläni sellainen vika että matkamittarin pikselit olivat aluksi kateissa, sitten huomattiin että huoltovaloa ei saa nollattua eikä avaimia uudelleen koodattua!!! Sanottiin liikkeessä että tyyppivika mittarit pimenee alkupään e39:seistä ja ainut keino korjata on vaihtaa mittaristo!!! (mahdollista vaihtaa kyseinen piirikin jos vain taitoa löytyy osat löytyy vdo:n varastoa täyttävistä bochin osista (kuulemma))!!! :shock:Kyllähän tällä ajaa!!
Comment
-
-
No kiesi oli pari tuntia metrolla ja tuomio oli aika tyly: Vaihtoon menee vähintään mittaristo, mutta pimeänä on myös airbag keskusyksikkö, valoboxi ja ajonesto? Auto kuitenkin liikkuu ominvoimin ja valotkin toimii, mutta systeemeihin ei enään pääse edes sisälle. Moottorin ja vaihdelaatikon ohjaus näyttäisi säästyneen. On ollutkin juttua siitä että bemusta ei paljon kannata antaa eikä siihen ottaa apuvirtaa??? Boosterilla näemmä kaiken viimeksi....
Comment
-
-
Ai saatana... tuo saattaa jo kirpaista aika lailla lompakossakiin???Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
No joo...abauttiarallaa töineen +2000eeroa. Katsotaan nyt kuitenkin kuka sen sitten lopulta maksaa. Pointti on kuitenkin se että lisävirran antoa naapurille kannattaa vältää koska silloin se menee ihan varmasti omasta taskusta. Ainahan tässä kuitenkin oppii jotain. Eli on tullut vastaan väitteitä että näitä bemujen kieppikellojen ym.pimenemisiä olisi tullut juuri lisävirran oton/annon yhteydessä tai mikä ihmeellisintä, paremminkin muutama päivä sen jälkeen??? Olen tähän asti suhtautunut väitteisiin aika skeptisesti, mutta olisiko kumminkin jotain perää?? Se mikä tässä vituttaa on se että mikäli joudutaan vaihtamaan mittaristo ja valojenohjausboksi, alkaa kilsat uudelleen nollasta. Autossa kun niitä on kertynyt Suomiautoksi vasta 45tkm, niin voi jossain vaiheessa tulevaisuudessa ostajassa herättää skeptiyyttä ajettu kokonaiskilometrimäärä vaikka leimatut/varmennetut paperit kilsoista tuleekin. Tässä suhteessa täytyy vain toivoa että vaihtaa täytyy vain mittaristo.
Comment
-
-
Originally posted by Hemikilsat uudelleen nollasta. Autossa kun niitä on kertynyt Suomiautoksi vasta 45tkm
Comment
-
-
Originally posted by HemiSiis miten ruiskuboksilta tuon tiedon saisi siirrettyä uuteen mittaristoon?Kilsathan löytyy myös avaimista?
Tuo nykyisestä mittaristosta tallettaminen tässäkohdin ei taida onnistua, koska siihen ei saa enään minkäänlaista kontaktia softalla. Eli se on totaalisesti pois pelistä.
Comment
-
-
Originally posted by HemiSe että aiheuttiko TEXA:n yleistesteri tuo "halvauksen"
Tähän viittaa mainintasi väyläherjoista.
Jossainhan tuohon boxiin softa pudotetaan (VDO:n tehtaat??), joten mittariston pelastaminen "prommauksella" on varmaankin mahdollista, mutta onnistuuko helposti Suomessa, en usko.
En oikein jaksa uskoa apuvirran antamisen olevan syynä, ellei sitten kaapeleiden irroitusvaiheessa tule reilua kipinöintiä tai kaapeleita jätetä paikoilleen pitkäksi aikaa...
Saa nähdä, tuleeko vastaavia tapauksia esille "Diagnoosikaapeli" -projektien seurauksena...
Itse en leikkisi +12V jännitteiden kanssa väylällä, joka käyttää pieniampeerista hituvirtaa...
Comment
-
-
Jos kysymys on pelkästä softan saastumisesta, voisiko ajonesto, valoboxi ja airbag keskusyksikkö olla pelistä pois? Itse myös epäilen että tuo mittaristo on siis se "kukkulan kuningas" joka ohjaa myös näitä jälkimmäisiä koska myös näihin ei enään pääse sisään lainkaan. Tänä aamuna mittarin kilometrinäytössä muuten paloi valo ilman virtoja tullessani autolle, eikä se enään sammu. Mahtaako palaa koko auto huomenaamulla?
Comment
-
Comment