E39 530d Akku purkaantuu

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bemarnisti
    replied
    ja taas

    eli nyt kun tuli pakkaset niin taas ssma laulu jatkuu.. yön yli parkissa niin ei riitä virta käynnistykseen. viime kevät-talvella vaihoin akun uuteen (takuuna).
    kesän toimi mainiosti mutta ei pakkasilla enää.. tuli mieleen että tossa mun autossa on orkkis puhelin jossa johtosarja poikki. voiko tollanen viedä akkua?
    pitää tänään käydä ostaa toi ctekki vai onko toi motonetin bx-2 laturi yhtä hyvä? silti pitää toi saada kuntoon eli mikäs kumma se voisi syödä akkua?
    voiko pissapojan suuttimet olla syypäänä? APUVA!!!! webaston sulakkeen irtiotolla ei vaikutusta asiaan.

    Leave a comment:


  • Bemarnisti
    replied
    siili on ostettu laakkoselta. pitää varmaan kokeilla ilman tota puhaltimen sulaketta.

    Leave a comment:


  • MakeH
    replied
    Originally posted by Bemarnisti View Post
    nyt ois hyvät neuvot kalliit! eli 530 d tyhjentää akkua itekseen. siili vaihdettu jo kesällä uuteen. Webastosta on sulake pois ja tuntu että toimi hyvin muutaman päivän, mutta nyt taas aamulla startti vain napsui kun yritin käyntiin. Lisäksi oon huomannut että aivan kuin puhallin olis käyny itekseen päällä yön aikana kun tuulilasi ei ollut kauttaaltaan umpijäässä, vaan puhaltimen kohdilta alareunasta hieman sulanut. mikä sulake on puhaltimelle, jotta voisin kokeilla purkaako enää sen irtioton jälkeen. voisiko toi vika olla jotenkin kytköksissä tohon ilmastoinninohjain paneeliin?
    Vikakoodit koitetaan lukea viikonloppuna INPAlla.

    Kiitos.
    Jotkut tarvikesiilit ei kestä pyhätöntä viikkoa!

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    On normaalia että BC näyttää 0.5-1.0v liian vähän.
    Ärsyttävä "ominaisuus".

    Leave a comment:


  • Bemarnisti
    replied
    akku tyhjentyy

    nyt ois hyvät neuvot kalliit! eli 530 d tyhjentää akkua itekseen. siili vaihdettu jo kesällä uuteen. Webastosta on sulake pois ja tuntu että toimi hyvin muutaman päivän, mutta nyt taas aamulla startti vain napsui kun yritin käyntiin. Lisäksi oon huomannut että aivan kuin puhallin olis käyny itekseen päällä yön aikana kun tuulilasi ei ollut kauttaaltaan umpijäässä, vaan puhaltimen kohdilta alareunasta hieman sulanut. mikä sulake on puhaltimelle, jotta voisin kokeilla purkaako enää sen irtioton jälkeen. voisiko toi vika olla jotenkin kytköksissä tohon ilmastoinninohjain paneeliin?
    Vikakoodit koitetaan lukea viikonloppuna INPAlla.

    Kiitos.

    Leave a comment:


  • jkew
    replied
    Se siili? Olisi yksi ylimääräinen...e39 sopiva.

    Originally posted by jsr85 View Post
    Lainataan taas tätä topicia ni ei tarvi tehdä uutta, ongelma on sellaanen et vaikka ladataan laturilla akku täyteen sunnuntaina, reissutyöstä johtuen auto seisoo yleensä ma-to nii torstaina auto ei lähde käyntiin vaikka ei olisi ajettu autolla lainkaan latauksen jälkeen. Ollaan testattu toisella varmasti toimivalla akulla ja tekee sillä samaa, eli ei akusta kiinni. Mihin voisi virta hukkua, maa ja virta kaapeleiden kiinnitykset tarkastettu eikä niissä ole mitään häikkää.

    ps.Onko normaalia et akun napajännite yleismittarilla on 12.6 mut BC näyttää 11.6?

    -Janne

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Lainataan taas tätä topicia ni ei tarvi tehdä uutta, ongelma on sellaanen et vaikka ladataan laturilla akku täyteen sunnuntaina, reissutyöstä johtuen auto seisoo yleensä ma-to nii torstaina auto ei lähde käyntiin vaikka ei olisi ajettu autolla lainkaan latauksen jälkeen. Ollaan testattu toisella varmasti toimivalla akulla ja tekee sillä samaa, eli ei akusta kiinni. Mihin voisi virta hukkua, maa ja virta kaapeleiden kiinnitykset tarkastettu eikä niissä ole mitään häikkää.

    ps.Onko normaalia et akun napajännite yleismittarilla on 12.6 mut BC näyttää 11.6?

    -Janne

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by kurkoonen View Post
    Siis akun vaiko kaapelit? missäs muuten tuo akku on? jossain takana mutta missä siellä?

    Pitää hetken päästä koittaa uudemman kerran.
    No missä nyt "isot" maadoitukset ovat, akulla ja startilla...

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by rasanttu View Post
    No sitten en tiedä mistä johtuu, on tullut todistettua muita autoja jotka pyörittää starttia viimeiseen asti katkomatta virtaa.
    Niinhän se bemarikin pyörittää kunnes ei enää jaksa

    Leave a comment:


  • rasanttu
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ei näissä tietääkseni tuollaista systeemiä ole. Akun jännite vain notkahtaa startin virrankulutuksen takia sen yrittäessä pyörittää.
    No sitten en tiedä mistä johtuu, on tullut todistettua muita autoja jotka pyörittää starttia viimeiseen asti katkomatta virtaa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by rasanttu View Post
    Noissa on joku systeemi joka katkoo startille ja sähkölaitteille menevää virtaa mikäli jännite on liian alhainen, releet napsuttaa ja valot vilkkuu.
    Ei näissä tietääkseni tuollaista systeemiä ole. Akun jännite vain notkahtaa startin virrankulutuksen takia sen yrittäessä pyörittää.

    Leave a comment:


  • rasanttu
    replied
    Mulla tyhjentyi akku 1,5 viikon käyttämättä olon aikana. En osaa sanoa mikä akun olisi tyhjentänyt, voi olla että akku oli vajaa jo seisomaan jätettäessä.

    Noissa on joku systeemi joka katkoo startille ja sähkölaitteille menevää virtaa mikäli jännite on liian alhainen, releet napsuttaa ja valot vilkkuu.

    Leave a comment:


  • rasanttu
    replied
    Originally posted by kurkoonen View Post
    Siis akun vaiko kaapelit? missäs muuten tuo akku on? jossain takana mutta missä siellä?

    Pitää hetken päästä koittaa uudemman kerran.
    Akku on takakontissa oikealla puolella olevan luukun takana. Sen jäkeen tavaralokero pois ja akku on sen alla. Tarkista että johdot ovat kunnolla kiinni, eivätkä ole hapettuneet.

    Lisävirta pitää antaa aina konehuoneeseen, tällöin virta menee suoraan startille.

    Leave a comment:


  • kurkoonen
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Tuntuis siltä että maadoitus ei ole kunnolla kytketty... Jos ei siis kaapeleillakaan käynnisty?
    Siis akun vaiko kaapelit? missäs muuten tuo akku on? jossain takana mutta missä siellä?

    Pitää hetken päästä koittaa uudemman kerran.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by kurkoonen View Post
    jatkan tähän topiciin eli torstaina ajelin normaalisti ei mitään ongelmaa, seuraavana päivänä yritin käyntiin mutta ei mitään. heikosti näytti olevan virtaa ei pyörittäny ainoastaan tuuletin piti normaalit mölinät kun aukoi niitä läppiä tai jotain. virta aivaimesta kun yritti käynnistää kuuluin aivankuin jonkun releen ääni meni päälle ja pois, airbag, luistonesto välkkyivät sen äänen tahdissa tasaisesti. no tänään ajattelin että laitan kaapeleilla käyntiin mutta ei yhtään mitään samaa rouskutusta kuului eikä lähteny pyörittämään, ajotietokonekkin nollautui välillä ei kuulunut yhtään mitää kaikki virrat pois?
    mistä sitä vikaa vois ruveta etsimään, voisko johtua siilistä.

    vielä että kyseessä 530d automaatti -99
    Tuntuis siltä että maadoitus ei ole kunnolla kytketty... Jos ei siis kaapeleillakaan käynnisty?

    Leave a comment:

Working...
X