E39 530d Akku purkaantuu

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • casino
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Juurikin samat oireet kaverin ja omassa 530d:ssa, akun vaihto ei enään auttanut kun hetkeksi ja kun akku ei ole enään aivan vimpan päälle tikissä ei startti enään jaksa pyöriä,aivan kun akku olisi lopussa. Kaverilla korjaantui vika vaihtamalla startin,ite en ole vielä vaihtanut ,mutta pakko kohta,kun ei oo kuin puoli vuotta vanha akku,mutta weba ei kärsi olla kun 15min päällä niin ei jaksa enään startata ,

    Pyöriikö sulla Weba sitten vaikka sen 30 min.?

    Itselläni original akku -99! Jaksaa vieläkin pöhisyttää webaa mm. tänä päivänä 20 minuuttia jonka jälkeen tuli automaatti katkaisu kehiin -18 c pakkasessa. Niin ihan hienosti vielä lähtee auto käyntiin vaikka weba on siis sammunnut jännitteen hiipumisen myötä.


    Eli jos weba ei jaksa pyörii kun sen 15 minuuttia ja katkeaa eikä auto lähde käyntiin niin .... syy lienee joko akussa tai sitten siinä startissa.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by jkew View Post
    Kerrohan lisää...

    Juurikin samat oireet kaverin ja omassa 530d:ssa, akun vaihto ei enään auttanut kun hetkeksi ja kun akku ei ole enään aivan vimpan päälle tikissä ei startti enään jaksa pyöriä,aivan kun akku olisi lopussa. Kaverilla korjaantui vika vaihtamalla startin,ite en ole vielä vaihtanut ,mutta pakko kohta,kun ei oo kuin puoli vuotta vanha akku,mutta weba ei kärsi olla kun 15min päällä niin ei jaksa enään startata ,

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Webasto itsessään kuluttaa muistaakseni 3-4 A, sisäpuhallin pienelläkin nopeudella tuplasti tuon.
    Kiitos tiedosta Pitää joku päivä ottaa mittarin kanssa Amppeeri lukemaa että paljonko syö...

    Leave a comment:


  • jkew
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Mikä on akun jännite silloin, kun auto ei käynnisty? Oletko tarkistanut moottorin maadoitusta?
    En ole tuota mitannut. Mutta äsken mittasin yön yli seisoneen akun jännitteen 12.44V - > webasto päälle ja heti laski 12.01V. Annoin olla vartin weban päällä, jännite ei enää laskenut ja auto käynnistyi:think. Tässä aletaan jo epäillä itseä...
    Onkohan se nyt sitten vaan niin ettei tuo akku kestä webaston käyttöä? Vai onkohan webaston käynnistymisessä jotain...
    Akun jännite heti kun auton sammuttaa 12.66V.
    Last edited by jkew; 17-01-2009, 10:54.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Mikä on akun jännite silloin, kun auto ei käynnisty? Oletko tarkistanut moottorin maadoitusta?

    Leave a comment:


  • jkew
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    vika on melkoisella varmuudella starttimoottorissa.
    Kerrohan lisää...

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    vika on melkoisella varmuudella starttimoottorissa.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by jkew View Post
    Myyjän mielestä se on parasta mitä saa .
    Teki edelliselläkin akulla saman siksi vaihdoinkin. Nyt on tietenkin jo selvennyt ettei akussa se vika ollut.

    No sitten ei ole kyllä kovinkaan kaksinen myyjä

    Vartan AGM:n (hyytelöakku) tyyppisen akun kun laittaa niin pitäisi loppua ongelmat jos auto on muuten kunnossa.

    Leave a comment:


  • jkew
    replied
    Akussa virtaa 12.5V ja käynnissä karvan yli 14 V. Eli lataa normaalisti?
    Bilteman kympin yleismittarilla -17 asteen pakkasessa. Luotettavaa?

    Leave a comment:


  • Kentsu
    replied
    Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
    Sama juttu, 4päivää laturissa ja vielä vajaan pari amppeeria meni akkuun.
    Eipä kannata tuollaisen perinteisen harrastelaturin mittareihin paljon luottaa, nollille se näyttö tuskin koskaan menee. 4 päivää laturissa kiinni on 3 päivää liikaa, haihduttaa akusta nesteet pois kun se lataus ei pysähdy missään vaiheessa.

    Esim. pari viikkoa sitten jouduin elvyttämäään yhtä jäätynyttä akkua, sulattelun jälkeen 6 tuntia laturissa ja laturi näytti edelleen 6 A:n latausvirtaa. Akku kiinni autoon ja auto helposti käyntiin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jkew View Post
    Ok, en ole vielä mittaillut. Yön yli oli nyt akku laturissa paikallaan. Koko yön oli ja vielä aamulla laturi näytti että 2 A menee. Eikö laturin mittari pitäisi mennä nolliin kun akku täynnä? Ihan näin maalaisjärjellä (en ole sähköhommissa kuin vastuksena ollut) ajateltuna. Eli joku purkaa koko ajan akkua?

    Ja tiistaiksi on Wetterille aika, jospa jotain selviäisi. Ajanvarauksessa meinasi huoltomies että 2h menee kun kaikki käydään läpi ja vika löytyy? + sitten se mahdollinen korjaus + osat. Elämä on...
    Jos auto oli ulkona laturissa, niin näillä pakkasilla akku ei välttämättä pysty ottamaan vastaan paria ampeeria enempää.

    Tutkimisen osalta vaihtoehtokin on tarjottu.

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Sama juttu, 4päivää laturissa ja vielä vajaan pari amppeeria meni akkuun.

    Leave a comment:


  • jkew
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Mittaa nyt alkuun akun napajännite ja latausjännite. Voidaan tuota vaikka tarkemmin ihmetellä, jos vaikka Samppa suo niin Kempeleessä tallissa. Voidaan kurkata koodia ja mitata virrankulutus lepotilassa.

    Dunky: Webasto itsessään kuluttaa muistaakseni 3-4 A, sisäpuhallin pienelläkin nopeudella tuplasti tuon.
    Ok, en ole vielä mittaillut. Yön yli oli nyt akku laturissa paikallaan. Koko yön oli ja vielä aamulla laturi näytti että 2 A menee. Eikö laturin mittari pitäisi mennä nolliin kun akku täynnä? Ihan näin maalaisjärjellä (en ole sähköhommissa kuin vastuksena ollut) ajateltuna. Eli joku purkaa koko ajan akkua?

    Ja tiistaiksi on Wetterille aika, jospa jotain selviäisi. Ajanvarauksessa meinasi huoltomies että 2h menee kun kaikki käydään läpi ja vika löytyy? + sitten se mahdollinen korjaus + osat. Elämä on...

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    Mulla e36 325i latas 13,5-13,9 volttia, enkä ajele kun kylä piliksen pari kolme kertaa viikkoon eli jonku 25-40km ja eeberi pöhisi 5-15asteen pakkasissa 15-30min niin pirulainen oli akku aina tyhjä ellei ollu laturissa yön yli, ja kerran oli 4päivää putkeen ja lähti kuin palmun alta käyntiin. Noh seuraavana päivänä ei ollu ja hikisesti käymään, ajoin parkkiin ja pirulainen ei puolen tunnin mankan kuuntelun jälkeen jaksa startata ollenkaan. Jaksoin latailla akkua pari kk ennen ku parkkiin jätti koska ei ollu niin iso homma ja akkua en raskinu ostaa. Sitten alko laturin valo palaa viimme viikolla, vaihoin hiilet ja nyt pelaa ku vessanpönttö. Ei mitään ongelmia vaikka 45min eberi pöhisee ja pakkasta -22c.

    Mullon 100a bossin silveri ihan mainitakseni, oliskohan sullakki hiilet menny? Mutta elä tuu puukottaa mua jos ei ookkaan.
    Last edited by Hebbu ///M3; 15-01-2009, 23:58.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Mittaa nyt alkuun akun napajännite ja latausjännite. Voidaan tuota vaikka tarkemmin ihmetellä, jos vaikka Samppa suo niin Kempeleessä tallissa. Voidaan kurkata koodia ja mitata virrankulutus lepotilassa.

    Dunky: Webasto itsessään kuluttaa muistaakseni 3-4 A, sisäpuhallin pienelläkin nopeudella tuplasti tuon.

    Leave a comment:

Working...
X