E39 530d Akku purkaantuu

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kurkoonen
    replied
    jatkan tähän topiciin eli torstaina ajelin normaalisti ei mitään ongelmaa, seuraavana päivänä yritin käyntiin mutta ei mitään. heikosti näytti olevan virtaa ei pyörittäny ainoastaan tuuletin piti normaalit mölinät kun aukoi niitä läppiä tai jotain. virta aivaimesta kun yritti käynnistää kuuluin aivankuin jonkun releen ääni meni päälle ja pois, airbag, luistonesto välkkyivät sen äänen tahdissa tasaisesti. no tänään ajattelin että laitan kaapeleilla käyntiin mutta ei yhtään mitään samaa rouskutusta kuului eikä lähteny pyörittämään, ajotietokonekkin nollautui välillä ei kuulunut yhtään mitää kaikki virrat pois?
    mistä sitä vikaa vois ruveta etsimään, voisko johtua siilistä.

    vielä että kyseessä 530d automaatti -99

    Leave a comment:


  • rasanttu
    replied
    Kuitenkin, mielestäni yli 100 € henkilöauton akusta on jo ryöstöä, je eipä nämä kalliimmatkaan akut kuulemma kestä välttämättä sen kummemmin.
    Samaa mieltä. Mielipiteitä parhaasta on yhtä paljon kuin eri merkkejä. Akku on kuitenkin aina akku perustekniikaltaan aika yksinkertainen laitos. Akku joko toimii tai se on rikki. Loppu on hienosäätöä josta saa maksaa sen 100e lisää. Itse ostaisin lisäakun jos on pelkoa virran riittävyydestä.

    Lisäakkujahan on vakiona ainakin mersun takseissa ja Toyota Hiacessa on vakiona 2 akkua.

    Leave a comment:


  • Kentsu
    replied
    Originally posted by Mooney View Post
    ... Bilteman perus-55Ah:n akku sai jokunen vuosi loistotulokset TM:n testissä ja ovatkin toimineet mökillähienosti aurinkokennojen yhteydessä, omaan autooni en niitä silti laittaisi..
    Vähän ot:ksi menee mutta akuista kuitenkin kun on kymysys... Muistaakseni useammankin kerran Bilteman akut ovat testeissä loistaneet, nämä ovat siis näitä TM:n laboratoriotestejä jotka keskittyy varauksen anto- ja vastaanottokyky tyyppisiin kokeisiin. Siinä testissä minkä minä muistan, oli Bilteman vahvuus selitettävissä sillä että kennossa oli useampi anodi/katodi levypari (vai mitä ne nyt on). Tämä kuitenkin aiheuttaa sen että levyt ovat lähempänä toisiaan ja ottavat käytännön elämässä helpommin toisiinsa kiinni, joka siis aiheuttaa tämän oikosulun ja akun purkautumisen. Mökkikäytössähän akku ei joudu minkääntyyppisen rasituksen alle.

    Kuitenkin, mielestäni yli 100 € henkilöauton akusta on jo ryöstöä, je eipä nämä kalliimmatkaan akut kuulemma kestä välttämättä sen kummemmin.

    Edit: Hankookista ei mullakaan ole hyviä kokemuksia. 2 akkua ja kumpikaan ei kestänyt kahta vuotta.
    Last edited by Kentsu; 24-01-2009, 12:55.

    Leave a comment:


  • jkew
    replied
    No nyt on testattu webaa täyteen ladatulla akulla. Webastolla lämmitys, lyhyt lenkki, auto sammuksiin ja starttaus. Toimii. Eli ne uudet akut kannattaa ladata HYVIN ennenkuin ottaa käyttöön. Mites se meni Samppa, pienellä ylijännitteellä 2 vrk vaikka vähän kiehuttaen

    Leave a comment:


  • Mooney
    replied
    E39 -03:een vaihdettiin akku, sillä "vikakoodit" viittasivat siihen ja taas toimi muistaakseni pari päivää, jonka jälkeen samat "vikakoodit". Auto vietiin merkkikorjaamoon, josta ilmoittivat akun olevan oikkarissa ja myös vikaa maadoituksessa (en nyt jaksa muistaa oliko se akun vai startin), laittoivat merkkikorjaamon akun ja auto toimii loistavasti. Ensiksi vaihdettu akku takaisin autovaraosaliikkeeseen, joka myy akkuja vuodessa triljoonia.... Rahat tuli takaisin, eivätkä ruvenneet rutisemaan "takuusta". Akun merkkiä en muista, mutta ei ihan halpis-akkukaan... Bilteman perus-55Ah:n akku sai jokunen vuosi loistotulokset TM:n testissä ja ovatkin toimineet mökillähienosti aurinkokennojen yhteydessä, omaan autooni en niitä silti laittaisi..

    Leave a comment:


  • Eemeli39
    replied
    Samaa vikaa on ollut täälläkin. Viimeksi tänään piti hirveellä kiireellä lähteä töihin. Auto oli ollut 20 min weba päällä ja sen jälkeen vain naksadus, kun käänsi avainta. No, vara-akusta virtaa ja heti tulille.

    Tammikuun alun kovilla pakkasilla teki samaa. Akku on ostettu lokakuussa (halpa ja varmaan paska 88Ah mikäliemerkkinen). Joku meinasi, että kyseessä voisi olla starttivika, mutta kun sekin on vaihdettu lokakuussa.

    Nyt alkaa olla aika hyvin empiiristä aineistoa kasassa, että weba tosiaan syö akkua kiitettävsti ja e39:n takakontissa oleva akku ottaa talvella huonosti virtaa vastaan. :think

    Autolla ajetaan pääosin pitkää työmatkaa, mutta juuri paripäivää oli ollut nurkkapyöritystä + normaalia webastolla lämmittämistä --> heti se sitten rankaisi. Pitänee hankkia tuollainen C-tec -laturi.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    NO nyt se sitten minullakin sippasi aikaisemmin kehumani orginal akku.

    Tänään tuli heitetty paikoilleen sitten mainostamani

    Varta G14 95 ah/850A AGM -hyytelöakku.

    -ei muuta kokemusta vielä, mutta ainakin starttauksessa on sellainen puhti, ettei tuolla vanhalla akulla ollut kesäkuumallakaan.... taisi olla jo aika heikossa hapessa siis.

    -tulevaisuus tietenkin näyttää onko tuo Varta kehujensa arvoinen:think -hinnakas se ainakin on

    Leave a comment:


  • TMW
    replied
    Moi Samppa,Clavu ja muutkin....
    kuten suurin osa tietääkin näiden vehkeiden virranakulutus on kovaa luokkaa...
    Oma alkuperäinen hyyty vasta kun lisäflekti veti sen kuivaksi....(ei olis pitänyt jättää sitä Akkutaloon, oli kestänyt 7 v).
    Tilalle Vartan Silver dynamic 95 tai 100 Ah.....suht. arvokas ja kuulema hyvä akku, diipa daapa...tasan vuosi ja akku oikosulussa ! Uusi takuuseen ja nyt tuntuu ( vuoden vanha) että tarttee Ctekkiä kaveriksi joka yöksi...

    Elikkä autolla ajetaan työmatkaa 15km sivu ja webasto käy 30 min mennen ja palatessa ( siis ajastuksella). Lisäksi kun autoa käyttää rouva, joka saattaa jättää jonkun oven auki vaikka päiväksi ja lähtiessä ensin isketään xenonit päälle ja sitten startataan......
    Kaikki mahdollinen toimii +12vdc:llä ja sisävalojakin on varmaan tusina, joten akkuraukka todella lujilla.
    Ja nyt neuvo: ostakaa paras akku minkä saatte ( mikä lie tänä päivänä) ja muistakaa latailla kunnolla aina välillä. ...ainakin talvella, koska akun paikka on aika kylmä.

    Oma E39 seisonut pihalla 3 viikkoa muuten vaan....raporttia tulee kun saa sen tulille ( jos saan)....
    Tulipahan oksennettua, mutta ei pääse osallistumaan murheisiin kun yks liian iso kerralla, joten auto ei liikahda


    -Teijo

    Leave a comment:


  • Samppasika
    replied
    Originally posted by jkew View Post
    En ole webaa uskaltautunut nyt käyttämään. Kokeillaan sitten sillä uudella. Käyn huomenna hakemassa akun...
    Testaa vain se vanhakin kunnolla, sitten kun sulla on tuo uudempi täyteen ladattuna kontissa. Näkeepä sitten onko siitä mihinkään.

    S

    Leave a comment:


  • jkew
    replied
    Originally posted by Samppasika View Post
    Onko nyt pelannu sillä kunnolla ladatulla vanhalla akulla? Ootko testannu myös weban kanssa?? Se uus akkukin alkais olla täällä valmiina testiin....

    Samppa
    En ole webaa uskaltautunut nyt käyttämään. Kokeillaan sitten sillä uudella. Käyn huomenna hakemassa akun...

    Leave a comment:


  • Samppasika
    replied
    Originally posted by jkew View Post
    Mittailtiin startin virran tarve ja vertailtiin vastaavaan. Kunnossa siltä osin.
    Onko nyt pelannu sillä kunnolla ladatulla vanhalla akulla? Ootko testannu myös weban kanssa?? Se uus akkukin alkais olla täällä valmiina testiin....

    Samppa

    Leave a comment:


  • jkew
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    mistä tiedät startin olevan täydessä tikissä?

    Ja kyllä mulla pysyy weba päällä sen 30min. Ostinpa vielä nimenomaan webasto käyttöön tarkoitetun akunkin.
    Mittailtiin startin virran tarve ja vertailtiin vastaavaan. Kunnossa siltä osin.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by jkew View Post
    Kiitän tässä vaiheessa Clavua ja Samppaa ajan käytöstä. Autostahan ei vikaa löytynyt. Nyt testataan akku, eli 2 vrk lataus ja sitten uudestaan. Starttikin kunnossa. Eli kyllä se sinne akkuun viittaa...
    mistä tiedät startin olevan täydessä tikissä?

    Ja kyllä mulla pysyy weba päällä sen 30min. Ostinpa vielä nimenomaan webasto käyttöön tarkoitetun akunkin.

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by jkew View Post
    Kiitän tässä vaiheessa Clavua ja Samppaa ajan käytöstä. Autostahan ei vikaa löytynyt. Nyt testataan akku, eli 2 vrk lataus ja sitten uudestaan. Starttikin kunnossa. Eli kyllä se sinne akkuun viittaa...

    Ok. Heittäkää nuo HANKOOK:in akut vittuu, ja laittakaa oikeasti kunnolliset akut kehiin. Varta AGM, Boshchin (hyytelöakut) jne.

    Jo ostohintakin sen kertoo... AGM vartaa ei taida alta 200 euron saada, mutta 3v takuu ja oikeasti se on hyvä.



    En näin kännipäissäni muista mikä oli akun tyyppi koodi Vartalta, mutta taisi olla joku e 39 tai jotain,,,,,, kumminkin siinä oli 95 ah kapasiteettiii, mutta varmasti on hyvä!!!!

    Leave a comment:


  • jkew
    replied
    Kiitän tässä vaiheessa Clavua ja Samppaa ajan käytöstä. Autostahan ei vikaa löytynyt. Nyt testataan akku, eli 2 vrk lataus ja sitten uudestaan. Starttikin kunnossa. Eli kyllä se sinne akkuun viittaa...

    Leave a comment:

Working...
X