Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540i Jarrut kivikovat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Desu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 96
    • Järvenpää

    E39 540i Jarrut kivikovat.

    Terve pientä ongelmaa jarrujen kanssa... pikaista apua kaivataan että voisko ite saada jotenki kuntoo vai onko vietävä pajalle... eli kun menee autoon ja painaa jarrupoljinta niin on aivan kivikova... auton kun käynnistää niin se pehmenee ja autoa käytettäessä se pelaa aivan kuten pitää ja kun sammuttaa niin jonkun aikaa se on normaali se poljin mutta kun se seisoo tunnin pari niin on taas poljin aivan kivikova... avasin raitisilmasuodatin kotelot ja poistoreikä on täysin auki sieltä valutin glykolia ja tulee nesteet tielle eli auki on... nestettä on myös ja oikean näköstä... ei ollu painetta kun avas korkin tai muutenkin kaikki näytti normaalille... eli olen jostain huohotinputkista kuullu tms mutta en tyhmänä tajua missä se on siellä ja onko siinä edes ehkä vika.... auttekee
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Hmm. Niinhän se meneekin? Sillehän on oma tehostin joka ei ole toiminnassa kun virtoja ei ole päällä?

    Nimim: E39 hinauksessa 50km ilman että auto käynnissä. Saa muuten seistä sen polkimen päällä.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Desu
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 96
      • Järvenpää

      #3
      Siis joo kyllähän se meneekin kivikovaksi kun pari kertaa painaa... mutta ei se ole ellet pumppaa niin kivikova... oon tolla ajanu sen verran että ei se ole kivikova se poljin jos astut autoon ja painat jarrua se poljin kyllä menee pohjaan... jos pari kertaa pumppaa niin se menee kovaksi kyllä. Kyllä tuossa on jotain pielessä.

      Comment

      • -=DmR=-
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 152
        • Mikkeli

        #4
        Jep, ei siinä mitää vikaa ole. Jarrutehostin toimii moottorin kehittämällä alipaineella, joten jos ei ole moottori tulilla niin ei toimi jarrujen tehostus.

        Edit: Jaahas, jos ei ole ennen ollut samanlainen, niin sit en osaa sanoa..
        Last edited by -=DmR=-; 18-01-2009, 15:28.
        BMW 520d F11 LCI

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #5
          Originally posted by Desu View Post
          Siis joo kyllähän se meneekin kivikovaksi kun pari kertaa painaa... mutta ei se ole ellet pumppaa niin kivikova... oon tolla ajanu sen verran että ei se ole kivikova se poljin jos astut autoon ja painat jarrua se poljin kyllä menee pohjaan... jos pari kertaa pumppaa niin se menee kovaksi kyllä. Kyllä tuossa on jotain pielessä.
          Ei ole mitään pielessä
          Originally posted by -=DmR=- View Post
          Jep, ei siinä mitää vikaa ole. Jarrutehostin toimii moottorin kehittämällä alipaineella, joten jos ei ole moottori tulilla niin ei toimi jarrujen tehostus.
          Juurikin näin.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • Spiddu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 3562
            • Nla

            #6
            vaikka tuossa jo sanottiin niin uskon vahvistamiseksi niin samaa tekee myös tuo oma muovi
            BMW F30 330e 2017

            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Kuulostaa siltä että toimii ajossa juuri niinkuin pitää, asiat kunnossa. Itse muuten testaan jarrujen toiminnan seuraavasti : 2 tai 3 kertaa 80 tai yli vauhdista voimakas jarrutus kädet irti ratilta (ei kirjaimellisesti kädet pois ratilta , mutta niin että näkee vetääkö sivuun).

              PS: ei ole väärin kysyä jos epäilyttää, jarruista varsinkaan
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Desu
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 96
                • Järvenpää

                #8
                jaajaa ihme homma... ei se ole ennen noin tehny kyllä nojoo ajossa pelittää tosiaan niinkun pitää... mutta oon kyl vähän ihmeissäni meinaa kun auto ei käy... vaikka jarrua painaa niin auto valuu... ennen se on meinaa kun painaa niin menny ihan pohjaan se poljin... ja kun pari kertaa pumppaa niin se menee kovaksi juu... nyt kun menen autoon niin jarrupoljin ei siis mee mihinkään... noh pitää kattoa kun kelit sulailee ja muuta jos muuttuu... kirjotelkaa muutkin että onko oikeesti jokasella muka näin

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1176
                  • Tuusula

                  #9
                  Kyllä tuon pitäisi olla aika normaalia :think
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by Desu View Post
                    Siis joo kyllähän se meneekin kivikovaksi kun pari kertaa painaa... mutta ei se ole ellet pumppaa niin kivikova... oon tolla ajanu sen verran että ei se ole kivikova se poljin jos astut autoon ja painat jarrua se poljin kyllä menee pohjaan... jos pari kertaa pumppaa niin se menee kovaksi kyllä. Kyllä tuossa on jotain pielessä.
                    Jos nyt et pohjaan menemisellä tarkoita sitä, että poljin kirjaimellisesti lopsahtaa lattiaan niin voidaan vetää johtopäätökset:

                    Tehostin toimii.

                    Tehostimen "varmuus painetta" pitävä mekanismi ei toimi.

                    Eli jos se on alipainetoiminen, niin on vuoto tai takaiskuventtiili on paskana tai jos on nestetoiminen tehostin, niin "pommi" tai sen venttiilit ovat rikki.

                    Ja tosiaan parilla polkaisulla sen varmuusvaran pitääkin kadota, jos moottori ei ole käynnissä.
                    Olli.

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by Desu View Post
                      ennen se on meinaa kun painaa niin menny ihan pohjaan se poljin..
                      Jarrupolkimen ei pidä mennä pohjaan missään tilanteessa. (Yleinen syy muuten pohjaan menoon on väärin ilmattu eli ilmaamaton jarrujärjestelmä).
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Desu
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 96
                        • Järvenpää

                        #12
                        okei selvä hommeli kiitoksia... olen ääliö.

                        Comment

                        • TMW
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 145
                          • Kempele

                          #13
                          et nyt ääliö välttämättä
                          Työ autoksi ostin vuosi sitten Caddyn. Ihmettelin kun esim. valoissa pitää jarrulla paikallaan ( automaatti) ja kokeilee lisätä hieman voimaa polkimelle niin pohjaan menee...kysyin huollossa notta olisko vikaa tehostimessa meinasivat että normaali homma, ei vikaa...( kuulemma tehostin niin vahva....täytyyhän siellä olla joku venttiili joka päästää....muutenhan joku liitos pettäisi)

                          -Teijo

                          Comment

                          • Masinol
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 988
                            • "Turku"

                            #14
                            Originally posted by TMW View Post
                            et nyt ääliö välttämättä
                            Työ autoksi ostin vuosi sitten Caddyn. Ihmettelin kun esim. valoissa pitää jarrulla paikallaan ( automaatti) ja kokeilee lisätä hieman voimaa polkimelle niin pohjaan menee...kysyin huollossa notta olisko vikaa tehostimessa meinasivat että normaali homma, ei vikaa...( kuulemma tehostin niin vahva....täytyyhän siellä olla joku venttiili joka päästää....muutenhan joku liitos pettäisi)

                            -Teijo
                            No ei kyllä normaalilta kuulosta.

                            Luultavasti pääsylinterin kumit päästää läpi, silloin se ei vuoda ulos mistään.

                            Ei siellä mitään venttiilejä ole.
                            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Itse testasin 10tkm ajetussa c4:ssä tuota ja pohjaan menee jos kovaa painaa.

                              Vieläkin siinä jarrut on vaikka on ajettu tuon jälkeen 65tkm ja vieläkin menee pohjaan kun kovaa painaa

                              Kyllä nämä uuden uutukaiset nykyautot on hienoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎