Terve pientä ongelmaa jarrujen kanssa... pikaista apua kaivataan että voisko ite saada jotenki kuntoo vai onko vietävä pajalle... eli kun menee autoon ja painaa jarrupoljinta niin on aivan kivikova... auton kun käynnistää niin se pehmenee ja autoa käytettäessä se pelaa aivan kuten pitää ja kun sammuttaa niin jonkun aikaa se on normaali se poljin mutta kun se seisoo tunnin pari niin on taas poljin aivan kivikova... avasin raitisilmasuodatin kotelot ja poistoreikä on täysin auki sieltä valutin glykolia ja tulee nesteet tielle eli auki on... nestettä on myös ja oikean näköstä... ei ollu painetta kun avas korkin tai muutenkin kaikki näytti normaalille... eli olen jostain huohotinputkista kuullu tms mutta en tyhmänä tajua missä se on siellä ja onko siinä edes ehkä vika.... auttekee
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540i Jarrut kivikovat.
Collapse
X
-
Siis joo kyllähän se meneekin kivikovaksi kun pari kertaa painaa... mutta ei se ole ellet pumppaa niin kivikova... oon tolla ajanu sen verran että ei se ole kivikova se poljin jos astut autoon ja painat jarrua se poljin kyllä menee pohjaan... jos pari kertaa pumppaa niin se menee kovaksi kyllä. Kyllä tuossa on jotain pielessä.
Comment
-
-
Jep, ei siinä mitää vikaa ole. Jarrutehostin toimii moottorin kehittämällä alipaineella, joten jos ei ole moottori tulilla niin ei toimi jarrujen tehostus.
Edit: Jaahas, jos ei ole ennen ollut samanlainen, niin sit en osaa sanoa..Last edited by -=DmR=-; 18-01-2009, 15:28.BMW 520d F11 LCI
Comment
-
-
Originally posted by Desu View PostSiis joo kyllähän se meneekin kivikovaksi kun pari kertaa painaa... mutta ei se ole ellet pumppaa niin kivikova... oon tolla ajanu sen verran että ei se ole kivikova se poljin jos astut autoon ja painat jarrua se poljin kyllä menee pohjaan... jos pari kertaa pumppaa niin se menee kovaksi kyllä. Kyllä tuossa on jotain pielessä.
Originally posted by -=DmR=- View PostJep, ei siinä mitää vikaa ole. Jarrutehostin toimii moottorin kehittämällä alipaineella, joten jos ei ole moottori tulilla niin ei toimi jarrujen tehostus.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Kuulostaa siltä että toimii ajossa juuri niinkuin pitää, asiat kunnossa. Itse muuten testaan jarrujen toiminnan seuraavasti : 2 tai 3 kertaa 80 tai yli vauhdista voimakas jarrutus kädet irti ratilta (ei kirjaimellisesti kädet pois ratilta , mutta niin että näkee vetääkö sivuun).
PS: ei ole väärin kysyä jos epäilyttää, jarruista varsinkaan2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
jaajaa ihme homma... ei se ole ennen noin tehny kyllä nojoo ajossa pelittää tosiaan niinkun pitää... mutta oon kyl vähän ihmeissäni meinaa kun auto ei käy... vaikka jarrua painaa niin auto valuu... ennen se on meinaa kun painaa niin menny ihan pohjaan se poljin... ja kun pari kertaa pumppaa niin se menee kovaksi juu... nyt kun menen autoon niin jarrupoljin ei siis mee mihinkään... noh pitää kattoa kun kelit sulailee ja muuta jos muuttuu... kirjotelkaa muutkin että onko oikeesti jokasella muka näin
Comment
-
-
Originally posted by Desu View PostSiis joo kyllähän se meneekin kivikovaksi kun pari kertaa painaa... mutta ei se ole ellet pumppaa niin kivikova... oon tolla ajanu sen verran että ei se ole kivikova se poljin jos astut autoon ja painat jarrua se poljin kyllä menee pohjaan... jos pari kertaa pumppaa niin se menee kovaksi kyllä. Kyllä tuossa on jotain pielessä.
Tehostin toimii.
Tehostimen "varmuus painetta" pitävä mekanismi ei toimi.
Eli jos se on alipainetoiminen, niin on vuoto tai takaiskuventtiili on paskana tai jos on nestetoiminen tehostin, niin "pommi" tai sen venttiilit ovat rikki.
Ja tosiaan parilla polkaisulla sen varmuusvaran pitääkin kadota, jos moottori ei ole käynnissä.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Desu View Postennen se on meinaa kun painaa niin menny ihan pohjaan se poljin..2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
et nyt ääliö välttämättä
Työ autoksi ostin vuosi sitten Caddyn. Ihmettelin kun esim. valoissa pitää jarrulla paikallaan ( automaatti) ja kokeilee lisätä hieman voimaa polkimelle niin pohjaan menee...kysyin huollossa notta olisko vikaa tehostimessa meinasivat että normaali homma, ei vikaa...( kuulemma tehostin niin vahva....täytyyhän siellä olla joku venttiili joka päästää....muutenhan joku liitos pettäisi)
-Teijo
Comment
-
-
Originally posted by TMW View Postet nyt ääliö välttämättä
Työ autoksi ostin vuosi sitten Caddyn. Ihmettelin kun esim. valoissa pitää jarrulla paikallaan ( automaatti) ja kokeilee lisätä hieman voimaa polkimelle niin pohjaan menee...kysyin huollossa notta olisko vikaa tehostimessa meinasivat että normaali homma, ei vikaa...( kuulemma tehostin niin vahva....täytyyhän siellä olla joku venttiili joka päästää....muutenhan joku liitos pettäisi)
-Teijo
Luultavasti pääsylinterin kumit päästää läpi, silloin se ei vuoda ulos mistään.
Ei siellä mitään venttiilejä ole.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
Comment