Originally posted by krimmu
View Post
530d e39 tehot jossain
Collapse
X
-
Originally posted by djs^ View PostAhtopaine venttiili sökö! Käy luettamassa koodit.sigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
-
Originally posted by krimmu View Postprefacelift e39 530d manuaali:
Alakierroksilla tehot/väännöt kateissa, 3000rpm jälkeen vetää hyvin. Yläkierroksilla mustaa sauhua näkyy taustapeilistä. Kaasupolkimen kun vauhdissa läväyttää pohjaan (esim 5. vaihteella 100km/h), kulutusmittari ei mene läheskään pohjaan. Kone käy nätisti eikä mitään poikkeavaa ääntä kuulu. Itse olin ilmeisen turtunut omaan autooni, kun en itse edes tajunnut, että tehoja uupuisi.
Lukemani perusteella kuulostaisi siltä, että MAF vaihtoon. Mitä muita mahdollisia syitä tähän voi olla? Helponta lienee aloittaa sillä, että nyppäisee mafin piuhan irti ja lähtee ajelemaan?
Autolla on ajettu 270tkm. Turbo on vaihdettu uuteen muutama vuosi sitten.
Tuon pumpun vaihdon jälkeen tuntunut että tuonne 3000rpm. jälkeen tullut ehkä vetoja lisää, mystistä kuitenkin on että ns. kylmällä koneella auto vetää aivan eritavalla ja tuota tehottomuutta ei ilmene.
Tämä sama ominaisuus löytyy myös kaverin autosta, kone kun lämpeää alkaa taas tuo tehottumuus?? :think
Comment
-
-
Originally posted by deemu79 View PostTarkotatko tuota osa nro. 1:stä, Pressure converteriä?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostKyllä. Kun laitat virrat päälle ja katsot vasemmalle konehuonetta, näät sen "ahtokellon", missä on se kierre tappi. Nouseeko/laskeeko kun laitat virrat päälle? Siis auto ei saa olla käynnissä.sigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostKyllä. Kun laitat virrat päälle ja katsot vasemmalle konehuonetta, näät sen "ahtokellon", missä on se kierre tappi. Nouseeko/laskeeko kun laitat virrat päälle? Siis auto ei saa olla käynnissä.Originally posted by deemu79 View PostOk, eli pitäis liikettä näkyä, täytyy katsoa samalla kun katsoo tuon alipaineletkun siitä maffin kohdalta ylempää... Kiitos tästä!
Servo-ohjatut ahtimet ovat erikseen uudempien korimallien yhteydessä, niissäkin alkupään tuotteissa vielä alipaineohjauksella.Model S
Comment
-
-
Originally posted by jardahl View PostKello ei liiku ilman alipainetta (tuo liike tapahtuu kun moottori käynnistyy ja alipainepumppu lähtee pyörimään).
Servo-ohjatut ahtimet ovat erikseen uudempien korimallien yhteydessä, niissäkin alkupään tuotteissa vielä alipaineohjauksella.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by jardahl View PostSiinä tapauksessa siellä on alipainetta vielä edellisen ajon jäljiltä... unohtui tarkentaa.Mutta joo, omassa oli ahtopaine venttiili/solenoidi mikä se onkaan niin hajalla, ja työns mustaa niin paljon et takana tulevat luuli väistävänsä mustaa esinettä!
EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Tanko näköjään liikkuu ja piti alipainettakin... Vaihdoin sen pitkän a.p.letkun joka tapauksessa kun näytti olevan haprastunut useasta kohtaa.
Oliko toiminta venttiilin ollessa rikki koko ajan tukehtumista vai lähtikö "härnäämällä" ahtamaan pienemmiltä kierroksilta <1500rpm--> ?sigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
-
Originally posted by deemu79 View PostTanko näköjään liikkuu ja piti alipainettakin... Vaihdoin sen pitkän a.p.letkun joka tapauksessa kun näytti olevan haprastunut useasta kohtaa.
Oliko toiminta venttiilin ollessa rikki koko ajan tukehtumista vai lähtikö "härnäämällä" ahtamaan pienemmiltä kierroksilta <1500rpm--> ?
Ootko nyt jo niitä koodeja käyny luettamassa?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Originally posted by djs^ View PostAuttoko sen maffin puhdistaminen yhtää?? Vikoja voi olla syöttöpumpun puolella! Ajotukset, tai muuten sökönä? Tiivisteet vuotaa tms?
Ootko nyt jo niitä koodeja käyny luettamassa?
Olen Kreikassa biitsillä makoilemassa ja auto on mukana. Toimii normaalisti kaikinpuolin, välillä vaan alhaalta heräämiseen tarvii poljinta käyttää syvemmällä. Mitä enemmän rasitusta/vastapainetta, sitä paremmin kulkee. Vakio turbo ja vakio ohjelma, ajettu 242tkm. Kulutusmittari menee helposti pohjille tilanteessa kuin tilanteessa. Itse luulen että tuo toiminta on tuolle vakiolle täysin ominaista, ehkä sillä M57N ahtimella ja paremmalla ohjelmalla on sitten herkempi. Huono sanoa kun ei ole vertailupohjana toista samanlaista kikotinta. Matkan tänne keskikulutus oli 6,3L/100km, paljon 130km/h-->sigpic
328i Coupe M-Sport -95
Comment
-
-
Originally posted by deemu79 View Postvälillä vaan alhaalta heräämiseen tarvii poljinta käyttää syvemmällä. Mitä enemmän rasitusta/vastapainetta, sitä paremmin kulkee.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
Comment