Eli mitä alustan osia eka kannattais vaihtaa? Ratti pitää aikamoista edestakas vatkausta jäisillä epätasaisuuksilla, muutenkin aika pintakova ja ehkä hieman koliseva ajettava tommosissa paikoissa. Vai onko jopa iskarit jo tiensä päässä, pienissä epätasaisuuksissa ja nypyissä ei ole semmosta mukavaa pehmeyttä mitä pitäisi olla. Ja alusta siis M-sport II
e39 ratti vatkaa jäisellä "pyykkilaudalla"
Collapse
X
-
Eikö kellään oo ollu e39:sissä samanmoisia oireita, eli jäisillä rouhelo montuilla esim. parkkipaikoilla ratti tekee aivan älytöntä vasen oikea vatkausta löysän oloisesti? Ja muutenkin levottoman oloinen moottoritie nopeuksissa, vaelteleeF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
-
-
Joo voi myös olla sekin, entäs iskarit? On kyllä myös vähän semmonen todella pintakova ajettava, alustana siis M-Sport II ja mites jos alan tässä uusia iskareita ostamaan niin käykö jos ostaa ihan M-Technik iskarit? Onko ne nyt sitten niinku M-Sport I:set? Jostain luin että ei ois niin pintakovat mitä II:setF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Eepo View Posthttp://www.realoem.com/bmw/diagrams/z/k/142.png
osat numero 4 ja 11 kannattaa tarkistaa (tukivarret, molemmin puolin 2kpl), puslien väljyys rupeaa aiheuttamaan seilailua yms kolinoita
Comment
-
-
Originally posted by bmw e34 View Postminun autoon vaihdettiin viime viikolla alatukivarret (osa 11) jonka ansiosta kulku rauhoittui hieman ja autosta tuli jämäkämpi ajaa. ei vaella enään niin paljoa moottoritiellä, mutta se mitä tuolla vaihtohommalla alunperin hain eli ratin tärinään ja "klonksahteluun" ajettaessa esim. hidaste töyssyyn ei tuolla ollut vaikutusta. rahaakin paloi 360 € ja nähtävästi saman verran tulee vielä menemään kun seuraavaksi tarkoituksena vaihtaa nuo reaktiotangot (osa 4).
Tosiaan hidastetöyssyissä tätä kolahtelua ei esiinny.
En tiedä kuinka paljon threadin aloittajalla se ratti heiluu, mutta minusta pieni vispaus on ainoastaan hyvä asia. Ei ainakaan mene ohi se tosiasia, että tien pinta ei tosiaankaan ole optimaalinen.__________
E92 BMW 335i M-Sport -12
"Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
Comment
-
-
Originally posted by Ileee View PostOmien kokemusten mukaan, kun autossa on hyvä ohjaus niin siihen kuuluu tällainen "hakkaava" oireilu epätasaisilla pinnoilla, esim. mukulakivikaduilla. Äkkiseltään tulee mieleen kuinka oma E39 ja kaverin entinen A3 vatkasivat hyvin samalla tavalla. Audi oli uunituore ja E39 250 000 kilometriä ajettuna.
Tosiaan hidastetöyssyissä tätä kolahtelua ei esiinny.
En tiedä kuinka paljon threadin aloittajalla se ratti heiluu, mutta minusta pieni vispaus on ainoastaan hyvä asia. Ei ainakaan mene ohi se tosiasia, että tien pinta ei tosiaankaan ole optimaalinen.
Ps. Omassa autossa mittarissa 150 tkm.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by bmw e34 View Postminun autoon vaihdettiin viime viikolla alatukivarret (osa 11) jonka ansiosta kulku rauhoittui hieman ja autosta tuli jämäkämpi ajaa. ei vaella enään niin paljoa moottoritiellä, mutta se mitä tuolla vaihtohommalla alunperin hain eli ratin tärinään ja "klonksahteluun" ajettaessa esim. hidaste töyssyyn ei tuolla ollut vaikutusta. rahaakin paloi 360 € ja nähtävästi saman verran tulee vielä menemään kun seuraavaksi tarkoituksena vaihtaa nuo reaktiotangot (osa 4).
M Sport I -alustan Boge Turbo (tms.) iskareita on kai pidetty täällä kirjoitetun valossa mukavampina kuin M Sport II -alustan iskareita. Itsellä ei kokemusta. Eroja joskus vertailtiin ajamallakin, ja jopa eri autojen M Sport II -alustat tuntui erilaisilta mukavuuden suhteen. Ei tosin ollut M Sport I:stä silloin missään ajetussa autossa, vaan Clavurionin autossa oli M Sport II:n tilalle mukavuuden lisääsimeksi vaihdetut H&R-jouset ja Konin FSD -iskarit. Aiheesta on pitkä threadi täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=125463Last edited by Petri.Kekkonen; 09-03-2009, 12:40.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostNiin mutta onko tietoa että ku mulla on noi M-sport II:set että sopiiko tilalle M-Sport I:set?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKyllä sopii mun tietääkseni. Teropa:han suunnitteli juuri tuollaista vaihtoa tuolla toisessa threadissa aikoinaan.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Noniin elikkäs voiko joku vielä varmistaa että onko nämä nyt ne M-Sport iskarit??? Ja vaikka noissa lukeekin aina mallin lopussa i (bensa) nii käy myös dieseliin???
taakse:http://global.ebay.com/BMW_E39_525i_...113409070/item
eteen:http://global.ebay.com/BMW_E39_525i_...113417799/itemF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Katsastuksessakin tuli käytyä, ja läpi meni tietenkin. Sanoin katsastaja sedälle että oikeen yrittäis löytää vikaa alustan osista mutta mitään ei löytynyt, iskari prosentitkin oli ihan ok vaikka eikai niihin nyt luottamista ookkaan. Tietääkö joku että onko noi linkittämäni iskarit nyt oikeat? Onko tässä nyt ainut keino alkaa tilailee osia ja toivoa parasta?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Comment