Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 sähköviat - HELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kt10734
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 370
    • Uusimaa

    e39 sähköviat - HELP

    Nyt tarvittais neuvoja!

    Menin ostamaan auton. Nyt autossa palaa ABS-valo, sutimisenestovalo ja automaattilaatikon vikavalo. Voiko kyse olla vain viallisesta ABS-anturista? Laatikko toimii moitteettomasti, ABSit ja luistonesto ei.

    Toinen ongelma: Airbagin merkkivalo palaa himmeästi ja kun kun painaa tööttiä (joka ei toimi) merkkivalo sammuu ja samalla sammuu myös radion valot.

    Osaisiko joku ihminen auttaa?
    Last edited by kt10734; 20-02-2009, 21:50.


    Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #2
    Vika on 95% varmasti virtalukon pohjassa. Vaihda se ekaksi.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • kt10734
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 370
      • Uusimaa

      #3
      Suurkiitos vinkistä! Kokeillaan =)


      Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #4
        Niin tarkennukseksi viekä, että airbag vika korjaantuu 99% v-lukonpohjalla, mut abs/muut voi tietty olla muutakin.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • kt10734
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 370
          • Uusimaa

          #5
          Osa ongelmista näyttäisi liittyvän ratin "spiraalikehään" lukemani mukaan. Ilmestyi lisää vikoja: ratin napit, penkinlämmittimet ja radio eivät toimi aina.

          Summasummarum, ensin piuhan päähän --> vikailmoitettujen osien vaihto --> virtalukon pohjan vaihto --> ratin spiraalikehän vaihto. Ehkäpä näin etenen...


          Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2195
            • kaustinen

            #6
            Voi olla et testeri ei saa yhteyttä autoon jos ja kun autossa on tuo virtalukonpohja vika ja se on korjaamatta.
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • kt10734
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 370
              • Uusimaa

              #7
              No niin. Nyt on vikakoodit luettu:

              Vikakoodit:
              ABS-anturi vasen etu: johto poikki
              ABS-anturi oikea etu: ei signaalia
              Kunkin istuinlämmitin elementti: (johdossa) katkos
              Bensatankin anturi: oikosulku
              Peruutustutkan anturi oikea: rikki
              ”Kommunikaatio audiojärjestelmässä viallinen”

              Vikavalot:
              Automaattilaatikon valo
              ABS-valo
              ASC-valo


              Viat:
              Luistonesto ei toimi aina
              ABS ei toimi aina
              Peruutustutka ei toimi
              Ilmastointi nollautuu 16C-asteeseen joskus
              Penkilämmittimet ei toimi aina
              Ratin napit eivät toimi aina
              Radio ei toimi aina
              Bensamittari ei toimi

              Voiko autossa olla näin paljon vikaa?! Oisko kellään vinkkiä ongelmiin?
              Last edited by kt10734; 20-02-2009, 21:25.


              Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #8
                Vaihdoitko sen virtalukonpohjan? Se aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä vikoja.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • kt10734
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 370
                  • Uusimaa

                  #9
                  En ole ehtinyt vielä. Vien auton lauantaina Elektromekalle ABS-ongelman vuoksi. Ilmeisesti boksi poksahtanut. Mutta ilmoittelen kun tiedän jotakin. Vaihdan sen pohjan kun mahdollista.


                  Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by kt10734 View Post
                    Summasummarum, ensin piuhan päähän --> vikailmoitettujen osien vaihto -->
                    tuolla periaatteella toimien olisin tullut vaihtaneeksi kymmenisen ohjainlaitetta sen sijaan että olisin kunnostanut/uusinut niiden vialliset johtimet/johtosarjat/liittimet.
                    (En ole autosähköasentaja tai edes ammattitaitoinen automekaanikko mutta) lähtisin tarkastamaan virtapiirien kuntoa ennen osien ostoa ja uusimista.
                    Last edited by petrolhead; 21-02-2009, 14:08.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by kt10734 View Post
                      En ole ehtinyt vielä. Vien auton lauantaina Elektromekalle ABS-ongelman vuoksi. Ilmeisesti boksi poksahtanut. Mutta ilmoittelen kun tiedän jotakin. Vaihdan sen pohjan kun mahdollista.
                      Tiedätkö jo sitten mitä sen absiboxin vaihtokokeilu kustantaa?

                      Comment

                      • kt10734
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 370
                        • Uusimaa

                        #12
                        En tiedä. Eikö se ole tuntivelotuksella? Meneekö siihen sitten pitkäänkin? Mitä minun sitten kannattaisi tehdä? Kannattaiskohan ensin avata se ABS-boksi ja kattoo sen sisälle ennen kuin vien auton korjattavaksi?
                        Last edited by kt10734; 21-02-2009, 15:20.


                        Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #13
                          Älä mene turhaan avaamaan. Mikäli abs boksi todetaan vialliseksi ja se joudutaan korjaamaan, tulee korjauksesta kalliimpi mikäli boksi on avattu "väärin". Tuossa voi helposti osua sisällä oleviin langoituksiin jollei asiasta ole aiempaa kokemusta. Ja todennäköisesti sisustan saa samalla täyteen muovipurua jonka puhdistamisessa aina menee hieman aikaa.

                          EDIT: Tyyppiviallisen abs boksin korjaus on 128euroa ja mikäli siinä joudutaan korjaamaan kohtia mitkä on mennyt rikki avaamalla boksi väärin menee siitä normaalin tuntitaksan mukainen lisämaksu tuohon päälle.
                          Last edited by Supa; 21-02-2009, 15:43.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • kt10734
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 370
                            • Uusimaa

                            #14
                            Ok. Kiitos tiedosta. Jätän sitten avaamatta. Ajattelin vaan että olisin säästäny kuluissa jos olisin huomannut, että boksissa on piuhoja poikki.


                            Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                            Comment

                            • kt10734
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 370
                              • Uusimaa

                              #15
                              Nyt toimii ABSit ja luistonesto. Kiitos Elektromekalle! Vika: boksi rikki ja yksi anturinpiuha poikki.

                              Nyt toimii myös radio, ilmastointi ja ratin napit. Tai on toiminut ainakin reilun viikon. Vika: huono akku. Jännite 9,6V.

                              Airbag valo ei enää pala. Virtalukko öljytty huolella jonka jälkeen valo sammui ja on ollut palamatta 2-3 viikkoa --> virtalukon pohjaan on ilmeisesti siis mennyt öljyä myöskin.

                              Kiitos kaikille kommenteista. Kunnes tuo bensamittarivika selviää niin kirjoittelen taas kommenttia.

                              EDIT: Tietääkö kukaan miten e39:n ovipahvi irrotetaan? Jäi kuskin oven ovenkahva kouraan yks pakkasaamu...tämänkin vielä =D
                              Last edited by kt10734; 01-03-2009, 20:23.


                              Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎