Originally posted by jones69
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 Touring, sopiiko 10x18" takavanne
Collapse
X
-
Originally posted by maanlu View Postniinpä niin,on aika törkee munkki ainakin ulkonäöltään,omasta mielestäni 265 10":lle ja 255 9 1/2":lle riippuen tietenkin profiilista mutta jos puhutaan e39:n renkaista
nätisti istuu 285 kumi 10" vanteella... E38:iin laitettiin 285/30 kumit 10" vanteelle, niin just nätisti istui. olis menny hienosti vaikka 295. jostain 25 tai 30 sarjan kumista ei saa munkkia millään.
edit: tässä vielä kuvaa siitä kuinka "munkki" se 285/25 sitten onkaan 10" vanteellaomaan silmään ei ainakaan yhtään paremmin vois enää istua.
ja tässä 285/30
Last edited by bemu2000; 21-02-2009, 22:08.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postnätisti istuu 285 kumi 10" vanteella... E38:iin laitettiin 285/30 kumit 10" vanteelle, niin just nätisti istui. olis menny hienosti vaikka 295. jostain 25 tai 30 sarjan kumista ei saa munkkia millään.
Menee helposti. Mullakin oli E61 285/30 10" vanteella takana. Tosin tohon vessaan liian korkea...Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
hyvältähän tuo näyttää tuossa 20" koossa,mites 285 istuu 18x10 vanteelle olisko kuvia? sitä lähinnä tarkotin.
olisi mielenkiintoinen nähdä miten 285mm leveä 20x10" vanteella istuu e39 touringin madallettuun takapäähän
Originally posted by bemu2000 View Postnätisti istuu 285 kumi 10" vanteella... E38:iin laitettiin 285/30 kumit 10" vanteelle, niin just nätisti istui. olis menny hienosti vaikka 295. jostain 25 tai 30 sarjan kumista ei saa munkkia millään.
edit: tässä vielä kuvaa siitä kuinka "munkki" se 285/25 sitten onkaan 10" vanteellaomaan silmään ei ainakaan yhtään paremmin vois enää istua.
ja tässä 285/30
E34 M5
E61 535D
Comment
-
-
Kiitoksia vastauksista.
Alusta on vakio eikä suunnitelmissa ole madaltamista, ainakaan toistaiseksi. Auto on jokapäiväisessä käytössä matka-ajossa ja pitäisi siis saada varmuudella hyvin toimiva 18" vannesarja ilman korimuutoksia (kaarien mankelointia ym.). Mahtuukohan takana paremmin pyörimään, jos ottaakin koko setin 8.5" leveänä, et:llä 13 (meneekö liian pieneksi), renkailla 245/40? Mikä olisi järkevä vanteen leveys ja et 18" koossa?Last edited by m50-power; 22-02-2009, 14:18.
Comment
-
-
Ilmeisesti perusmallin e39:ssä on takakaarissa vaakasuora lippa. M5:ssa tuo lippa on "mankeiloitu" jo tehtaalta aivan pystyy, joten renkaan voi tuoda tarvittaessa aivan kaaren tasalle.
285/25-20 pirelli 10" et22 vanteella pyörii naurettavan helposti. Jos haluais optimoida ulkonäköä niin 5-10mm spacerit ois paikallaan.
Sisälläpäin tuolla yhdistelmällä ei ole juurikaan tilaa. Takapää ylös tunkattuna rengas raapii kiinni sisälokariin sen verran, että jää jälki. Pyörii kuitenkin vielä kevyesti. Alas laskettuna ei raavi mihinkään.
Comment
-
-
Originally posted by Maza View PostIlmeisesti perusmallin e39:ssä on takakaarissa vaakasuora lippa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by maanlu View Posttouringissa oli kevyesti mankeloitu alunperin,muistaakseni ohjekirjassakin sedaniin oli merkitty vaihtoehtoisissa rengas koossa leveämmät nakit mitä farkkuun
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostJos joka nurkkaan samat, niin 235/40R18 8,5" vanteelle. ET13 varmaankin menee, mutta jos valita saa, niin vähän isompi. Esim 18-20
ulkonäön puolesta mielummin ET13... 8,5 ET13 235/40 kumilla kun jää jo sekin aika sisään. niitten kanssa menee vielä 10mm spaceritkin, jos hifistellä haluaa
Comment
-
-
Originally posted by @Biimer View PostPyöri ne e36sessakin niin eiköhän e39ssäkin pyöri. Toki e36 vähän eri rengastuksella
Tai sitten maavaraa on niin paljon että öljyjen vaihtokin onnistuu ilman nosturia.Senkun menee vaan auton alle istumaan ja roppu auki.
Comment
-
Comment