Paljon ollut juttua tosta e39:sin vaeltelusta kovempaa ajettaessa tuulisella säällä. Nyt oon ite kuitenki huomannu sen että autossa tuntuu sillointällöin aika rajua vaeltelua vaikka ei tuulis lainkaan, hyvä jos meinaa omalla kaistalla pysyä, joskus jopa hävettääkin ajaa motarilla kun vaeltelu on niin rajua. Taitaa liittyä jotenkin alustan osiin, mitkäs osat siellä sitten ovat tiensä päässä? Kulmat säädetty äskettäin ja kaikenlaisia rengas paineita kokeiltu. Auttakee kaveria
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 vaeltelee motarilla
Collapse
X
-
Itsellä sama ongelma vaivaa ja pientä kolinaa välillä etupäästä kuuluu. Reaktiotangot+puslat ja koiranluut kun vaihtaisi voisi ongelma poistua. http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05
Kuvasta osat 5, 4 ja 11. Näin ainakin isot pojat meinanneet....ex-E39 530d M-sport
ex-E30 325i cabrio
ex-E30 325i
ex-E34 535i
-
-
Originally posted by Second View PostItsellä sama ongelma vaivaa ja pientä kolinaa välillä etupäästä kuuluu. Reaktiotangot+puslat ja koiranluut kun vaihtaisi voisi ongelma poistua. http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05
Kuvasta osat 5, 4 ja 11. Näin ainakin isot pojat meinanneet....F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Jatketaan yksikseen höpinää, mites kun mulla on tossa autossa M-Sport II alusta, niin käykö siihen ollenkaan tavallinen iskari vai M-Technik vai pitääkö olla just sama M-Sport II ??? Vois vaikka tossa keväällä tehä alustaremonttia :thinkF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostEntäs mites auto käyttäytyy tiensä päässä olevilla raidetangonpäillä? Kolinaa?
Varmimmin väljät löytää kun (auto kunnolla ilmassa) huolellisesti ja ajan kanssa vääntelee, kääntelee ja nykii kaikki ripustusten osat.Last edited by petrolhead; 24-02-2009, 23:24.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
No, nyt ei käynyt ilmi että onko sedan vai farkku kyseessä? Jokatapauksessa jos ei etupäässä tunnu jarruttaessa tärinää/tutinaa, tai muuten ajossa tärise rattiin, niin veikkaisin että apurungonpuslat on finaalissa, tai niin kuuluisat narinahelat, vaikkei yhtään narisisikaan. Toki rengastuksellakin on merkitystä, mutta tuskin on mitkään halpis renkaat talvi renkaina? Jos auto muuten "käyttäytyy" normaalisti, eikä selkeetä syytä löydy kyseiseen ongelmaan, niin suosittelen nelipyöräsuuntausta. Jos ei sieltäkään löydy selkeetä vaivaa, niin ei kun kaikki alustanosat vaihtoon. Ainakin omalla kokemuksella tuo auttaa, vaatii hieman enänpi rahaa kuin on suunnitellut käyttävänsä.
Edit: kun oikein tarkasti lukee niin Marko.k sanoo että on säädetty pyöränkulmat, eli se siitä sitten. Mutta olen huomaannu myös senkin että ostin taviketorilta etupäähän yhden "koiranluun", niin se ei kestänyt kuin n,20 000km. Jos alkuperäinen kestää sen n,200 000km, niin jossain osissa EI kannata säästää. Pyrin käyttämään alkuperäisosia itsekkin, juuri sen kestävyyden takia.
Edit2: Vaikka ne "isot pojat" sanoo että ne osat tulee samalta työlinjalta, niin kriteerit/mittatarkkuus on merkkiosille aivan eri. Käytännössä se tarkoittaa sitä että tiettyyn mittatarkkuuteen päästyään tietty osa on alkuperäinen, mutta kun löyhennetään mittatarkkuuta niin se menee jollekkin toissijaiselle varaosamyyjälle, sen mukaan niitä varaosia myydään.Last edited by Keke71; 24-02-2009, 23:39.E39 540iA Touring
Comment
-
-
Originally posted by Keke71 View PostToki rengastuksellakin on merkitystä, mutta tuskin on mitkään halpis renkaat talvi renkaina? Jos auto muuten "käyttäytyy" normaalisti, eikä selkeetä syytä löydy kyseiseen ongelmaan, niin suosittelen nelipyöräsuuntausta. Jos ei sieltäkään löydy selkeetä vaivaa, niin ei kun kaikki alustanosat vaihtoon. Ainakin omalla kokemuksella tuo auttaa, vaatii hieman enänpi rahaa kuin on suunnitellut käyttävänsä.
Edit: kun oikein tarkasti lukee niin Marko.k sanoo että on säädetty pyöränkulmat, eli se siitä sitten.
Alustan , ohjauksen ja apurunkojen väljien huolellinen tutkinta Tulee_Ennen ohjauskulmien tarkastusta, ja silloinkin vaihdetaan vialliset osat. "kaikkien" alustan osien hinnalla saa jo aika paljon vianmääritystä.
Tuosta ohjauksen väljästä vielä, sen tutkimisessa kannattaa olla tarkka ja huolellinen. Ovat joskus tosi pieniä klappeja. Tietysti ohjausvaihteen kiinnityksen tarkastaa samalla..2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Vaeltelu
Edellisessä E39 Touringissa:ssa oli saman tyylinen vika ja ongelma poistui, kun vaihtoi taakse ylemmät tukivarret.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...24&hg=33&fg=30 eli tosta osa nro.10. Itsellä näkyi selvä välys noissa, kun oli auto nosturilla ja väänteli rengasta.
Comment
-
-
MEYLE Tukivarret
MEYLE Reaktiotangot
Itse tilasin tuolta nuo ja lemföderin raidetangot. Koko paketti posteineen n.330€. Ei paha. Sai samalla kertaa yksillä töillä keulan kuntoon.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Tässä nyt sitten vastauksia kysymyksiin. Tuntuu myös että rajummin kiihdyttäessä auto arpoo suuntaa, sedan on kyseessä. Ei ole kyllä jarruttaessa ollenkaan tärinää tai tutinaa mutta jäisessä epätasaisessa mohkurassa kun ajaa esim. parkkipaikalla niin ratissa kyllä tuntuu ja näkyy semmosta eestaas vatkausta. Eilen illalla ja tänään miettiny että mitä kaikkia alustan osia tonne nyt sit kannattais vaihtaa, ois kai se fiksua nyt ensin käydä kaikki huolellisesti läpi mutta jos vaihtaa kaikki nii ei jää ainakaan mitään puuttumaan. Renkaat on nokian hakkapeliitta 4:set koossa 225/50/17. Sitten vielä kiinnostaisi tietää kun ebayssä Autoteile niminen firma myy noita alustan osien korjaus-sarjoja että tekeekö niillä yhtään mitään? Esim. tässä eteen http://cgi.ebay.de/Rep-Satz-Querlenk...1%7C240%3A1309F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Eiköhän nuo halppissarjat kannata jättää väliin ja tilata vaikka meyle/lemfoder tms. tunnetumman valmistajan osaa.
Täälläkin oli jossain ketjussa ATP-firman osista huonoja kokemuksia.
Itse suosisin kyllä kerralla kaikki uusiksi linjaa. Korjaamolla menee työt ja kulmien säädöt yhdellä työveloituksella ja tulee kerralla kuntoon. Siis jos autoa on tarkoitus pitää itsellä. Johonkin myyntiautoon on varmaan sama mitä sinne laittaa, eiköhän nuo halvemmatkin sen 2kk kestä:thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostEiköhän nuo halppissarjat kannata jättää väliin ja tilata vaikka meyle/lemfoder tms. tunnetumman valmistajan osaa.
Täälläkin oli jossain ketjussa ATP-firman osista huonoja kokemuksia.
Itse suosisin kyllä kerralla kaikki uusiksi linjaa. Korjaamolla menee työt ja kulmien säädöt yhdellä työveloituksella ja tulee kerralla kuntoon. Siis jos autoa on tarkoitus pitää itsellä. Johonkin myyntiautoon on varmaan sama mitä sinne laittaa, eiköhän nuo halvemmatkin sen 2kk kestä:thinkF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostMites noi meylet sitten eroaa laadun suhteen noista halpiksista, eikös neki oo valmistettu alunperin jossain kaukoidässä? Meylen samanmoinensarja 100e kalliimpiE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment