Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 vaeltelee motarilla
Collapse
X
-
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
-
-
Takapään ongelmat
Originally posted by Second View PostItsellä sama ongelma vaivaa ja pientä kolinaa välillä etupäästä kuuluu. Reaktiotangot+puslat ja koiranluut kun vaihtaisi voisi ongelma poistua. http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05
Kuvasta osat 5, 4 ja 11. Näin ainakin isot pojat meinanneet....
Auto on voinut olla pyörien suuntauksessa vaikka linkin
osa numero 14 voi olla ulommasta päästään välyksellinen (se pallonivelosa)
Välyksen huomaaminen vaatii oikeaoppisen akseliston kevennyksen tukivarren alta ja juuri oikean otteen renkaasta. Oliko muistaakseni klo 19 ja 13.
Taka-akseliston välykset pilaavat takuuvarmasti suuntavakavuuden.
Samoin suuntaus menee perseelleen kaikilta osin, jos takana on välystä.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostMuuta en osaa kommentoida, mutta minusta rengaspaineet vaikuttaa liian alhaisilta. Ainahan talvirenkaissa on löysemmät rungot kuin kesärenkaissa ja siihen lisättynä vielä noin alhaiset paineet. Itse ajan koko ajan niillä kullekin rengaskoolle määritellyllä heavy load -paineilla. Mulla on 225/55R16 Conti WinterViking 2 -nastarenkaissa 2,8 ja 3,3. Löytyy ovenpielen tarrasta.
Ehdottasin, että odota kesärengaskelit ja laita oikeat paineet kesärenkaisiin ja tuomitse vasta sitten, onko alustassa jotain kulunut/vialla. Onko pyöränkulmat säädetty millon?Last edited by Marko.K; 02-04-2009, 15:40.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostEikös jo 205/65-15" kumeillakin ole tehtaan antamat painesuositukset 2,6bar luokkaa:think
Onko pyöränkulmia tarkastettu? Jos pielessä ni ne rupeaa ainakin viskomaan autoa.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Tuli tossa viikko sitten vaihatettua narinahelat ja koiranluut taakse, ja eipä sitten vaikuttanu ei sitten yhtään toi toimenpide toho vaelteluun. Tänään taas motarilla 140km/h lasissa ja aivan järjetöntä vaeltelua, auto menee täysin mihi itse vaan haluaa, hyvä jos kaistalla pysyy, oikeen hävettää ajaa...takana ajavat varmaa luulevat että kännissäkö mä ajan. Jatkuvasti joutuu tekemään korjausliikettä. Ja ei muka katsastus setä löytäny välystä ei sitten mistään. Kyllä tässä nyt varmaan alkuviikosta täytyy tilata ebaysta se Meylen setti eteen mihin tulee reaktiotangot, tukivarret, koiranluut ja raidetangonpäät ja sitten vielä uudet reaktiotangon puslat...en sitten tiedä mikä noista osista poistaisi ton levottomuuden? Jos ei mikään niin mikäs sitten??? :thinkF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostTuli tossa viikko sitten vaihatettua narinahelat ja koiranluut taakse, ja eipä sitten vaikuttanu ei sitten yhtään toi toimenpide toho vaelteluun. Tänään taas motarilla 140km/h lasissa ja aivan järjetöntä vaeltelua, auto menee täysin mihi itse vaan haluaa, hyvä jos kaistalla pysyy, oikeen hävettää ajaa...takana ajavat varmaa luulevat että kännissäkö mä ajan. Jatkuvasti joutuu tekemään korjausliikettä. Ja ei muka katsastus setä löytäny välystä ei sitten mistään. Kyllä tässä nyt varmaan alkuviikosta täytyy tilata ebaysta se Meylen setti eteen mihin tulee reaktiotangot, tukivarret, koiranluut ja raidetangonpäät ja sitten vielä uudet reaktiotangon puslat...en sitten tiedä mikä noista osista poistaisi ton levottomuuden? Jos ei mikään niin mikäs sitten??? :thinkE39 540iA Touring
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostOnko e39:n rattiakselissa löystyvää 'liukua', kuten on e34:ssa?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Keke71 View Post:think:think:thinkHmmmm,,, onko varmasti pyöränkulmat tsekattu "oikein", on varmaan montakertaan tästä sanottu, mut sanon edelleen. Ja sit RENKAAT vaikuttaa hirveesti, testata eri renkailla. Jos ei sittenkään tunnu tulevan muutosta, niin suosittelisin viemään merkkikorjaamoon testattavaksi,(edellyttäen että ne osaa) Kokemuksia on että jotkut liikkeet sanoo että on kriteerien sisällä, mut silti pyöränkulmat on ihan perseellään. Mut ku niille sanoo että laittaa ne kulmat siihen mihin haluu, niin ne laittaa. En nyt muista että mitkä pyöränkulmat pitäis olla edessä ja takana, (ehkä hemi muistaa)F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Eilen taas auto kulki sitten todella nätisti isommissakin nopeuksissa, en ymmärrä miten voi olla niin suuri ero ajettavuudessa aina välillä, no alkuviikosta pitäs tilata se meylen etupään setti niin katellaan osien vaihon jälkeen miten auttoi ajettavuuteen :thinkF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Noniin tämäkin ongelma on tipotiessään kun vaihettiin eteen uudet reaktiotangot puslineen, koiranluut, tukivarret ja raidetangot jonka jälkeen täydellinen kulmien suuntaus ja avot...eipä vaeltele enääF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Comment