Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 reaktiotangon puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Geijjo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 406
    • Hell Sinki

    e39 reaktiotangon puslat

    kyseessä 540 -99 kottero.saako reaktiotangon puslat vaihdettua tangon ollessa paikollaan,siis hajottamalla vanha ja powerflex tilalle vai pitääkö tanko ihan irti tapella?antavat todella reippaasti noi vanhat puslat periksi ni rattitutina poiston vois alottaa noista.
    Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
    e39 ///M5 ZzZ
    e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
    F11 530da M-Sport
    Hurley-Durley x2
    Koliseva connection
    Itä-helsingin koiraverkko connection
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    kyllä pitäis onnistua.. suurin homma on hajottaa se vanha pusla.. porakonetta ja rautasahan terää kun näyttää niin
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Onnistuu. Moottorin suojamuovit pois sekä jos vielä on olemassa niin tuon reaktiotangon puslan päällä on vielä muovisuoja mikä pitää ottaa pois.
      Sitten vaan irrottaa pultin ja tangon pää tippuu alas.
      Tuota koko puslaa on hankala saada kokonaisena irti mutta ite sain ulosvetäjällä sen kumin irti ulommasta alumiinikehästä. Sitten tää kehä vaan rautasahalla poikki ja naputteli irti. Uudet meni nätisti oikeenlaisilla hylsyillä ja kierretangolla kunhan ensin puhdisti ja voiteli pinnat kunnolla. Ja muistaa katsoa tarkkaan että lähtee menemään suoraan. Alumiinia kun ovat kumnmatkin osat, voi helposti mennä ns. vituiks

      EDIT: Jaa mutta sulla oli kyseessä 540 malli. Noi omat kokemukset pohjautuu näihin ns. perusmalleihin missä reaktiotanko tulee ihan eri sunnasta. 8 koneisissa tuo tulee koneen takaapäin eteen enkä nyt suoraan muista saikohan sitä tiputettua sieltä alas ilman että ottaa kokonaan irti.
      Last edited by Supa; 26-02-2009, 11:23.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Geijjo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 406
        • Hell Sinki

        #4
        pitäs sen kyllä sopia mut antaako se nivelpää niin paljon periksi että sopii sahailla ja särkeä.noi powerflexithän on kaks osaiset ni nehän saa käsin pistettyä paikolleen,huomasin e36:sen kans tapellessa että säästää hermoja ku laittelee noita.
        Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
        e39 ///M5 ZzZ
        e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
        F11 530da M-Sport
        Hurley-Durley x2
        Koliseva connection
        Itä-helsingin koiraverkko connection

        Comment

        • maako77
          BTCF Member
          • Apr 2006
          • 234
          • Kotka

          #5
          Just vaihdettiin kaverin kans noi powerflexit mulle.. otettiin kuitenkin tangot pois kokonaan et pysty sit prässillä puristelemaan vanhat pois.
          Kokeiltiin ensin poistaa vanhoja irroittamatta pallonivelistä mut siinä olis menny ikä ja terveys.
          Mut ihan hyvin antavat periks et pystyy kyl tekemään paikallaankin..
          535xd f11 -11
          Ex.
          550iA Touring -06
          -545i A -04
          -535i sedan -88-
          -540i -10/97- 6-speed sedan
          -525i -89-
          -320i -98 4d-
          -535i sedan -88-
          -525tdsa touring -93-

          Comment

          • Bomb5
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 726
            • Kivijärvi

            #6
            Itellä noiden puslien vaihto powerflexeihin edessä ja paikallaan ollessa ajattelin tehdä. Meinaan pultata reaktiotangon puslapään parin apuraudan avulla siihen rungon kiinnityskohdan alapuolelle kiinni, niin sitä puslaa on helpompi porailla. Kysymys kuuluukin, että millasella poranterällä tuota kumia kannattaa lähteä porailemaan, metalli- vai puuterällä ja minkä kokosella?
            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

            Comment

            • asoh
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 289
              • mikkeli

              #7
              Mielenkiinnosta kysyn että muuttuiko etupään tuntuma millaiseksi verrattuna alkuperäisiin? Itsellänikin mielessä päivittää etupään puslia.:think
              Nykyinen.
              e39 535i V8

              ex.
              e36 320i

              http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

              Comment

              • O.K.
                Moderator
                • Nov 2003
                • 4854
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Bomb5 View Post
                Itellä noiden puslien vaihto powerflexeihin edessä ja paikallaan ollessa ajattelin tehdä. Meinaan pultata reaktiotangon puslapään parin apuraudan avulla siihen rungon kiinnityskohdan alapuolelle kiinni, niin sitä puslaa on helpompi porailla. Kysymys kuuluukin, että millasella poranterällä tuota kumia kannattaa lähteä porailemaan, metalli- vai puuterällä ja minkä kokosella?
                Mä tein sellaisella sahalaitaisella isoimman reiän poralla (halkaisija sellainen, että se sisempi metalli mahtuu sisään ja että ulkopuolelle jää mahdollisimman vähän sitä puslaa) puslaan kumin kohtaan molemmilta puolilta porauksen, jonka jälkeen puslan keskiosa lähti työntämällä pois. Sitten rautasahalla varovasti sahaten (ettei sahaa tukivarren lenkkiä) loput kumista ja holkki halki.
                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                E34 525i

                Comment

                • IIIolut
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 382
                  • Mikkeli

                  #9
                  Originally posted by asoh View Post
                  Mielenkiinnosta kysyn että muuttuiko etupään tuntuma millaiseksi verrattuna alkuperäisiin? Itsellänikin mielessä päivittää etupään puslia.:think
                  Ohjaus muuttui ainakin mulla paljon jämäkämmäksi ja tuntuma huomattavasti parempi kuin alkuperäisillä puslilla. Voin suositella vaihtoa
                  E61 ///M5 -07
                  F15 X5 40e ///M-Sport -16

                  Ex. E39 ///M5 -01
                  -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    #10
                    Vähän erilainen poraustapa: http://www.youtube.com/watch?v=UPXf1OR9Lnk
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #11
                      Huomasinpa että puol vuotta vanha Lemförderi antaa ihan huolella peliksi, ja vanha "iänikuinen" on ihan kunnossa.. Huomasin vaan kun pihaa joutuu ajaan pienen rotvallin yli, niin tuo vaihdettu rengas ku nousee ylös, niin ratissa vetäsee, toinen tulee nätisti...

                      Vittu.

                      Ei jaksais alkaa mitää "takuurumbaa", jos näissä sellanen edes kannattaa... Car-parts24:sta tilattu. Ja pitäis mennä kulmia säätämään toivottavasti lähipäivinä, mutta miten nää nyt näin susilaatusia on?
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                        Huomasinpa että puol vuotta vanha Lemförderi antaa ihan huolella peliksi, ja vanha "iänikuinen" on ihan kunnossa.. Huomasin vaan kun pihaa joutuu ajaan pienen rotvallin yli, niin tuo vaihdettu rengas ku nousee ylös, niin ratissa vetäsee, toinen tulee nätisti...

                        Vittu.

                        Ei jaksais alkaa mitää "takuurumbaa", jos näissä sellanen edes kannattaa... Car-parts24:sta tilattu. Ja pitäis mennä kulmia säätämään toivottavasti lähipäivinä, mutta miten nää nyt näin susilaatusia on?
                        Pistää epäilyttämään että onko puslan pää kiristetty pyörät maassa?
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Supa View Post
                          Pistää epäilyttämään että onko puslan pää kiristetty pyörät maassa?
                          Tuonhan näkee puslan keskiosan asemoinnista, jos pulttia ei ole vielä irrotettu.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            #14
                            Nii jaa... Paha sanoa. Onkos se pusla sitte "kiertynyt", jos on väärin kiristetty? :think
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                              Nii jaa... Paha sanoa. Onkos se pusla sitte "kiertynyt", jos on väärin kiristetty? :think
                              Kyllä ja varmasti paskana alle vuodessa jo.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎