memebuy23buy

e39 ja vakionopeudensäätimen ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1372
    • Oulainen

    #16
    Muistelen lukeneeni että heikko akun jännite aiheutta ihmeellisiä sähkövikoja:think

    -Janne
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • 500sarjalainen
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 136
      • Seinäjoki

      #17
      Välillä kyllä pyörittää starttia ihmeen laiskasti vaikka edellisenä päivänä olis ajanut kuinkapaljon ja akun pitäisi olla täynnä.
      Toisaalta välillä pyörittää hyvin vaikka on webasto esilämmittimenä. Ota tuosta nyt selvää.

      Paikallisen pajan Bosch -testerillä ei saatu testattua tuleeko ratin painikkeista tieto ohjainlaitteille. Pitää kai antautua ja viedä auto käyttöautoon ja maksaa parin tunnin valohoidosta...

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #18
        Originally posted by 500sarjalainen View Post
        Välillä kyllä pyörittää starttia ihmeen laiskasti vaikka edellisenä päivänä olis ajanut kuinkapaljon ja akun pitäisi olla täynnä.
        Toisaalta välillä pyörittää hyvin vaikka on webasto esilämmittimenä. Ota tuosta nyt selvää.

        Paikallisen pajan Bosch -testerillä ei saatu testattua tuleeko ratin painikkeista tieto ohjainlaitteille. Pitää kai antautua ja viedä auto käyttöautoon ja maksaa parin tunnin valohoidosta...

        Onko autossa akku miten vanha?

        -ja webasto käytöön sitten kannattaa laittaa Vartan AGM hyytelöakku, vartan "koodilla" G14.
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • Lopaka
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 409

          #19
          Jos valo syttyy mittaristoon ja vakionopeuden säädin ei silti kytkeydy kokeilkaa nostaa jalalla kytkintä ja jarrua. Eli laitatte jalan sinne polkimen alle ja nostatte.

          Comment

          • bmw e34
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 633
            • raahe

            #20
            Originally posted by 500sarjalainen View Post
            Välillä kyllä pyörittää starttia ihmeen laiskasti vaikka edellisenä päivänä olis ajanut kuinkapaljon ja akun pitäisi olla täynnä.
            Toisaalta välillä pyörittää hyvin vaikka on webasto esilämmittimenä. Ota tuosta nyt selvää.

            Paikallisen pajan Bosch -testerillä ei saatu testattua tuleeko ratin painikkeista tieto ohjainlaitteille. Pitää kai antautua ja viedä auto käyttöautoon ja maksaa parin tunnin valohoidosta...

            vinkkinä semmoinen että korjaamo jolla on autocom testeri ja siinä vähintään 3/2008 ohjelmisto niin sillä pystyy seuraamaan tuleeko tieto napeilta vai ei. ja luonnollisesti myös inpa :lla onnistuu sama homma. eli ei ole aivan pakko rahoittaa lasipalatseja jos vaikka vakaumus sen estäisi .

            Comment

            • 500sarjalainen
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 136
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by casino View Post
              Onko autossa akku miten vanha?

              -ja webasto käytöön sitten kannattaa laittaa Vartan AGM hyytelöakku, vartan "koodilla" G14.
              Ei ole tietoa kuinka vanha akku on kun auto on mulle uusi.
              Ja tuota esitettyä kytkin- jarru-kikkaa ei voi testata kun on automaatti.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                #22
                Mistä päin Suomea kirjoittelet?
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • 500sarjalainen
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 136
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Täällä Vaasan seutuvilla vaikutan.

                  Comment

                  • Sir_Eetu
                    Newbiemmer
                    • Jan 2009
                    • 19
                    • Joensuu

                    #24
                    Liityn tähän keskusteluun vakkarin ongelmista.

                    Mulla 530d -99 touring ja ongelmana seuraavaa. Käynnistyksen jälkeen vakkarin valo syttyy mittaristoon normaalisti, mutta kun lähden ajamaan, niin valo sammuu. Sen jälkeen valo ei enää mittaristoon syty, ennen kun sammutan auton ja odotan x-määrän aikaa. Sit kun taas käynnistää niin valo syttyy.

                    Joskus vakkari toimii normaalisti mut viime aikoina on pätkiny ihmeellisesti. Eli vakkari toimii kun vakkarin valo palaa, mutta ongelmana onkin et miksi se sammuttaa ton valon itsestään???

                    Oisko kellään ideaa tähän?

                    Comment

                    • bmw e34
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2002
                      • 633
                      • raahe

                      #25
                      Originally posted by Sir_Eetu View Post
                      Oisko kellään ideaa tähän?
                      no mitä luulisit ? . ei ole tullut sitten mieleen missään vaiheessa luetuttaa ne vikakoodit ihan ensimmäiseksi ja sen jälkeen vasta kysyä että mitä nyt. tietysti jos oikeen vakava ilme käkättimessä tuijottaa pitkään ja hartaasti sitä autoa niin voihan se olla että se siitä ehjääntyy .

                      ( ja tähän sitten se pakollinen hymiö estämään palkokasvien kulkeutuminen hengityselimiin )

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #26
                        Originally posted by bmw e34 View Post
                        no mitä luulisit ? . ei ole tullut sitten mieleen missään vaiheessa luetuttaa ne vikakoodit ihan ensimmäiseksi ja sen jälkeen vasta kysyä että mitä nyt. tietysti jos oikeen vakava ilme käkättimessä tuijottaa pitkään ja hartaasti sitä autoa niin voihan se olla että se siitä ehjääntyy .

                        ( ja tähän sitten se pakollinen hymiö estämään palkokasvien kulkeutuminen hengityselimiin )
                        mikäs vittuilu foorumi tästä on tullu???

                        ja sitten se pakollinen hymiö,jolla on hyvä nollata vittuilu
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • bmw e34
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2002
                          • 633
                          • raahe

                          #27
                          Originally posted by exautisti View Post
                          mikäs vittuilu foorumi tästä on tullu???

                          ja sitten se pakollinen hymiö,jolla on hyvä nollata vittuilu
                          no tuota edellistä nyt ei ollu tarkoitettu suoraksi vittuiluksi vaan lähinnä huumorilla heitetyksi kysymykseksi, että jos pahoitit mielesi tuosta niin anteeksi nyt vaan. jos tuli pipi niin voidaan puhaltaa pipi pois ja laastariakin on tarjolla .
                          eikä ole edellinenkään vittuilua vaan. . ., jos ei ole kovin tosikko niin kyllä ymmärtää .

                          Comment

                          • Sir_Eetu
                            Newbiemmer
                            • Jan 2009
                            • 19
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by bmw e34 View Post
                            no mitä luulisit ? . ei ole tullut sitten mieleen missään vaiheessa luetuttaa ne vikakoodit ihan ensimmäiseksi ja sen jälkeen vasta kysyä että mitä nyt. tietysti jos oikeen vakava ilme käkättimessä tuijottaa pitkään ja hartaasti sitä autoa niin voihan se olla että se siitä ehjääntyy .

                            ( ja tähän sitten se pakollinen hymiö estämään palkokasvien kulkeutuminen hengityselimiin )

                            Niin kyllä nyt on pakko sen verran kommentoida (ei ole palkokasveja, herneitä tai meloneja hengityselimissä), et kyl sun kommentista saa sellaisen kuvan et jos jotain vikaa autossa on niin turha täällä niistä kysellä. Viedään vaan auto heti ekana huoltoon ja maksetaan mukavat summat siitä, et ne vaan tutkii vian. Tämän jälkeen huollossa veloitetaan mitättömästä korjauksesta järkyttävä summa, jonka vois ehkä tehdä ihan itse, jos jollain olisi kokemusta vastaavasta viasta.

                            Et ihan vinkkinä vaan, et jos et tiedä tai et osaa kertoa mitä autossa on vikana, niin kannattaa jättää kokonaan vastaamatta.

                            Comment

                            • 500sarjalainen
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 136
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Cruisen toimimattomuutta on nyt selvitelty oikein käyttöautossa ja eivät saaneet toimimaan. Epäilivät että joitain moduleja olisi vaihdettu ja saman olen itsekin jo tiennyt.
                              Se on nyt selvitetty että signaalit ratilta tulee niinkuin pitääkin ja johtosarja on seurattu ratilta moottorinohjauksyksikköön saakka. Kaiken siis pitäisi olla kunnossa.

                              Autoon on joku jobbari näemmä vaihtanut automaattiaskin manuaalin tilalle ja siitä tämäkin vika varmaan juontaa juurensa.

                              Kokeilin tuossa INPA:lla lukea itsekin datoja sieltä täältä ja pisti silmään DDE -yksikön livearvon luennassa INPUT CLUTCH SWITCH joka oli ON:lla.
                              Kuuluisiko tuon olla tuolla ollenkaan kun kyseessä on nyt kerran automaatti.

                              Voisiko olla peräti niin yksinkertainen vika että cruise ei mene päälle kun "muka" kytkin olisi pohjassa?
                              Miten tuota voisi testata tai missä mahdollisesti tuo kytkin sijaitsisi kun ei tuolla poljinten lähettyvillä ainakaan mitään irtainta ole?

                              Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. Antakaahan vinkkejä myös kokeneemmat INPA:n käyttäjät mitä muuta tuolta voisi tarkastaa.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by 500sarjalainen View Post
                                Autoon on joku jobbari näemmä vaihtanut automaattiaskin manuaalin tilalle ja siitä tämäkin vika varmaan juontaa juurensa.
                                Onko myös ZCS muutettu ja koodattu auto uudestaan? Mitä Inpa kertoo GM, SA ja VN arvoiksi?
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X