Välillä kyllä pyörittää starttia ihmeen laiskasti vaikka edellisenä päivänä olis ajanut kuinkapaljon ja akun pitäisi olla täynnä.
Toisaalta välillä pyörittää hyvin vaikka on webasto esilämmittimenä. Ota tuosta nyt selvää.
Paikallisen pajan Bosch -testerillä ei saatu testattua tuleeko ratin painikkeista tieto ohjainlaitteille. Pitää kai antautua ja viedä auto käyttöautoon ja maksaa parin tunnin valohoidosta...
Välillä kyllä pyörittää starttia ihmeen laiskasti vaikka edellisenä päivänä olis ajanut kuinkapaljon ja akun pitäisi olla täynnä.
Toisaalta välillä pyörittää hyvin vaikka on webasto esilämmittimenä. Ota tuosta nyt selvää.
Paikallisen pajan Bosch -testerillä ei saatu testattua tuleeko ratin painikkeista tieto ohjainlaitteille. Pitää kai antautua ja viedä auto käyttöautoon ja maksaa parin tunnin valohoidosta...
Onko autossa akku miten vanha?
-ja webasto käytöön sitten kannattaa laittaa Vartan AGM hyytelöakku, vartan "koodilla" G14.
Jos valo syttyy mittaristoon ja vakionopeuden säädin ei silti kytkeydy kokeilkaa nostaa jalalla kytkintä ja jarrua. Eli laitatte jalan sinne polkimen alle ja nostatte.
Välillä kyllä pyörittää starttia ihmeen laiskasti vaikka edellisenä päivänä olis ajanut kuinkapaljon ja akun pitäisi olla täynnä.
Toisaalta välillä pyörittää hyvin vaikka on webasto esilämmittimenä. Ota tuosta nyt selvää.
Paikallisen pajan Bosch -testerillä ei saatu testattua tuleeko ratin painikkeista tieto ohjainlaitteille. Pitää kai antautua ja viedä auto käyttöautoon ja maksaa parin tunnin valohoidosta...
vinkkinä semmoinen että korjaamo jolla on autocom testeri ja siinä vähintään 3/2008 ohjelmisto niin sillä pystyy seuraamaan tuleeko tieto napeilta vai ei. ja luonnollisesti myös inpa :lla onnistuu sama homma. eli ei ole aivan pakko rahoittaa lasipalatseja jos vaikka vakaumus sen estäisi .
Mulla 530d -99 touring ja ongelmana seuraavaa. Käynnistyksen jälkeen vakkarin valo syttyy mittaristoon normaalisti, mutta kun lähden ajamaan, niin valo sammuu. Sen jälkeen valo ei enää mittaristoon syty, ennen kun sammutan auton ja odotan x-määrän aikaa. Sit kun taas käynnistää niin valo syttyy.
Joskus vakkari toimii normaalisti mut viime aikoina on pätkiny ihmeellisesti. Eli vakkari toimii kun vakkarin valo palaa, mutta ongelmana onkin et miksi se sammuttaa ton valon itsestään???
no mitä luulisit ? . ei ole tullut sitten mieleen missään vaiheessa luetuttaa ne vikakoodit ihan ensimmäiseksi ja sen jälkeen vasta kysyä että mitä nyt. tietysti jos oikeen vakava ilme käkättimessä tuijottaa pitkään ja hartaasti sitä autoa niin voihan se olla että se siitä ehjääntyy .
( ja tähän sitten se pakollinen hymiö estämään palkokasvien kulkeutuminen hengityselimiin )
no mitä luulisit ? . ei ole tullut sitten mieleen missään vaiheessa luetuttaa ne vikakoodit ihan ensimmäiseksi ja sen jälkeen vasta kysyä että mitä nyt. tietysti jos oikeen vakava ilme käkättimessä tuijottaa pitkään ja hartaasti sitä autoa niin voihan se olla että se siitä ehjääntyy .
( ja tähän sitten se pakollinen hymiö estämään palkokasvien kulkeutuminen hengityselimiin )
mikäs vittuilu foorumi tästä on tullu???
ja sitten se pakollinen hymiö,jolla on hyvä nollata vittuilu
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
ja sitten se pakollinen hymiö,jolla on hyvä nollata vittuilu
no tuota edellistä nyt ei ollu tarkoitettu suoraksi vittuiluksi vaan lähinnä huumorilla heitetyksi kysymykseksi, että jos pahoitit mielesi tuosta niin anteeksi nyt vaan. jos tuli pipi niin voidaan puhaltaa pipi pois ja laastariakin on tarjolla .
eikä ole edellinenkään vittuilua vaan. . ., jos ei ole kovin tosikko niin kyllä ymmärtää .
no mitä luulisit ? . ei ole tullut sitten mieleen missään vaiheessa luetuttaa ne vikakoodit ihan ensimmäiseksi ja sen jälkeen vasta kysyä että mitä nyt. tietysti jos oikeen vakava ilme käkättimessä tuijottaa pitkään ja hartaasti sitä autoa niin voihan se olla että se siitä ehjääntyy .
( ja tähän sitten se pakollinen hymiö estämään palkokasvien kulkeutuminen hengityselimiin )
Niin kyllä nyt on pakko sen verran kommentoida (ei ole palkokasveja, herneitä tai meloneja hengityselimissä), et kyl sun kommentista saa sellaisen kuvan et jos jotain vikaa autossa on niin turha täällä niistä kysellä. Viedään vaan auto heti ekana huoltoon ja maksetaan mukavat summat siitä, et ne vaan tutkii vian. Tämän jälkeen huollossa veloitetaan mitättömästä korjauksesta järkyttävä summa, jonka vois ehkä tehdä ihan itse, jos jollain olisi kokemusta vastaavasta viasta.
Et ihan vinkkinä vaan, et jos et tiedä tai et osaa kertoa mitä autossa on vikana, niin kannattaa jättää kokonaan vastaamatta.
Cruisen toimimattomuutta on nyt selvitelty oikein käyttöautossa ja eivät saaneet toimimaan. Epäilivät että joitain moduleja olisi vaihdettu ja saman olen itsekin jo tiennyt.
Se on nyt selvitetty että signaalit ratilta tulee niinkuin pitääkin ja johtosarja on seurattu ratilta moottorinohjauksyksikköön saakka. Kaiken siis pitäisi olla kunnossa.
Autoon on joku jobbari näemmä vaihtanut automaattiaskin manuaalin tilalle ja siitä tämäkin vika varmaan juontaa juurensa.
Kokeilin tuossa INPA:lla lukea itsekin datoja sieltä täältä ja pisti silmään DDE -yksikön livearvon luennassa INPUT CLUTCH SWITCH joka oli ON:lla.
Kuuluisiko tuon olla tuolla ollenkaan kun kyseessä on nyt kerran automaatti.
Voisiko olla peräti niin yksinkertainen vika että cruise ei mene päälle kun "muka" kytkin olisi pohjassa?
Miten tuota voisi testata tai missä mahdollisesti tuo kytkin sijaitsisi kun ei tuolla poljinten lähettyvillä ainakaan mitään irtainta ole?
Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. Antakaahan vinkkejä myös kokeneemmat INPA:n käyttäjät mitä muuta tuolta voisi tarkastaa.
Comment