Autoon on joku jobbari näemmä vaihtanut automaattiaskin manuaalin tilalle ja siitä tämäkin vika varmaan juontaa juurensa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 ja vakionopeudensäätimen ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by TJJ View PostOnko myös ZCS muutettu ja koodattu auto uudestaan? Mitä Inpa kertoo GM, SA ja VN arvoiksi?
Varustelistan mukaan Transmission on: HECK ja Gearbox: MECH.
Myös TIS sanoo VIN-koodin perusteella autoa manuaaliksi.
Comment
-
-
Originally posted by 500sarjalainen View PostKerros nyt tarkemmin mitä nuo tarkoittaa ja mistä löytyy?
En osaa ulkomuistista sanoa mistä nuo näkee, mutta EWS ja KOMBI/IKE ne sisältää, joten tutki Inpassa niiden tietoruutuja.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostZCS on auton koodausavain, siinä on tiedot auton mallista, moottorista, vaihteistosta ja varusteista. Se muodostuu noista kolmesta: VN, GM ja SA. (Uudemmissa malleissa on erilainen systeemi mutta E39:ssä taisi olla kaikissa tuo.)
En osaa ulkomuistista sanoa mistä nuo näkee, mutta EWS ja KOMBI/IKE ne sisältää, joten tutki Inpassa niiden tietoruutuja.
Tälläistä mielenkiintoista löysin kuitenkin:
EWS/Coding general väittää että Transmission Variant on Manual shift ja IKE/Coding general väittää että Transmission on 4-shift automatic transmission.
Laitoin sulle TJJ privaa.
Comment
-
-
Uppia tälle topicille
Aikanaan aloitin tämän keskustelun vakkariongelmallamme. Osatani keskustelu kuitenkin jäi, koska ongelmat katosi yhtä nopeasti kuin mitä ilmenivätkin. Nyt sama ..ttumainen vika sit palasi tänään - eli vakkarilla ajettaessa nykii sellaista pientä, mutta huomattavaa nykimistä koko ajan. Tämän tuntee persuuksissa ja huomaa mm. kulutusmittarin jatkuvasta elämisestä.
Loppuviikosta vien auton piuhanpäähän, mutta edelleen, mikäli teillä muilla on ollut vastaavaa vikaa, niin olisin kiitollinen kaikista toimivista DIY -ohjeista.e39 530dA -99
Comment
-
-
Edelleen sama vakkarin nykimisongelma vaivaa. Autoon on vuoden aikana vaihdettu kaikki abs-anturit, viimeisin syksyllä 2009. Tuo viimeisin oli repsikan takapyörän anturi, joka siis vaikuttaa suoraan vakkarin toimintaan.
Auto on vakkarilla nykinyt koko kevään. Tänään katsion Inpalla vikakoodit ja se herjasi vasenta etupään abs-anturia. Testimielessä vaihdoin etupään anturit päikseen ja kävin koeajolla. n. 10 km ajon jälkeen abs+luistonesto -valot syttyivät näyttöön ja vakkari putosi pelistä kokonaan pois. Tätä ennen oli tuttua nykimistä huomattavissa.
Ajoin auton pihaan ja taas piuha kiinni. Edelleen valittaa etupään vasenta abs-anturia, joka siis ei voi olla rikki. Tämän lisäksi antoi herjan myös repsikan puolen takapään abs-anturista, jota osasinkin odottaa, kun vakkari putosi kesken ajon pois pelistä:
Nyt kysymyksiä:
1) voiko etupäässä joku muu aiheuttaa vikakoodin tuosta abs-anturista kuin anturi itse. Miten sen sinisen liitäntäpalikan urospuoli (kiinni autossa) laita voisi olla. Voiko vika olla siinä ja voiko sen osan vaihtaa? Anturi siis tuntuisi olevan ehjä.
2) Onko noissa liittimissä ollut muilla vikaa, vaikka anturi olisikin ollut ehjä? Mitenkähän abs-antureiden liittimiä (autossa kiinni) voisi testata?
Kiitose39 530dA -99
Comment
-
-
ABS-boksia voisi lähteä selvittämään. Toinen, mikä näemmä aiheuttaa paljon nykimisvikoja, on tuo rail-anturin liitin. Toisaalta kun auto kulkee ilman vakionopeudensäädintä tasaisesti (EI NYI YHTÄÄN), niin tuskin se rail-anturikaan voi olla, vai?
Sellainen huomio tähän on tullut, josta en muistanut sanoa, on se, että nykiminen vakkarilla alkaa noin 5-6 km ajon jälkeen. Tätä ennen pari ekaa kilsaa vakkarilla auto mene tasaisesti...e39 530dA -99
Comment
-
-
Originally posted by Eemeli39 View PostABS-boksia voisi lähteä selvittämään. Toinen, mikä näemmä aiheuttaa paljon nykimisvikoja, on tuo rail-anturin liitin. Toisaalta kun auto kulkee ilman vakionopeudensäädintä tasaisesti (EI NYI YHTÄÄN), niin tuskin se rail-anturikaan voi olla, vai?
Sellainen huomio tähän on tullut, josta en muistanut sanoa, on se, että nykiminen vakkarilla alkaa noin 5-6 km ajon jälkeen. Tätä ennen pari ekaa kilsaa vakkarilla auto mene tasaisesti...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Paineanturin liitin oli niin tiukassa, että en saanut sitä käsin irti Pitää varmaan tarvittaessa purkaa enemmän. No, ainkain se oli tiukassa, joten löysyydestä tuo nykiminen/ huono kontakti ei johdu. Voihan se tietenkin olla hapettunut (=hapettunut myös lujaa kiinni).
Inpa antoi vikakoodiksi myös ilmamassamittarin (tms.). Voiko tuo ilmamassamittarin viallisuus aiheuttaa nykimistä? Muistaakseni edellinen omistaja oli vaihdattanut imm:n alkuvuodesta 2007. Meneekö niitä noin tiuhaan pask..si?
Kitoos taase39 530dA -99
Comment
-
-
Originally posted by Eemeli39 View PostPaineanturin liitin oli niin tiukassa, että en saanut sitä käsin irti Pitää varmaan tarvittaessa purkaa enemmän. No, ainkain se oli tiukassa, joten löysyydestä tuo nykiminen/ huono kontakti ei johdu. Voihan se tietenkin olla hapettunut (=hapettunut myös lujaa kiinni).
Inpa antoi vikakoodiksi myös ilmamassamittarin (tms.). Voiko tuo ilmamassamittarin viallisuus aiheuttaa nykimistä? Muistaakseni edellinen omistaja oli vaihdattanut imm:n alkuvuodesta 2007. Meneekö niitä noin tiuhaan pask..si?
Kitoos taas
Se paineanturin liitin voi olla vähän hankala irrottaa ilman purkamisia. Lisätilaa saa, jos irrottaa raitisilmakotelot+putket ja sitten tulipellin keskimuovin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Eemeli39 View PostMoi,
Tänään kun ajelin töihin (e39, 530da, -99), niin vakionopeudensäädin alkoi temppuilemaan. Mittaristoon syttyi kyllä vakkarin merkkivalo, mutta muuten laite ei toiminut, eli nopeus ei jäänyt haluttuun.
Aikani moottoritiellä sitä siinä räpläilin ja laittelin päälle ja pois, kunnes yhtäkkiä kone alkoi kiihdyttää kuin viimeistä päivää. Rundit nousi kaakkoon ja nopeus nousi johonkin 140-150km/h paikkeille, kunnes lopulta sain laitteen pois päältä. Loppumatkalla en tässä kelissä uskaltanut sitä enää koittaa.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Onko löytynyt syytä/ ratkaisua?
Muilla vastaavaa? Korjattu miten?E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Todii, nyt vaihdettu vaijeri. Vakkari pelaa jo paremmin, mut vieläkin pientä ongelmaa. Eli kiihdyttää ja jarruttaa itsestään. Eli 40 km/h --> 45 km/h --> 40 km/h. Rattaat näyttäs olevan ok.
Kaasupolkimesta kuuluu aina "läpsähys" vakkarin nopeutta arpoessa. Pysyy kuitenkin koko ajan päällä.
Kohtalontovereita?E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Malli e39 523i 1998 alkupää
Ongelman kuvaus:
Vihreän valon saa näkymään mittaristossa ratin I/O -aktivointipainikkeella.
Vihreä valo sammuu mittaristosta, eikä sitä saa enää takaisin päälle ennen kuin virrat otettu pois päältä. Muutamia kertoja vakkari on kytkeytynyt päälle, mutta pompannut pois päältä noin 1-3 sekunnin kuluttua.
Laakkosen testeri ei ilmoitellut vikoja vakkarisäätimestä.
Kytkimen tai jarrupolkimen nostelut eivät ole auttaneet ongelmaan.
Säätimen koneiston hammasrattaat kunnossa.
Mittaristossa ei vikavaloja.
Onko vika vaijereissa ja niiden säädöissä, maf-anturissa, vaiko missä?
Comment
-
Comment