memebuy23buy

e39 ohjaussimpukan säätö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hohtava
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 86
    • lappeenranta

    e39 ohjaussimpukan säätö?

    minkälainen projekti on tuon e39 528 ohjaussimpukan säätö?
    ohjaus tuntuu jotenkin vähän jäykältä ja ei "palaudu" keskellä kunnolla liikkeellä kun kääntää vähän ratista ja laskee irti.. jää tavallaan vähän jumiin..
    e39
    e28
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1372
    • Oulainen

    #2
    Eiköhän näissä kutoskoneissa ole hammastanko-ohjaus Kasi koneiset on simpukalla.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • hohtava
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 86
      • lappeenranta

      #3
      ai..

      no mites sen säätö?
      e39
      e28

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by hohtava View Post
        ai..

        no mites sen säätö?
        Ei ole säätöä.

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #5
          Onhan pyöränkulmat ja nivelet kunnossa?

          Hammastangon kireyttä voi "periaatteessa" säätää kuvan osoittamasta ruuvista ja ruuviin pääsee käsiksi ottamalla etummaisen pohjamuovin irti.
          Vastapäivään löystyy, mutta en suosittele säätämään paria pykälää enempää. Kannattaa merkata alkuperäinen kohta esim. tussilla, niin tiedät mistä olet alkanut säätämään.

          EDIT: Tuo ruuvin löysääminen on oikotie onneen, sillä sitä löysäämällä myös koko hammastanko löystyy ja kuopat pääsevät iskemään siihen pahemmin, jolloin koko tangon ikä lyhenee.
          Attached Files
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by kaol View Post
            Onhan pyöränkulmat ja nivelet kunnossa?

            Hammastangon kireyttä voi "periaatteessa" säätää kuvan osoittamasta ruuvista ja ruuviin pääsee käsiksi ottamalla etummaisen pohjamuovin irti.
            Vastapäivään löystyy, mutta en suosittele säätämään paria pykälää enempää. Kannattaa merkata alkuperäinen kohta esim. tussilla, niin tiedät mistä olet alkanut säätämään.

            EDIT: Tuo ruuvin löysääminen on oikotie onneen, sillä sitä löysäämällä myös koko hammastanko löystyy ja kuopat pääsevät iskemään siihen pahemmin, jolloin koko tangon ikä lyhenee.
            ...ja kolinat ja vapinat alkaa. Tämä ei ole varsinainen säätö lainkaan, joten itse nyt ensin tutkisin mistä ko.hammastangon tiukkuus johtuu, mikäli se tosiaan johtuu siitä eikä esimerkiksi pettäneestä personin yläpään laakerista?

            Comment

            • rainekoo
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 294
              • oulainen

              #7
              mlla tuntuu väljyys ratissa. Saako sitä poistettua miten

              535 E39 1996

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8975
                • Kellokoski

                #8
                Originally posted by rainekoo View Post
                mlla tuntuu väljyys ratissa. Saako sitä poistettua miten

                535 E39 1996
                Vaihtamalla ehjää osaa alustaan? Tukivarret/reaktiotangot/raidetangot jne...
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • rainekoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 294
                  • oulainen

                  #9
                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Vaihtamalla ehjää osaa alustaan? Tukivarret/reaktiotangot/raidetangot jne...
                  Kaikki vaihdettu. Moottori sammuksissa kun kaantelee paikoillaan rattia niin ratti heiluu aikalailla.

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Originally posted by hohtava View Post
                    minkälainen projekti on tuon e39 528 ohjaussimpukan säätö?
                    ohjaus tuntuu jotenkin vähän jäykältä ja ei "palaudu" keskellä kunnolla liikkeellä kun kääntää vähän ratista ja laskee irti.. jää tavallaan vähän jumiin..
                    Onkos ne liemet vaihdettu? Ainakin omassa käppänässä helpotti hieman kun tehostimen nesteet vaihdettiin, vieläkin vähän "kantikkaan" tuntuinen, lienee joustintukien yläpäät tsekattava...
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by rainekoo View Post
                      mlla tuntuu väljyys ratissa. Saako sitä poistettua miten

                      535 E39 1996
                      Nyt siis taasen kyseessä V8 etupää jossa hammastangon tilalla on perinteinen simpukka...jota voi varovasti hieman kiristää.

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10114
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by rainekoo View Post
                        Kaikki vaihdettu. Moottori sammuksissa kun kaantelee paikoillaan rattia niin ratti heiluu aikalailla.
                        Vaihdoitko myös yhdystangon,eikä pelkkiä raidetangon päitä?Osa num.9:http://www.realoem.com/bmw/showparts...31&hg=32&fg=25
                        Onko apusimpukan hela uusittu?Osa num.6.

                        Vai tuleeko välys ylemppää?Ohjausakselin nivelistä:http://www.realoem.com/bmw/showparts...24&hg=32&fg=30

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3196
                          • Saarijärvi

                          #13
                          Originally posted by rainekoo View Post
                          Kaikki vaihdettu. Moottori sammuksissa kun kaantelee paikoillaan rattia niin ratti heiluu aikalailla.
                          Huomioitava, että pitäs kone päällä väännellä. Kirrailee ku öljy kiertää.
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • roadrunner
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 155
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            ...ja kolinat ja vapinat alkaa. Tämä ei ole varsinainen säätö lainkaan, joten itse nyt ensin tutkisin mistä ko.hammastangon tiukkuus johtuu, mikäli se tosiaan johtuu siitä eikä esimerkiksi pettäneestä personin yläpään laakerista?
                            mulla oikein kolahtelee ohjaus, kun voimakkaasti heiluttaa rattia, ja juurikin hammastangosta löydettiin melkoinen välys, että tohtiikohan yrittää kirrata tolla kys. ruuvilla välystä pois.?
                            E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                            E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                            E91 320d -06
                            E46cab 330i m-sport titansilver -01
                            E39touring tds -97
                            E91 320d m-sport lemansblue -06
                            E39 m5 avusblue -99
                            E39 tds m5replica -97
                            E36 320i -92

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              #15
                              Originally posted by roadrunner View Post
                              mulla oikein kolahtelee ohjaus, kun voimakkaasti heiluttaa rattia, ja juurikin hammastangosta löydettiin melkoinen välys, että tohtiikohan yrittää kirrata tolla kys. ruuvilla välystä pois.?
                              Tuolla ruuvilla saa säädettyä pelkästään hammastangon (raidetankojen välisen kiiltävän tangon) kireyden omassa tilassaan ja sillä ei ole vaikutusta kuluneisiin hampaisiin. Siis jos hammastanko on hampaistaan jo reilusti väljä, niin sen ruuvin kiristyksestä ei ole mitään hyötyä.
                              Ainut apu on ostaa toinen hammastanko tai huoltaa/korjata nykyinen.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              Working...
                              X