Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA -02 sammui ajosta ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #16
    Originally posted by superb View Post
    Suuttimien paluupuolen vuoden vuodon voi helposti testata irroittamalla paluuletkut ja pistämällä niiden tilalle 10-15cm letkunpätkät. Se mihin tulee löpöä on sitten bingo.
    Ostaa suosiolla uuden paluuletkun ja muokkaa tuosta alkuperäisestä sopivan paluuvuodon testausta varten, niin saa sopivat liittimet suuttimen päälle.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #17
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Kokeapainepumppu se tuskin on kun on mekaaninen niin se on ON tai OFF ja nyt se työntää 45bar! Mihin jää 250bar?
      Ei voi ihan näin yksinkertaistaa. KP-pumppu on 3-mäntäinen ja siihen lisäksi sotkevat tekijät.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #18
        Originally posted by Clavurion View Post
        Ostaa suosiolla uuden paluuletkun ja muokkaa tuosta alkuperäisestä sopivan paluuvuodon testausta varten, niin saa sopivat liittimet suuttimen päälle.
        Joo, mutta siihen läpinäkyvään letkuun nousevasta löpöpatsaasta näkee suoraan mikä vuotaa.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #19
          Originally posted by superb View Post
          Joo, mutta siihen läpinäkyvään letkuun nousevasta löpöpatsaasta näkee suoraan mikä vuotaa.
          Pointti tuokin! Kyllä sen näkee, kun tarpeeksi kauan hinkkaa ja seuraa, mihin purkkiin löpöä kertyy enemmän. Ohivuotoahan tulee täysin toimivasta suuttimestakin toimintaperiaatteen takia.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #20
            Originally posted by Clavurion View Post
            Pointti tuokin! Kyllä sen näkee, kun tarpeeksi kauan hinkkaa ja seuraa, mihin purkkiin löpöä kertyy enemmän. Ohivuotoahan tulee täysin toimivasta suuttimestakin toimintaperiaatteen takia.
            Niin, määristähän tässä on kysymys.

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Ei voi ihan näin yksinkertaistaa. KP-pumppu on 3-mäntäinen ja siihen lisäksi sotkevat tekijät.
              Ehkä ei tai sitten voi, mutta yleensä kp-pumppu pitää ääntä esim. kirskuvaa jos on kilahtaakseen vaikka voitelun puutteesta tms. Mitään vikaa ei autossa ei ole ennen ollut kulkupuolella, ohjelmoitu 3-vuotta sitten Karalalla.

              Saako paineensäädintä ohitettua vai miten se on kytköksissä kp-pumpun persiiseen?
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #22
                Originally posted by VolvoTDi View Post
                Saako paineensäädintä ohitettua vai miten se on kytköksissä kp-pumpun persiiseen?
                Eipä oikein voi ohittaa. Antaa ylimääräiset suoraan paluulinjaan pumpun tuotosta, sijainti pumpun yhteydessä.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #23
                  No kuinkas ollakkaan... Täytyy keksiä lisää hyvejä ideoita!
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • toperi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 105

                    #24
                    joskus vaihdellu nokka-akselin asentotunnistinta kun niin huollossa kehottivat. uutta ja vanhaa edestakaisin kunnes huomasin vika ei toki ollut anturissa vaan liitoksissa. niiden putsaamisesta kannattaa aloittaa....

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #25
                      Liittimet toki aiheuttaa käyntihäiriöitä, mutta noiden kyseisten antureiden vikaantuminen ei aiheuta ongelmia paineiden kanssa, minkä kanssa tässä painitaan!
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #26
                        Kilahti hermo Metroautoon, ei ne yksinkertaisesti osaa siellä yhtään mitään!!! Pojat luulisi olevan ammattitaitoisia, mutta kun minäkin tiedän enemmän vaikka olen sähköpuolen heppuja.. Hain siis auton sieltä pois ja vein (hinasin ) Benkaraan . Siellä nauroivat Metroauton touhuja, yllättäen, mutta katsotaan mitä nyt tapahtuu...
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #27
                          Tutulla (TMW) oli tuossa tovi sitten hieman samanlainen keissi. Auto raijattiin lopulta Wetterille, kun epäilykset kohdistui painesäätimeen/KP-pumppuun. (Ei viitsinyt pihalla pakkasessa ruveta suurempia värkkäämään.) TIS:in mukaisella ohjeistuksella KP-pumppua ei kuitenkaan saanut Wetterillä testattua, kun ei kuulemma Suomessa ole tuollaista adapteria, jolla pumpun painelukemaa saa tarkemmin katsottua. Arvatenkin sylettää tämä merkkiorganisaation toiminta, jossa hommat tehdään pelkkien vikakoodien mukaan arpomalla, viis veisaten BMW:n tarjoamista mahdollisuuksista tarkempaan diagnostiikkaan. Eli käytännössä lisähinta menee ainoastaan lasipalatsien ylläpitoon.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Mica
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 689
                            • Häme

                            #28
                            Itsellä sattui myös juuri sammumaan ajosta samanlainen ja saman ikäinen 128tkm ajettu auto. Lähti vielä käyntiin, mutta sammuili ja kone piti pientä kihnutusta. Polttoaine linjaa tutkimalla vikakin selvisi. Pumpulle meni puhdasta naftaa, mutta paluulinjasta tuli hienoa metallihohto naftaa...
                            e36 M3 -97 "katukilpuri"
                            e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                            Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by Mica View Post
                              Itsellä sattui myös juuri sammumaan ajosta samanlainen ja saman ikäinen 128tkm ajettu auto. Lähti vielä käyntiin, mutta sammuili ja kone piti pientä kihnutusta. Polttoaine linjaa tutkimalla vikakin selvisi. Pumpulle meni puhdasta naftaa, mutta paluulinjasta tuli hienoa metallihohto naftaa...
                              Kylläpäs meni pumppu pienillä kilometreillä. Oliko tuossa tiedossa mitään altistavia tekijöitä?
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Mica
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 689
                                • Häme

                                #30
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Kylläpäs meni pumppu pienillä kilometreillä. Oliko tuossa tiedossa mitään altistavia tekijöitä?
                                Ei sitten yhtään mitään. Autoon on vielä lisätty ennen orkkis suodatinta toinen polttoainesuodatin, jossa on veden poisto pohjassa.
                                Ja kaikki kilometritkin on täysin varmasti mittarissa.
                                e36 M3 -97 "katukilpuri"
                                e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                                Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎