e39 530d sammuu kihdytyksessä!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketzi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 217
    • Pohojammaa

    #1

    e39 530d sammuu kihdytyksessä!

    Kaveri hätyytti kysymään. Ongelmana seuraavanlaista.
    Auto 99 mallin 530d e39 farmari. Pitemmän aikaa tehnyt sellaista että sammunut täysikaasukiihdytyksessä.
    Autoon ajettu nyt uusi "viritys" softa ja sammuu todella herkästi (puolikaasulla).

    Vikakoodit: polttoaineenpaineensäätöventtiili: (vaihdettu), mutta vika ei lähtenyt pois..
    -Polttoaineenyhdysputken paine,
    -Vaihdelaatikon momentin vähennys.

    Vikakoodit antaisivat ehkä jotain viitteitä polttoainepaineeseen? Voisko olla joku erillinen polttoainepumppu tms.? Itse en mallia sen tarkemmin tunne..
    Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98
  • gubbe89
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 314
    • Mouhijärvi

    #2
    Vahvasti veikkaisin tuota siirtopumppu(j)a. Eikös tuossa ole kaksi siirtopumppua? Paljonko autolla on ajettu? Oletko mitannut/mittauttanut siirtopaineet? Autodatakaan ei löydä arvoja siirtopaineille. Tarkistahan se railipaineen anturi myös. En näistä uusista sähkömoottoreista niin tiedä, mutta siirtopumppuvialta tuo vaikuttaisi...
    nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
    nyk. Yamaha XJR 1200 -98
    nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
    ex. E34 525 TDS Touring -93
    ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
    ex. Yamaha YZF 1000R -02
    ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
    ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
    ex. E34 535i -88
    ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
    ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

    Comment

    • Ketzi
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 217
      • Pohojammaa

      #3
      317tkm on nyt ajettu. Auton alla siis ilmeisesti siirtopumppu ja
      tankissa on joku toinen.
      Paine-anturi tms. on vaihdettu pumpun päähän tai jotenkin näin ymmärsin. joku reilun 200e osa kuitenkin.

      ja tuon anturin vaihdon jälkeen edelleen jotain paineista herjasi.

      uusi siirtopumppu kl varaosista reilu 200e. jostain edullisemmin?
      Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8094
        • Willähde

        #4










        Jos noista pääsis alkuu....
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Ketzi View Post
          Kaveri hätyytti kysymään. Ongelmana seuraavanlaista.
          Auto 99 mallin 530d e39 farmari. Pitemmän aikaa tehnyt sellaista että sammunut täysikaasukiihdytyksessä.
          Autoon ajettu nyt uusi "viritys" softa ja sammuu todella herkästi (puolikaasulla).

          Vikakoodit: polttoaineenpaineensäätöventtiili: (vaihdettu), mutta vika ei lähtenyt pois..
          -Polttoaineenyhdysputken paine,
          -Vaihdelaatikon momentin vähennys.

          Vikakoodit antaisivat ehkä jotain viitteitä polttoainepaineeseen? Voisko olla joku erillinen polttoainepumppu tms.? Itse en mallia sen tarkemmin tunne..
          Mulla oli edellisessä 530d:ssä samanlainen vika että sammu usein täyskaasu kiihdytyksissä ja sitten lopulta tuli se päivä kun sammu ja eipä enää lähtenytkään käyntiin. Uus polttoaine pumppu ja taas toimi, samalla reissulla tosin vaihdettiin kampi-akselin asentotunnistinn mutta luulen että syy sammumisiin oli toi polttoainepumppu eli ei saanu naftaa. Kato konehuoneen puolelta polttoaine suodattimen vieressä olevasta letkusta missä nafta kulkee että näkyykö ilmakuplia. Mulla nimittäin näky ihan selviä kuplia
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • gubbe89
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 314
            • Mouhijärvi

            #6
            Jos siirtopumppu maksaa KL-varaosilla 200e, paljonkohan mahtaa alkuperäisenä maksaa? Todennäköisesti KL-varaosien hinta on suhteellisen edullinen vielä... Onko suuttimia testattu myös?
            Last edited by gubbe89; 25-03-2009, 17:15.
            nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
            nyk. Yamaha XJR 1200 -98
            nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
            ex. E34 525 TDS Touring -93
            ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
            ex. Yamaha YZF 1000R -02
            ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
            ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
            ex. E34 535i -88
            ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
            ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

            Comment

            • Jimball
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 5
              • Sjoki

              #7
              Meno hyytyy

              Mulla sammu 290tkm ajettu samanlainen täyskiihdytykses ja jätti tienposkeen. Ei millään enää käyntiin. AD huollossa vaihtovat tankin kyljessä olevan siirtopumpun hinta oli töineen n.250€
              Aiemmin antoi oireita auton ollessa tyhjäkäynnillä pienenä katkomisena.

              Comment

              • Ketzi
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 217
                • Pohojammaa

                #8
                Auto on menossa suuttimien osalta ilmeisesti tarkistettavaksi. Kuulemma välillä on satunnaisia ilmakuplia näkynyt. Mutta aina on lähtenyt hyvin käyntiin. Itse veikkailisin tuota siirtopumppua, se ehkä ensimmäisenä kannattaisi varmaan vaihtaa.. Olen informoinut nyt hänelle mahd. vioista.. Katsotaan mitä tekee..
                Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

                Comment

                • Ketzi
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 217
                  • Pohojammaa

                  #9
                  Nyt on kuulemma auton alle vaihdettu myös se siirtopumppu. Ja ylläri pylläri, ei toimi vieläkään..!

                  Ja sellaista että auto toimii kuulemma muutaman kiihdytyksen kylmänä, mutta sitten ei enää.

                  Hmm.. Ja jotain olivat railipaineita mittaileet että jää 600bar liian matalaks kun sammuu.
                  Last edited by Ketzi; 01-04-2009, 17:02.
                  Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

                  Comment

                  • -juzzi-
                    BTCF Member
                    • May 2004
                    • 528
                    • Klaukkala

                    #10
                    Suuttimet rikki melko suurella todennäköisyydellä, pystyykö kovilla kierroksilla painaa kaasun pohjaan, herjaako vaihteistoa?
                    530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                    https://www.instagram.com/juzzi1984/

                    Comment

                    • jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1372
                      • Oulainen

                      #11
                      Käske sen kaverin viedä se auto piuhan päähän ni ei tarvi summassa osia vaihdella. Ne suuttimetkin voidaan tarkistaa oikeilla laitteilla
                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                      Comment

                      • Ketzi
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 217
                        • Pohojammaa

                        #12
                        Vikakoodit on edelleenkin sitä railin painetta ja sitä tunnistinta, mutta se on vaihdettu. Jotain vikakoodia heittää myös laatikosta.
                        Ilmeisesti sammuu tietyillä kierroksilla, kiihytti millä lailla tahansa. Paikallaan ei.

                        Suuttimet katsovat ilmeisesti seuraavaksi.
                        Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #13
                          Kliketi klik
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • -juzzi-
                            BTCF Member
                            • May 2004
                            • 528
                            • Klaukkala

                            #14
                            yhdessä autossa oli samanlainen vika, kun sammui niin herjas vaihteistoa joka meni vika tilaan jollei pysähtynyt ja käynnistänyt uudestaan. Pinta kaasulla piti ajaa mutta jossain 3500rpm kohdalla pystyi pikku hiljaa painamaan kaasun pohjaan ettei sammunut. Metroautossa vaihtelivat osia huonolla menestyksellä ja lopuksi sanoivat että ei saa kuntoon ??(laskuttivat kyllä) Vietiin Klaukkalan dieseliin ja tunnin päästä tuli soitto että suuttimissa vikaa. Pari uutta suutinta ja loput kunnostettiin ja sen jälkeen toimi hienosti eikä herjannut mitään.
                            530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                            https://www.instagram.com/juzzi1984/

                            Comment

                            • jones69
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 510
                              • Myrskylä

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Niinkun Clavurion tässä viestissä asian ilmaisi niin aikalailla selvä suutinvika... itsellä oli samanlainen ---> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=78688 3:ssa suuttimessa "ylivuotoa"... Kone kiinni ja tarkkailemaan suuttimien korjausarvoja...
                              E91 320d ///M-Sport "Voll"

                              E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                              Comment

                              Working...
                              X