Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 laturiin diodit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #16
    Originally posted by Dunky View Post
    Siis vesijäähdytetty Bosch 400€?? Tarvikevalmistajista ei tee kukaan tätä vesi mallia :think
    Tuo on kunnostettu vaihto-osa tuolla hintaa, pääosin siis bosch mutta mahdollisesti halvemmilla diodeilla ja säätimellä.

    Kunhan tuo Supa nyt saisi tuon omansa avattu jotta päästään tutkailemaan diodeja ja säädintä... + ym varaosia ja saatavuutta.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #17
      Originally posted by WSE1 View Post
      Tuo on kunnostettu vaihto-osa tuolla hintaa, pääosin siis bosch mutta mahdollisesti halvemmilla diodeilla ja säätimellä.

      Kunhan tuo Supa nyt saisi tuon omansa avattu jotta päästään tutkailemaan diodeja ja säädintä... + ym varaosia ja saatavuutta.
      Minä en tarvisi kuin sen säätimen Kerro jos löytyy!! Voin kaivaa sulle osa nro:n ja vaikka kuvia laturin sisältä jos haluat?
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #18
        Originally posted by Dunky View Post
        Minä en tarvisi kuin sen säätimen Kerro jos löytyy!! Voin kaivaa sulle osa nro:n ja vaikka kuvia laturin sisältä jos haluat?
        Laita kuvia meiliin niin voin kaivella kuva kuvaan vertaamalla minkä laturin säädin sopii, tai jos malli on tuttu niin melkein sen muistaakin. Numeronkin voi toki laittaa. Voit katsoa numerolla myös suoraan woodautosta, sieltäkään ei toki löydy osalistausta ko laturille. Yleensä riittää että säädin sopii fyysisesti kiinni, kenttävirrat ei niin paljoa tavallisesti poikkeea etteikö homma toimisi. Tai sitten täytyy avata yksi tuommoinen korjattu laturi ja alkaa etsimään säädintä kiinasta, sillä jollei sitä muuallta saa niin kyllä kiinalaiset on jo siitäkin kopion tehneet...

        Comment

        • Keke71
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 340
          • Kiiminki

          #19
          Kysykää säädintä ja hintaa Oulun Sähködieselistä, mulle sanottiin siellä että säädintä saa.
          E39 540iA Touring

          Comment

          • cba
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 3464
            • Ylivieska

            #20
            Nostellampas vanhaa topikkia kun oikein otsikkokin käy aiheeseen

            Eli löytyisi tuollainen projektilaturi, mihin tarvitsisi uusia juurikin nuo diodit.

            Mahtaisivatkohan nämä käydä??:think



            ja



            Sitten laakereiksi:

            Eteen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/5-522...Q5fAccessories

            taakse: http://cgi.ebay.com/6203-2NSE-RS-2RS...item5d2879bac3

            Mitäs arvon raati on mieltä?

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #21
              Ko diodit käyvät kyllä mutta eivät kestä kauaa, kokeiltu on pariinkin otteeseen. Kysypä nimimerkiltä Supa, löytyy kestäviä diodeja ehkä jopa myytäväksi asti.

              Comment

              • cba
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 3464
                • Ylivieska

                #22
                Originally posted by WSE1 View Post
                Ko diodit käyvät kyllä mutta eivät kestä kauaa, kokeiltu on pariinkin otteeseen. Kysypä nimimerkiltä Supa, löytyy kestäviä diodeja ehkä jopa myytäväksi asti.
                Kiitos vastauksesta! Onko käsitystä mikä ne rikkoo? Liika virta vai jänöpiikit? Palaako oikkariin vai poikki?

                EDIT: löytyi toisenkin mallisia: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/10X-N...Q5fAccessories Lienevätkö yhtä huonoja?

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #23
                  Joo samasta puljusta ostin mutta en noita kyseisiä vaan järeempiä 70A versioita, näissä on paksumpi keskijohdinkin joten kiinitys pitäisi olla helpompaa.

                  Tosin suurimmat ongelmat noiden korjauksessa tuntuu olevan juuri tuon diodien kiinitys siltaan. Muutamaa on vaihtelevalla menestyksellä korjattu.
                  Puristamalla kun eka kokeilin niin toimi jonkinaikaa kunnes rupesi pätkimään ja poltti jonkun diodin. Juottamalla asiaan tarkoitetulla juotteella ei myöskään kovin hyviä kokemuksia kun ei tahdo millään sulaa sillan liitäntään vaikka ne viilalla kävi ensin läpi.
                  Tällätavoin tosin omassa autossa on nyt toiminut jo pitemmän aikaa mutta välillä tekee kyllä niin ettei jaksa ladata tyhjäkäynnillä, en oo jaksanut vielä tutkia kun on kuitenkin toiminut jotenkin.

                  Nyt olisi tarkoitus testata noilla isommilla diodeilla aluksi vielä juottamalla ja katsoa sitten mistä tuo ongelma johtuu.
                  Parashan se olisi jos ne saisi jotenkin "pistehitsattua" kun alunperinkin.
                  Laakerit noista tuntuu kuluvan harvemmin kuin avoimissa malleissa, tiedä sitten.
                  Perjaatteessahan rakenne on hyvinkin luotettava mutta siinä keskiosissa oleva positiivinen diodihan noista yleensä menee ylikuumenemisen seurauksena.

                  EDIT: Noita juuri olin nyt tilannut mitä pitäisi testata. Jos haluat voin yhden setin myydä. Tai siis fyysisesti samannäkösiä mutta 70A versioita.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • cba
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 3464
                    • Ylivieska

                    #24
                    Originally posted by Supa View Post
                    Joo samasta puljusta ostin mutta en noita kyseisiä vaan järeempiä 70A versioita, näissä on paksumpi keskijohdinkin joten kiinitys pitäisi olla helpompaa.

                    Tosin suurimmat ongelmat noiden korjauksessa tuntuu olevan juuri tuon diodien kiinitys siltaan. Muutamaa on vaihtelevalla menestyksellä korjattu.
                    Puristamalla kun eka kokeilin niin toimi jonkinaikaa kunnes rupesi pätkimään ja poltti jonkun diodin. Juottamalla asiaan tarkoitetulla juotteella ei myöskään kovin hyviä kokemuksia kun ei tahdo millään sulaa sillan liitäntään vaikka ne viilalla kävi ensin läpi.
                    Tällätavoin tosin omassa autossa on nyt toiminut jo pitemmän aikaa mutta välillä tekee kyllä niin ettei jaksa ladata tyhjäkäynnillä, en oo jaksanut vielä tutkia kun on kuitenkin toiminut jotenkin.

                    Nyt olisi tarkoitus testata noilla isommilla diodeilla aluksi vielä juottamalla ja katsoa sitten mistä tuo ongelma johtuu.
                    Parashan se olisi jos ne saisi jotenkin "pistehitsattua" kun alunperinkin.
                    Laakerit noista tuntuu kuluvan harvemmin kuin avoimissa malleissa, tiedä sitten.
                    Perjaatteessahan rakenne on hyvinkin luotettava mutta siinä keskiosissa oleva positiivinen diodihan noista yleensä menee ylikuumenemisen seurauksena.

                    EDIT: Noita juuri olin nyt tilannut mitä pitäisi testata. Jos haluat voin yhden setin myydä. Tai siis fyysisesti samannäkösiä mutta 70A versioita.


                    No prkl... Jos sulla on jouten setti niin testaillaan yhdessä Itse ajattelin myös kokeilla juottamista. Käytän tällaisiin matskuihin juottometallia, jossa itsessään hyvä puhdistava juoksute.

                    Laakerit ajattelin vaihtaa "varuiksi" jos vaikka olisi niin kestävä korjaus, himpun kohisee kuivan oloisesti kun pyörittelee.

                    Eikös noissa kamppeissa ole alkujaankin kaksi tyhjäkäyntinopeutta? Olen itsellä huomannut että jos pirssi käy sitä reilua 400rpm:ää jonkin aikaa, niin se nostaa itse kiekat n.600rpm:ään. Lienee juuri lataustehon takia? Eikö sulla lataa sitten tuolla 600rpm:lläkään? Oletan siis että sulla on siis koneena m62b44tu

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #25
                      Originally posted by cba View Post
                      Eikös noissa kamppeissa ole alkujaankin kaksi tyhjäkäyntinopeutta? Olen itsellä huomannut että jos pirssi käy sitä reilua 400rpm:ää jonkin aikaa, niin se nostaa itse kiekat n.600rpm:ään. Lienee juuri lataustehon takia? Eikö sulla lataa sitten tuolla 600rpm:lläkään? Oletan siis että sulla on siis koneena m62b44tu
                      Joo moottorinohjauksella on semmonen että jos napajännite tippuu niin korotetaan tyhjäkäyntiä, näkyy esim inpan kautta digitaalitila-arvoista tuo täppä.
                      Itelle se palaa kyllä ilosesti melkee kokoajan jos ilmastointi ei oo päällä. Mutta aikasemmin ennenkuin laturi hajos ekan kerran niin se ei korottanut tyhjäkäyntiä vaan latasi nätisti alempanakin, jopa vähän turhankin alhaalla että vähän tutisi perseen alla, tän sai kierrettyä pitämällä ilmastointia päällä taasen.

                      Mutta joo, otahan diodeita testiin, pistän privaa...
                      Last edited by Supa; 06-03-2011, 19:14.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #26
                        Mites tämän kanssa kävi? Saitteko onnistuneesti korjattua? Ebay:ssa näköjään myydään aika edukkaasti laturia tässä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • cba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 3464
                          • Ylivieska

                          #27
                          Sielläpä se on laturi paloina vieläkin... Tämä taitaa taas olla niitä juttuja, että kun omasta laturi kajahtaa niin rupeaa aikaa kummasti järjestymään

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #28
                            Näinhän se on. Itse tilasin ebayn kautta uuden diodisillan suoraan oman auton laturiin kun en jaksanut ruveta vielä miettimään miten diodit saisi järkevimmin pistehitsattua kiinni.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Timelord
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 504
                              • Loimaa

                              #29
                              Omassa sigun vehkeessä laturi ilmoitti itsestään pienoisen vinkumisen lisäksi kovemmilla kierroksilla latausvalon palaessa. Ajattelin että laakerit oli loppu mutta kun laturin purin niin syyksi paljastui juurikin yksi kyrvähtänyt diodi. En alkanut autoa seisottaan ja kikkailemaan uusien diodien metsästyksellä vaan ostin tehdaskunnostetun "uuden" laturin, 399 euron hintaan, vanha vaihdossa antaen...

                              Uudet laakerit olis jollekin tarvitsevalle kaupan, omakustannehintaan. YV:llä tavoittaa...
                              Last edited by Timelord; 05-04-2014, 16:25.
                              W201 2,5D
                              W123 280ce
                              E21 316
                              ex-E60 530ia
                              ex-E53 4,4i
                              ex-E39 523i
                              ex-E34 520ia
                              ex-E21 318i

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #30
                                Uuden laturin saa saksanmaalta alle 300 euroon eikä tartte vanhaa lähettää takas, ja reilulla satkulla pelkkä uusi diodisilta. Nehän näissä on heikkona lenkkinä.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎