Originally posted by Heguli 31
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 alustan madalluksesta
Collapse
X
-
Mittailin uudestaan ja korkeus oli nyt ihan eri kuin aiemmin. Ilmeisesti nelipyöräsuuntaus on nostanut autoa. Nyt sain edessä 358, takana 360.
Eli näyttäis että takaa on noussut jopa 15 mm korkeammaksi, mutta sieltä säädettiinkin reilusti cambereita pienemmäksi mikä ainakin mun mielestä nostaa perää ylöspäin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Posttuo pintapehmeys häiritsee ainakin minua... alkuperäiset BMW:n M-Sportit tuntuu mukavan napakalta, mutta H&R:llä meno tuntuu jotenkin vetelältä, vaikka toisaalta kantavuutta on riittävästi pintapehmeyden jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTakana 34,5 ja edessä 35,4. Tuo ei ole mitattu suoralla alustalla mutta täysin samalla paikalla missä aikaisemmatkin mittaukset on tehty. Suora alusta ei noita arvoja muuta juuri lainkaan.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTakana 34,5 ja edessä 35,4. Tuo ei ole mitattu suoralla alustalla mutta täysin samalla paikalla missä aikaisemmatkin mittaukset on tehty. Suora alusta ei noita arvoja muuta juuri lainkaan.
Tuota yhtä topiccia kun katselin niin siellä näytti samoilla jousilla olevan aika paljonkin heittoa tuossa korkeudessa, ei tää kai oo niin yksinkertasta
EDIT: toisesta topicista lainattua:
BMW 523i E39 Sedan 1999
H&R 40/15 madallusjouset (29742-1), iskarit Boge (motonetistä).
edessä 350mm
takana 350mm
Melko mukava ja sopusuhtainen alusta omaan makuuni. Onhan niitä jäykempiäkin alustoja koettu, mutta tämä on hyvä kompromissi.
EDIT2:
Tuolta löytyi näköjään tietoa ja joku taulukkokin (mitat tuumina) jos jotain muuta itseni lisäksi sattuu kiinnostamaan
Last edited by Erh4be; 03-08-2010, 23:47.E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTakana 34,5 ja edessä 35,4. Tuo ei ole mitattu suoralla alustalla mutta täysin samalla paikalla missä aikaisemmatkin mittaukset on tehty. Suora alusta ei noita arvoja muuta juuri lainkaan.
Originally posted by bemu2000 View Posttuo pintapehmeys häiritsee ainakin minua....Last edited by Heguli 31; 03-09-2010, 22:17.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostE39 528ia touring alkuperäisellä sport (ei M-sport) alustalla. Oli liian pintakova ja matala, vaihdoin orggis jousiin ja nyt se on keula liian korkealla. Mikä olisi eteen sopiva jousi, madallus 20-30mm ja ei pintakova? Sedanin m-sport jousi?Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View Post
Mulle tuli noi. On kyllä vaan 40mm madaltavat, en oo vielä saanu itelle alle mutta akan mk3 mondeoon laitoin noi samat viime kesänä ja on kyllä mukavan pehmoset ollu.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Olen tässä suunnitellu että jos tuota omaa toukkaa sais vähän lähemmäs maata. Heräsi tuossa semmonen kysymys mielee että passaako tästä sarjasta etutolpat tuohon minun autoon? :
http://www.mtt-trading.fi/cat/produc...ils.php?p=1022
Mitä eroa on e39 528i sedanin ja e39 528i touringin etutolpissa, jos eivät passaa keskenään? Eihän se kuormitus muutu siellä etupäässä mielestäni sen suuremmin? Ei haluttaisi ostaa mittää himo kallista sarjaa kun on opiskelut ja kaikki kesken. Säätötolppia olen haaveillut, että saisi talveksi nostaa ylemmäs. Toki jos ei muu auta niin täytyy sitten ostaa madallusjouset vain eteen.
Saa toki ehdottaa jos tietää jonkun paikan mistä saisi suoraan toukkaan alustasarjan kohtuu hinnalla, olisipa sitten tolpat taaksekki pahan päivän varalle :thinkLast edited by [Are]; 02-05-2013, 22:48.-97 vuojen 528iA toukka :think
Comment
-
Comment