Originally posted by Heguli 31
View Post
e39 alustan madalluksesta
Collapse
X
-
Mittailin uudestaan ja korkeus oli nyt ihan eri kuin aiemmin. Ilmeisesti nelipyöräsuuntaus on nostanut autoa. Nyt sain edessä 358, takana 360.
Eli näyttäis että takaa on noussut jopa 15 mm korkeammaksi, mutta sieltä säädettiinkin reilusti cambereita pienemmäksi mikä ainakin mun mielestä nostaa perää ylöspäin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Tuota noin,puhutkohan nyt E39:stä?Itse olen lukenut juuri päinvastaisista kokemuksista juuri E39:n kohdalla.Ja mihinkä sitä ihminen ei muuhun luottaisi,kuin netin keskustelupalstojen antiin.Originally posted by bemu2000 View Posttuo pintapehmeys häiritsee ainakin minua... alkuperäiset BMW:n M-Sportit tuntuu mukavan napakalta, mutta H&R:llä meno tuntuu jotenkin vetelältä, vaikka toisaalta kantavuutta on riittävästi pintapehmeyden jälkeen.
Comment
-
Ok.Minulla on mitat 360mm edessä ja 345mm takana.Etupää melko plösö tässä 8-koneellisessa,johtuen juuri iskarien keskialueen heikosta vaimennuksesta.Katsotaan sitten mihin uusilla palikoilla asettuu.Originally posted by TJJ View PostTakana 34,5 ja edessä 35,4. Tuo ei ole mitattu suoralla alustalla mutta täysin samalla paikalla missä aikaisemmatkin mittaukset on tehty. Suora alusta ei noita arvoja muuta juuri lainkaan.
Comment
-
Oma vielä siis vakioalusta (tietääkseni) joka kulma 360mm, liekkö vähän väsähtänyt nuo jouset? Onkohan tietoa mikä on se absoluuttinen vakio kaaresta napaan (ei mittaajan omaan) E39 sedanille, äkkiseltään en hakemallakaan löytänyt...Originally posted by TJJ View PostTakana 34,5 ja edessä 35,4. Tuo ei ole mitattu suoralla alustalla mutta täysin samalla paikalla missä aikaisemmatkin mittaukset on tehty. Suora alusta ei noita arvoja muuta juuri lainkaan.
Tuota yhtä topiccia kun katselin niin siellä näytti samoilla jousilla olevan aika paljonkin heittoa tuossa korkeudessa, ei tää kai oo niin yksinkertasta
EDIT: toisesta topicista lainattua:
Siis jos tuolla setillä ei nyt oikeasti enempää putoa nykyiseen kuin 10mm joka kulmasta niin ei hyvä...ei olisi kuitenkaan niin paljon liikaa pelimerkkejä että alan montaa eri jousisettiä erikseen koittaan millä sattuisi sitten putoamaan tarpeeksi...BMW 523i E39 Sedan 1999
H&R 40/15 madallusjouset (29742-1), iskarit Boge (motonetistä).
edessä 350mm
takana 350mm
Melko mukava ja sopusuhtainen alusta omaan makuuni. Onhan niitä jäykempiäkin alustoja koettu, mutta tämä on hyvä kompromissi.
EDIT2:
Tuolta löytyi näköjään tietoa ja joku taulukkokin (mitat tuumina) jos jotain muuta itseni lisäksi sattuu kiinnostamaan
Last edited by Erh4be; 03-08-2010, 23:47.E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
Nyt tuli vihdoinkin Koni-Sportit alle H&R:n 30/15 jousilla kasattuna.Yön yli kun auto oli "asettunut",niin minulla on nuo korkeusmitat aivan samat kuin sinulla.Etu 345mm ja tak. 345mm.Saapi nähdä missä on vaikka vuoden päästä.Eli etupää putosi 15mm noihin vanhoihin jousiin.Originally posted by TJJ View PostTakana 34,5 ja edessä 35,4. Tuo ei ole mitattu suoralla alustalla mutta täysin samalla paikalla missä aikaisemmatkin mittaukset on tehty. Suora alusta ei noita arvoja muuta juuri lainkaan.
Ei nuo H&R:t ole pintapehmeät,vaan orkkikset on pintakovat.Mielestäni vissi ero kuitenkin käsitteellä.Nyt setin kanssa ajelleena sanoisin että paljon paremmat,kuin alkuperäiset.Ei "täräytä" käsille missään vaiheessa,mutta silti napakat.Johtuu toki paljon uusista Konin iskareistakin.Originally posted by bemu2000 View Posttuo pintapehmeys häiritsee ainakin minua....Last edited by Heguli 31; 03-09-2010, 22:17.
Comment
-
E39 528ia touring alkuperäisellä sport (ei M-sport) alustalla. Oli liian pintakova ja matala, vaihdoin orggis jousiin ja nyt se on keula liian korkealla. Mikä olisi eteen sopiva jousi, madallus 20-30mm ja ei pintakova? Sedanin m-sport jousi?
Comment
-
H&R tai eibach jousta alle. Ei pitäis olla ainakaan pintakovia..Originally posted by Bmw Master View PostE39 528ia touring alkuperäisellä sport (ei M-sport) alustalla. Oli liian pintakova ja matala, vaihdoin orggis jousiin ja nyt se on keula liian korkealla. Mikä olisi eteen sopiva jousi, madallus 20-30mm ja ei pintakova? Sedanin m-sport jousi?Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View Post
Mulle tuli noi. On kyllä vaan 40mm madaltavat, en oo vielä saanu itelle alle mutta akan mk3 mondeoon laitoin noi samat viime kesänä ja on kyllä mukavan pehmoset ollu.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
Olen tässä suunnitellu että jos tuota omaa toukkaa sais vähän lähemmäs maata. Heräsi tuossa semmonen kysymys mielee että passaako tästä sarjasta etutolpat tuohon minun autoon? :
Mitä eroa on e39 528i sedanin ja e39 528i touringin etutolpissa, jos eivät passaa keskenään? Eihän se kuormitus muutu siellä etupäässä mielestäni sen suuremmin? Ei haluttaisi ostaa mittää himo kallista sarjaa kun on opiskelut ja kaikki kesken.
Säätötolppia olen haaveillut, että saisi talveksi nostaa ylemmäs. Toki jos ei muu auta niin täytyy sitten ostaa madallusjouset vain eteen.
Saa toki ehdottaa jos tietää jonkun paikan mistä saisi suoraan toukkaan alustasarjan kohtuu hinnalla, olisipa sitten tolpat taaksekki pahan päivän varalle :thinkLast edited by [Are]; 02-05-2013, 22:48.-97 vuojen 528iA toukka :think
Comment
Comment