Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Touringista M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5151
    • Kouvola, Savisto

    E39 Touringista M5

    Lähdetäänpäs varovasti kyselemään tällaista päähänpistoa
    Eli onko mahdollista lain sallimissa rajoissa rakentaa ko. laitosta?? Meinasin että jos jostain saisi hommattua jonkun verottoman, hitusen mällätyn M5:sen josta voisi sitten raksia kaiken mahdollisen tuohon touringiin:think

    Mutta, onko M5 vertailukelpoinen tuon touringin kanssa, eli riittääkö tehorajat? ym. ym.
    Mitä muita ongelmia voi tulla vastaan??
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    #2
    Samaa miettinyt. Ongelmaksi voi tulle se, että M5 ei ole samaa mallisarjaa kuin muut E39:t, eli max teho saisi olla 540 tehot x1,2. eli 343HV. Toinen ongelma voi olla takapää, M5 sedanin osia kun tuonne touringiin ei varmaankaan pienellä työllä saa.

    Ihme juttu sinänsä miksi ei E39 touringia ole, kun löytyy E34 ja E61.
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5151
      • Kouvola, Savisto

      #3
      Originally posted by jsa014 View Post
      Samaa miettinyt. Ongelmaksi voi tulle se, että M5 ei ole samaa mallisarjaa kuin muut E39:t, eli max teho saisi olla 540 tehot x1,2. eli 343HV. Toinen ongelma voi olla takapää, M5 sedanin osia kun tuonne touringiin ei varmaankaan pienellä työllä saa.

      Ihme juttu sinänsä miksi ei E39 touringia ole, kun löytyy E34 ja E61.
      Tuota takapäätä mietin myös itse, mutta luulisi että ainakin jarruosat sinne saisi sopimaan??
      Iskarit ja jouset pitää muutenkin olla touringista, joten jääkö sinne sitten välttämättä muuta eroa kuin kallistuksenvakaaja ja niitähän saa vaikka teetettyä??
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        #4
        Originally posted by jsa014 View Post
        Samaa miettinyt. Ongelmaksi voi tulle se, että M5 ei ole samaa mallisarjaa kuin muut E39:t, eli max teho saisi olla 540 tehot x1,2. eli 343HV. Toinen ongelma voi olla takapää, M5 sedanin osia kun tuonne touringiin ei varmaankaan pienellä työllä saa.

        Ihme juttu sinänsä miksi ei E39 touringia ole, kun löytyy E34 ja E61.
        Jep. Tehot tulee nopeasti vastaa. Ja BMW M on tehnyt yhden kappaleen yhdelle työntekijöistään
        Ainakin siis tämän mukaan: klik .

        Originally posted by makkis View Post
        Tuota takapäätä mietin myös itse, mutta luulisi että ainakin jarruosat sinne saisi sopimaan??
        Iskarit ja jouset pitää muutenkin olla touringista, joten jääkö sinne sitten välttämättä muuta eroa kuin kallistuksenvakaaja ja niitähän saa vaikka teetettyä??
        Siis tiedät että autosta tulisi Suomen liikenteeseen laiton mutta olet vieläkin muutosta tekemässä.. Hmm, kuulostaa mielenkiintoselta..
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Raputurkki
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 545
          • Suomi

          #5
          Parin lehtijutun mukaan noita E39 touringeja ois maailmalla muutama kappale olemassa. Luin jostain lehdestä, että elektroniikan saaminen toimimaan oli vaikein juttu autoa tehdessä. Jotenkin noiden muiden kuin M5-mallien elektroniikan yhdistäminen M5 auton elektroniikkaan on kuulemma helvetin monimutkaista... Mene ja tiedä?

          Total BMW lehdessä tais joskus olla se artikkeli tollasen rakentamisesta. Eivät suositelleet kenellekään. Mutta jos osaamista ja intoa riittää, niin ei muuta kuin kokeilemaan. Eihän mikään onnistu, jos ei löydy uskallusta lähteä kokeilemaan.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #6
            Paljonko painaa M5 mosa, Jonsku? Jos tuo ei ole ongelma niin eikun M5 kattila keulille, penkkiin tekemään lappu huono kuntoisilla MAF:lla ja näin sieltä oikeasti hävisi ~20% tehoja, eli semmoiset äkkiä lasketuna 80HV!! Voiko inssi vedota siihen että tässä koneessa pitää olla 400HV kun siinä on uutenakin ollut? Jos voi niin miksi niin moni turbo kikotin on saanut leiman vaikka inssi tietää että kun leimasin heilahtanut niin jo omista mielessään ajattelee niitä kaikkia 500 heposta jotka pian laitumelle nelistää :think
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              #7
              Originally posted by Dunky View Post
              Jos tuo ei ole ongelma niin eikun M5 kattila keulille, penkkiin tekemään lappu huono kuntoisilla MAF:lla ja näin sieltä oikeasti hävisi ~20% tehoja, eli semmoiset äkkiä lasketuna 80HV!! Voiko inssi vedota siihen että tässä koneessa pitää olla 400HV kun siinä on uutenakin ollut?
              ei se siihen vetoa vaan siihen ettei voi omin päin tehdä muutoksia luovuttavan auton teknisiin tietoihin jolloin siinä olemassa oleva kw määrää
              oletan että pitäisi saada bmw suomelta hyväksytty teho lappu jotta voisivat sitä muuttaa.

              mutta jos ei ole luovuttavaa autoa. vaan jos moottori onkin "omavalmiste" niin voiko sitten tehdä näin?
              pitääkö tässä määrittää jotenkin muutettujen osien määrää tms.
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Raputurkki View Post
                Parin lehtijutun mukaan noita E39 touringeja ois maailmalla muutama kappale olemassa. Luin jostain lehdestä, että elektroniikan saaminen toimimaan oli vaikein juttu autoa tehdessä. Jotenkin noiden muiden kuin M5-mallien elektroniikan yhdistäminen M5 auton elektroniikkaan on kuulemma helvetin monimutkaista... Mene ja tiedä?
                Ei luulisi olevan mikään maailman kummallisin temppu heittää E39 sedan johtosarjaa kaikkine hiluineen E39 touringiin. Toki joitain piuhoja joutuu jatkamaan jne mutta noin periaatteellisella tasolla saman mallisarjan sisällä aivan mahdottomia eroja ei luulisi olevan.. ?

                Originally posted by Dunky View Post
                Paljonko painaa M5 mosa, Jonsku?
                Ei tule paino ongelmaksi kun vertailumallina voi käyttää 540:ä jonka moottori painaa käytännössä saman kuin S62 (luokkaa 220kg). Omavalmisteena tuon tekeminen ei onnistu päästörajojen vuoksi ja tehot katsotaan aina virallisten dokumenttien mukaan vakiomoottoreissa.
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  #9
                  Originally posted by Jonsku View Post
                  Ei luulisi olevan mikään maailman kummallisin temppu heittää E39 sedan johtosarjaa kaikkine hiluineen E39 touringiin. Toki joitain piuhoja joutuu jatkamaan jne mutta noin periaatteellisella tasolla saman mallisarjan sisällä aivan mahdottomia eroja ei luulisi olevan.. ?



                  Ei tule paino ongelmaksi kun vertailumallina voi käyttää 540:ä jonka moottori painaa käytännössä saman kuin S62 (luokkaa 220kg). Omavalmisteena tuon tekeminen ei onnistu päästörajojen vuoksi ja tehot katsotaan aina virallisten dokumenttien mukaan vakiomoottoreissa.
                  mikäs niissä päästöissä on rajoina ettei vakio moottori niistä mene?
                  ja on ko omavalmiste moottorille jotain määritettä/määritteitä? esim. pitää olla tietty määrä vaihdettuja osia?
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5151
                    • Kouvola, Savisto

                    #10
                    Originally posted by peltone View Post
                    Siis tiedät että autosta tulisi Suomen liikenteeseen laiton mutta olet vieläkin muutosta tekemässä.. Hmm, kuulostaa mielenkiintoselta..
                    Siis täh! Tässähän sitä juuri yritetään selvittää saako tuota laillisesti tehtyä, ja mikä tuossa sitten on laitonta? Takajarrut suoraan M5:sta ja takaiskarit ja jouset vaikka 540 touringista kuten kallistuksen vakaajakin tai sitten jos se on M5:ssä paksumpi niin saahan niitä teetettyä sopivan paksuisia
                    Luulisi toimivan katsastuksessakin:think

                    Originally posted by Raputurkki View Post
                    Parin lehtijutun mukaan noita E39 touringeja ois maailmalla muutama kappale olemassa. Luin jostain lehdestä, että elektroniikan saaminen toimimaan oli vaikein juttu autoa tehdessä. Jotenkin noiden muiden kuin M5-mallien elektroniikan yhdistäminen M5 auton elektroniikkaan on kuulemma helvetin monimutkaista... Mene ja tiedä?

                    Total BMW lehdessä tais joskus olla se artikkeli tollasen rakentamisesta. Eivät suositelleet kenellekään. Mutta jos osaamista ja intoa riittää, niin ei muuta kuin kokeilemaan. Eihän mikään onnistu, jos ei löydy uskallusta lähteä kokeilemaan.
                    Eihän tuossa ole "mitään", kun kokonainen auto olisi osien lähteenä, joten siitä toisesta vehkeestä siirtää vaan ihan kaiken (iso homma joo, mutta varmasti paras tapa tehdä)

                    Originally posted by Dunky View Post
                    Paljonko painaa M5 mosa, Jonsku? Jos tuo ei ole ongelma niin eikun M5 kattila keulille, penkkiin tekemään lappu huono kuntoisilla MAF:lla ja näin sieltä oikeasti hävisi ~20% tehoja, eli semmoiset äkkiä lasketuna 80HV!! Voiko inssi vedota siihen että tässä koneessa pitää olla 400HV kun siinä on uutenakin ollut? Jos voi niin miksi niin moni turbo kikotin on saanut leiman vaikka inssi tietää että kun leimasin heilahtanut niin jo omista mielessään ajattelee niitä kaikkia 500 heposta jotka pian laitumelle nelistää :think
                    Originally posted by Jonsku View Post
                    Ei luulisi olevan mikään maailman kummallisin temppu heittää E39 sedan johtosarjaa kaikkine hiluineen E39 touringiin. Toki joitain piuhoja joutuu jatkamaan jne mutta noin periaatteellisella tasolla saman mallisarjan sisällä aivan mahdottomia eroja ei luulisi olevan.. ?

                    Ei tule paino ongelmaksi kun vertailumallina voi käyttää 540:ä jonka moottori painaa käytännössä saman kuin S62 (luokkaa 220kg). Omavalmisteena tuon tekeminen ei onnistu päästörajojen vuoksi ja tehot katsotaan aina virallisten dokumenttien mukaan vakiomoottoreissa.
                    Näin juuri, eli kun kyseessä on vakiomoottori niin ei onnistu tuo tehojen laskeminen, vain siten jos laittaisi siihen vaikka kaasarit tms. niin sen jälkeen voisi käydä dynossa jarruttamassa pienemmät tehot

                    Eli eli, ongelmana pidän vieläkin sitä että onko M5 eri mallisarjaa? ja varsinkin touringin kanssa
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5151
                      • Kouvola, Savisto

                      #11
                      Originally posted by Tonton View Post
                      mikäs niissä päästöissä on rajoina ettei vakio moottori niistä mene?
                      ja on ko omavalmiste moottorille jotain määritettä/määritteitä? esim. pitää olla tietty määrä vaihdettuja osia?
                      Oiskohan siinä sitten tarpeen taas tämä VTT:n päästömittaus:think
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        #12
                        Originally posted by makkis View Post
                        Oiskohan siinä sitten tarpeen taas tämä VTT:n päästömittaus:think
                        nii:think vaativat varmaan senkin tositteen, tosin sen kyllä pitäis mennä laakista läpi pitäähän sen koneen muutenkin mennä niistä arvoista
                        et kannattaako sitä ruveta murehtimaan?
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5151
                          • Kouvola, Savisto

                          #13
                          Originally posted by Tonton View Post
                          nii:think vaativat varmaan senkin tositteen, tosin sen kyllä pitäis mennä laakista läpi pitäähän sen koneen muutenkin mennä niistä arvoista
                          et kannattaako sitä ruveta murehtimaan?
                          kyllähän se varmaan läpi menis, mutta milläs muutat sitten omavalmisteen tuosta moottorista??
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            #14
                            Originally posted by makkis View Post
                            kyllähän se varmaan läpi menis, mutta milläs muutat sitten omavalmisteen tuosta moottorista??
                            sitä minäkin kysyin jo edellisellä sivulla. tuskin riittä konttorilla pelkkä sanominen "ite tein"
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

                              #15
                              Kyllä se siihen kaatuu että tehoa liikaa. Tuo S62 pitäisi kuristaa 340hepoon, jollin se pitäisi kai käyttää VTTllä ym ym.

                              Mutta entäpäs jos laittaisi S54B32:n 343hv menisi +20% rajoihin. Olisi sitten E39 M3 Touring
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎