mistäs kyseisessä pelissä 523 -99 heilurimittari saa tietonsa? mulla jää näyttämään välillä litroja moottorijarrutuksessa ja tyhjäkäynnillä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 kulutusmittari???
Collapse
X
-
Originally posted by KA82 View Postmistäs kyseisessä pelissä 523 -99 heilurimittari saa tietonsa? mulla jää näyttämään välillä litroja moottorijarrutuksessa ja tyhjäkäynnillä?
Vika kuulostaisi hieman siltä, että kaasuvaijeri kantaisi hieman, vaikka jalka on pois kaasulta. Tarkista kaasuläpän alapuolelta, että kaasuvaijerilla on hieman vapaata. Samalla kannattaa tarkistaa, että kaasuläpän asentotunnistimesta kuuluu pieni mikrokytkimen napsahdus, kun sitä kääntää esim. käsin.Kokeilemalla se selviää...
-
-
Originally posted by KA82 View Postmistäs kyseisessä pelissä 523 -99 heilurimittari saa tietonsa? mulla jää näyttämään välillä litroja moottorijarrutuksessa ja tyhjäkäynnillä?
Originally posted by kaolVika kuulostaisi hieman siltä, että kaasuvaijeri kantaisi hieman, vaikka jalka on pois kaasulta. Tarkista kaasuläpän alapuolelta, että kaasuvaijerilla on hieman vapaata. Samalla kannattaa tarkistaa, että kaasuläpän asentotunnistimesta kuuluu pieni mikrokytkimen napsahdus, kun sitä kääntää esim. käsin.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostSähköinen kaasupoljin vasta m54-koneissa, eli faceliftin myötä.
Tuossa kyllä ON vaijeri, vaikka kone onkin uudempaa TU-mallia.
Onko se automaatti? Silloin ei pidäkään mennä kulutus aina nollaan moottorijarrulla, vaan jää 2-3 litraan. Tosin tyhjäkäynnillä menee tappiin...
Ei ole ku manuaali ja kirjoittelinkin toiseen tobikiin omituisesta nykimisviasta joka "tuntuu" olevan jotenki yhteydessä tähän kulutusmittarin sekoiluun. Eli sillon ko kulutusmittari jää näyttämään lukemaa moottorijarrutuksessa ja kaasua painaa uudelleen nykäisee auto hieman...ei mitään päätä retkauttavaa mutta Vi....mainen piirre???
Kurkkutorven kunnon ja muidenki letkujen kunnon ennen kaasuläppää tarkistin eilen ja kunnossa oli....
Comment
-
-
Eli toiselle palstalle kirjoittamaani:
No niin luettiin vikakoodit ja löyty seuraavanlainen (jollakin lukulaitteella en muista mikä)--> 245 suihkun releen hetkellinen jännitehäviö???
Onko kokemuksia ja mistäs suunnasta asiaa kannattas lähestyä???
Tarkennusta vian tyyppiin eli aina kun löysää kaasua että moottori jarruttaa ja painaa uudelleen auto nykäisee!!!
Comment
-
-
Originally posted by KA82 View PostNo niin luettiin vikakoodit ja löyty seuraavanlainen (jollakin lukulaitteella en muista mikä)--> 245 suihkun releen hetkellinen jännitehäviö???
Tarkennusta vian tyyppiin eli aina kun löysää kaasua että moottori jarruttaa ja painaa uudelleen auto nykäisee!!!
Noihin viimeksi kuvailemiisi oireisiin sopisi hyvin viallinen nokka-akselin asentotunnistin. Todennäköisesti auto myös ajoittain nykii hieman kiihdytyksessä?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostOnko tuo koodi 245 joku vanha, vai ilmenikö se nollauksen+testilenkin jälkeen?
Noihin viimeksi kuvailemiisi oireisiin sopisi hyvin viallinen nokka-akselin asentotunnistin. Todennäköisesti auto myös ajoittain nykii hieman kiihdytyksessä?
Auto kyllä kiihtyy mielestäni ihan normaalisti ja nykimättä. itsekkin epäilin ensin nokkien antureita...kaksihan niitä lienee???...mutta kaveri joka luki koodit niin sano että kyllä se nykis reilummin...
Comment
-
-
Kysynpäs tämän topikin puitteissa eli auto v.2000 e39 523A-TU. Kulutusmittariin jää melkein järestään moottorijarrutuksella näyttämään litroja, mutta joskus harvoin ei. Kylmänä 30-40 vauhdissa lukemaa saattaa olla jopa 6-8l. Lämpimänä lukemat pienenee, mutta on silti 2-4l. Stepillä jos ajaa eli kierrokset ovat korkeammat -> moottorijarrutus voimakkaampi -> näyttää yleensä kulutusmittarissa nollaa.
Maantienopeuksissa ei ole mitään ongelmaa mittarin mukaan. Ongelma vain siis taajama-ajossa. Jonkun verran enemmän löpöä tuo tuntuu vievän kuin "kunnossa oleva" ja alakierroksilta kohtuu laiska.
Boschin testeri ei ainakaan löytänyt vikakoodeja. Pitäisikö koittaa jotakin toista testeriä vai onko hyviä arvauksia?Ex
F11 530d m-sport
E46 325i cabriolet m-sport
E39 540iA m-sport
E39 523iA
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by Rise View PostKysynpäs tämän topikin puitteissa eli auto v.2000 e39 523A-TU. Kulutusmittariin jää melkein järestään moottorijarrutuksella näyttämään litroja, mutta joskus harvoin ei. Kylmänä 30-40 vauhdissa lukemaa saattaa olla jopa 6-8l. Lämpimänä lukemat pienenee, mutta on silti 2-4l. Stepillä jos ajaa eli kierrokset ovat korkeammat -> moottorijarrutus voimakkaampi -> näyttää yleensä kulutusmittarissa nollaa.
Maantienopeuksissa ei ole mitään ongelmaa mittarin mukaan. Ongelma vain siis taajama-ajossa. Jonkun verran enemmän löpöä tuo tuntuu vievän kuin "kunnossa oleva" ja alakierroksilta kohtuu laiska.
Boschin testeri ei ainakaan löytänyt vikakoodeja. Pitäisikö koittaa jotakin toista testeriä vai onko hyviä arvauksia?
Itse seurannu myös tuota kulutus viisaria (530iA), ja todennu olevan automaatin ominaisuus. Nuissa oikeen hitaissa vauhdeissa taitaa veto olla jonkin verran päällä josta johtuu korkeampi kulutus vaikkei kaasupolkimeen koskisi.
Comment
-
-
minulla on 535i:ssä samanlaista vaivaa. Moottorijarrutuksessa välillä tempaisee oikein kunnolla, tosin välillä on myös tuota ettei tunnu kiihtyvän niinkuin pitäisi. Sitten taas mennään kun auton lämmöt on pidempään ollut keskellä, mutta sitten mietitään kun lämmöt ovat juuri nousseet normaaliin. Vikakoodeja ei ole kuin lambda antureilta, jotka lähtee tänään vaihtoon.
Comment
-
Comment