Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Painelaakeri ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ossi e39
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 6
    • vantaa

    E39 Painelaakeri ?

    Painaa kytkimen pohjaan niin rohisee. Whatta käk ? Kokemuksii kustannus puolesta ?
  • rasanttu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 530
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by ossi e39 View Post
    Painaa kytkimen pohjaan niin rohisee. Whatta käk ? Kokemuksii kustannus puolesta ?
    Ihan uteliaisuudesta kysyn paljon ajettu? Osa on halpa, vaihto voi olla kinkkinen siitä ei ole kokemusta..
    Freude am Fahren

    Comment

    • ossi e39
      Newbiemmer
      • Jan 2009
      • 6
      • vantaa

      #3
      Originally posted by ossi e39 View Post
      Painaa kytkimen pohjaan niin rohisee. Whatta käk ? Kokemuksii kustannus puolesta ?
      Ajettu 213000. Huoltokirjan puuttuessa ei osaa sanoa onko fixailtu aiemmin tuskinpa..

      Comment

      • rasanttu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 530
        • Tuusula

        #4
        VAGeista voin sanoa senverran että ainakin joissakin TDI-malleissa on iso homma. Joutuu käyttää laatikon irti. Kysäse huoltoliikkeestä kustannusarvio, ei taida foorumilla olla tietoa?
        Freude am Fahren

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9990
          • KVLA

          #5
          Ei kai kukaan järkevä rupea pelkkää painelaakeria vaihtamaan.Kykinpaketti kerralla uusiksi.Laatikko vaan pois ja uudet osat koneen perään.Laatikko paikoilleen ja kovaa ajoa seuraavat 200tkm.

          Pelkkä painelaakerin vaihtotyö maksaa töiden osalta saman verran kuin asiallisen remontin tekeminenkin.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16419
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by rasanttu View Post
            VAGeista voin sanoa senverran että ainakin joissakin TDI-malleissa on iso homma. Joutuu käyttää laatikon irti. Kysäse huoltoliikkeestä kustannusarvio, ei taida foorumilla olla tietoa?
            Yllättävän monessa automerkissä pitää ottaa laatikko pois että painelaakerin voi vaihtaa...

            Comment

            • Hammu
              Moderator
              • Nov 2006
              • 3971
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Yllättävän monessa automerkissä pitää ottaa laatikko pois että painelaakerin voi vaihtaa...

              Comment

              • rasanttu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 530
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Yllättävän monessa automerkissä pitää ottaa laatikko pois että painelaakerin voi vaihtaa...
                Ei tarvi kaikissa, toisissa merkeissä kun on mietitty huoltamisenkin kannalta asioita. Niissä on huoltoluukku tätä varten tai tilaa tehdä operaatio laatikkoa irroittamatta.

                Kummallista irvailua?
                Last edited by rasanttu; 03-06-2009, 11:55.
                Freude am Fahren

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by rasanttu View Post
                  Ei tarvi kaikissa, toisissa merkeissä kun on mietitty huoltamisenkin kannalta asioita. Niissä on huoltoluukku tätä varten tai tilaa tehdä operaatio laatikkoa irroittamatta.

                  Kummallista irvailua?
                  Hmm, tuota... Tarkoitin AUTOmerkkejä, en esim. etuveto 99-saabia. Ja irvailu on btcf-tapa...

                  Comment

                  • rasanttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 530
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Hmm, tuota... Tarkoitin AUTOmerkkejä, en esim. etuveto 99-saabia. Ja irvailu on btcf-tapa...
                    Elä nyt saksan mossessakin onnistuu huoltoluukun kautta
                    Freude am Fahren

                    Comment

                    • arpuC
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1377

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Ei kai kukaan järkevä rupea pelkkää painelaakeria vaihtamaan.Kykinpaketti kerralla uusiksi.Laatikko vaan pois ja uudet osat koneen perään.Laatikko paikoilleen ja kovaa ajoa seuraavat 200tkm.

                      Pelkkä painelaakerin vaihtotyö maksaa töiden osalta saman verran kuin asiallisen remontin tekeminenkin.
                      Jep, mulla oli Leonissa (nelikko) samanhintanen remppa vaihdoit sitten kytkimen vauhtipyörineen tai pelkän työsylinterin, niin työnhinta oli suurinpiirtein sama. Tonnin verran oli työn osuus ja toinen tonni vauhtipyörään, kytkinpakettiin, sylinteriin ym. Ja muistaakseni tuossa ei tarvinnut laatikkoa irroittaa, mutta etupään kelkka piti pudottaa pois, johon sitten meneekin aikaa mukavasti.
                      Last edited by arpuC; 03-06-2009, 12:33.
                      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                      En löydä enää sun luo
                      Teitkö sä tän tahallaan?
                      Nyt kaikki palaa.

                      Comment

                      • rasanttu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 530
                        • Tuusula

                        #12
                        Opetuksena se, ettei ne manuaalitkaan ole huoltovapaita ja kustannukset ei kauhean kaukana automaattilaatikon vaihdosta.

                        Toki aika harvinaista että porsii jo noissa kilometreissä..
                        Freude am Fahren

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎