VAGeista voin sanoa senverran että ainakin joissakin TDI-malleissa on iso homma. Joutuu käyttää laatikon irti. Kysäse huoltoliikkeestä kustannusarvio, ei taida foorumilla olla tietoa?
Ei kai kukaan järkevä rupea pelkkää painelaakeria vaihtamaan.Kykinpaketti kerralla uusiksi.Laatikko vaan pois ja uudet osat koneen perään.Laatikko paikoilleen ja kovaa ajoa seuraavat 200tkm.
Pelkkä painelaakerin vaihtotyö maksaa töiden osalta saman verran kuin asiallisen remontin tekeminenkin.
VAGeista voin sanoa senverran että ainakin joissakin TDI-malleissa on iso homma. Joutuu käyttää laatikon irti. Kysäse huoltoliikkeestä kustannusarvio, ei taida foorumilla olla tietoa?
Yllättävän monessa automerkissä pitää ottaa laatikko pois että painelaakerin voi vaihtaa...
Yllättävän monessa automerkissä pitää ottaa laatikko pois että painelaakerin voi vaihtaa...
Ei tarvi kaikissa, toisissa merkeissä kun on mietitty huoltamisenkin kannalta asioita. Niissä on huoltoluukku tätä varten tai tilaa tehdä operaatio laatikkoa irroittamatta.
Ei tarvi kaikissa, toisissa merkeissä kun on mietitty huoltamisenkin kannalta asioita. Niissä on huoltoluukku tätä varten tai tilaa tehdä operaatio laatikkoa irroittamatta.
Kummallista irvailua?
Hmm, tuota... Tarkoitin AUTOmerkkejä, en esim. etuveto 99-saabia. Ja irvailu on btcf-tapa...
Ei kai kukaan järkevä rupea pelkkää painelaakeria vaihtamaan.Kykinpaketti kerralla uusiksi.Laatikko vaan pois ja uudet osat koneen perään.Laatikko paikoilleen ja kovaa ajoa seuraavat 200tkm.
Pelkkä painelaakerin vaihtotyö maksaa töiden osalta saman verran kuin asiallisen remontin tekeminenkin.
Jep, mulla oli Leonissa (nelikko) samanhintanen remppa vaihdoit sitten kytkimen vauhtipyörineen tai pelkän työsylinterin, niin työnhinta oli suurinpiirtein sama. Tonnin verran oli työn osuus ja toinen tonni vauhtipyörään, kytkinpakettiin, sylinteriin ym. Ja muistaakseni tuossa ei tarvinnut laatikkoa irroittaa, mutta etupään kelkka piti pudottaa pois, johon sitten meneekin aikaa mukavasti.
Comment