memebuy23buy

Hälytin alkaa ulvomaan kun avaa keskuslukon/sammuttaa hälyttimen, e39 -96

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • whector
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 169
    • N/a

    Hälytin alkaa ulvomaan kun avaa keskuslukon/sammuttaa hälyttimen, e39 -96

    Moro!

    Mulla oli aikaisemmin tommonen http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=168905 ongelma, kun auton valtasi vesi...

    Kyseessä siis BMW e39 528iA -96. Orggis hälyllä.

    Nyt olen saanut auton kuivatettua, sähköjä tarkasteltua, ja kaikki toimii niin kuin pitääkin, mutta ihme ongelma on ilmentynyt.

    Pidin autosta akkua päivän verran irti, ja nyt kun liitin sen takaisin, niin kun auton sulkee avaimen napilla, niin kaikki menee normaalisti kiinni, ja hälyttimen ledi alkaa vilkkumaan.

    MUTTA MUTTA... Kun ovet avaa avaimen napilla, eli keskuslukko aukee ja hälytin sammuu, niin hälytin alkaakin ulvomaan ja valot vilkkumaan, ja tekee sitä n. 15sek ajan. Hälyttimen ulvoessa kaikki muu on kuitenkin normaalia, ovet on auki ja sisävalot palaa.

    Muuten hälytin ei ulvo, mutta aina kun keskuslukon pistää kiinni ja avaa, niin avaamisen yhteydessä alkaa häly ulvoa. MITÄ ON TAPAHTUNUT?

    Kiitos avusta!
    Last edited by whector; 05-06-2009, 20:35. Reason: sori, joku kirjoitusvirhe
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Anna vaan vielä ajan kuivattaa lisää. Jossain vielä märkää. Jos ei aika paranna, niin hälyn sielu auki ja crc:tä. Crc-purkissa nimittäin lukee, että poistaa toimintahäiröt laitteista
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • whector
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 169
      • N/a

      #3
      Originally posted by TFV View Post
      Anna vaan vielä ajan kuivattaa lisää. Jossain vielä märkää. Jos ei aika paranna, niin hälyn sielu auki ja crc:tä. Crc-purkissa nimittäin lukee, että poistaa toimintahäiröt laitteista
      Meinaatko ihan tosissas että kuivumalla voi vielä parantua? Vähän alkaa mun mielestä vaikuttamaan että jotain hapettumista olis jo tapahtunut...?

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        No, kunhan vaan ajattelin...jos johonkin boxiin on päässyt kosteutta sisään, niin sieltä se kait viimeisenä kuivuu. Tottakai hapettumistakin on voinut jo tapahtua. Minä vaan olen niin laiska, että odottelisin vielä pari päivää, jos tuo hälyn sekoilu ei sinänsä menoa haittaa.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Melkeen väittäisin että jos esim GM:ssä on noin paljon "kosteutta" että aiheuttaa hälyn sekoamista, aiheuttaa todennäköisesti hapettumaa mikä ei kuivattelulla parane vaan boksi auki mahdollisimman nopeasti, puhdistus ja sitten asianmukainen kuivaus. GM eli korimoduuli sijaitsee hanskalokeron takana. Vaalea vaakasuorassa oleva boksi, akku eka irti ja sitten irroitus.
          Sivuilla on lukitusklipsit, näkee kyllä miten aukeaa. Jossei sisällä ole kosteutta niin vika on muualla mutta kannattaa se tarkistaa.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • whector
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 169
            • N/a

            #6
            Originally posted by Supa View Post
            Melkeen väittäisin että jos esim GM:ssä on noin paljon "kosteutta" että aiheuttaa hälyn sekoamista, aiheuttaa todennäköisesti hapettumaa mikä ei kuivattelulla parane vaan boksi auki mahdollisimman nopeasti, puhdistus ja sitten asianmukainen kuivaus. GM eli korimoduuli sijaitsee hanskalokeron takana. Vaalea vaakasuorassa oleva boksi, akku eka irti ja sitten irroitus.
            Sivuilla on lukitusklipsit, näkee kyllä miten aukeaa. Jossei sisällä ole kosteutta niin vika on muualla mutta kannattaa se tarkistaa.
            Noniin, kiitos vinkistä! Odottelinkin jo vastausta tuosta GM:stä, mulle ihan uusi käsite eikä ollut mitään hajua että missä se sijaitsee.

            Mitä nee jäätävät mötikät tuolla matkustajan maton alla on? Siellä on jos jonkin näköistä punaista johtoa ja metallista klipsua?

            Ja mitä ne vihreät muovivaahtojutut siellä on? Jotain vaimennukseen liittyvää?

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Supa View Post
              Melkeen väittäisin että jos esim GM:ssä on noin paljon "kosteutta" että aiheuttaa hälyn sekoamista, aiheuttaa todennäköisesti hapettumaa mikä ei kuivattelulla parane vaan boksi auki mahdollisimman nopeasti, puhdistus ja sitten asianmukainen kuivaus. GM eli korimoduuli sijaitsee hanskalokeron takana. Vaalea vaakasuorassa oleva boksi, akku eka irti ja sitten irroitus.
              Sivuilla on lukitusklipsit, näkee kyllä miten aukeaa. Jossei sisällä ole kosteutta niin vika on muualla mutta kannattaa se tarkistaa.
              En tajunnut, että autossa oli vesi niin korkealla.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Siellä on isommat sulakkeet, vihreet on lähinnä täytettä jotta saadaan lattia tasaiseksi sille ite matolle, tokihan ne ääntäkin varmaan vaimentaa samalla.
                Kannattaa nyt tarkistaa ettei siellä sulakkeiden seassa ole vettä, varmasti aiheuttaa outoja häiriöitä jos pitkään siellä lilluu. Vaikkapa paineilmalla kunnolla puhaltelee, kontaktrisprayta perään ja lisää paineilmaa.

                Jos näyttää siltä että on ehtinyt jo hapettua paikat niin jokainen sulake (metallilätkä) irti ja putsaus ja takaisin, tietysti akku tässävaiheessa irti!
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by TFV View Post
                  En tajunnut, että autossa oli vesi niin korkealla.
                  No ei varmaan korkealla, muttakun ei veden tuloreitistä ilmeisesti ollut selvyyttä niin voihan se olla mahdollista että tullut lämppärin kautta ja täten kulkenut tuonne asti, mutta myönnettäköön että aika epätodennäköistä kyllä. Eli todennäköisesti nuo lattiamaton alla olevat sulakkeet yms syypäänä nyt tässä.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    No ei varmaan korkealla, muttakun ei veden tuloreitistä ilmeisesti ollut selvyyttä niin voihan se olla mahdollista että tullut lämppärin kautta ja täten kulkenut tuonne asti, mutta myönnettäköön että aika epätodennäköistä kyllä.
                    Ääh, tämä nyt oli vaan huonoo huumorii. Sorry.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Originally posted by TFV View Post
                      Ääh, tämä nyt oli vaan huonoo huumorii. Sorry.
                      Ihan hyvä oli
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • whector
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 169
                        • N/a

                        #12
                        Originally posted by Supa View Post
                        Ihan hyvä oli
                        Joo

                        Vettä oli kuitenkin aika paljon. Ostin auton siinä käsityksessä, että tällaisia lasten vikoja ei olisi, mutta ilmeisesti noi veden poistoputket on TODELLA herkkiä tukkeutumaan. Mitäs kaikkea sitä nyt pitäis avata, ainakin kattoluukun putket ja ilmansuodattimen vieressä olevat.

                        Mites tota kattoluukun putkea kannattais lähteä sorkkimaan? Ei ainakaan teräviä kulmia, eli esim. jotain jäykkää muovia tai vast. läpi?

                        Comment

                        • whector
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 169
                          • N/a

                          #13
                          PERHANAA! GMIII on märkä kuin muijan... ööh on märkä juu.

                          Yritän siitä nyt hapettumia vielä poistella, mutta ainakin yksi musta mötikkä komponentti siinä näyttää olevan jopa palanut

                          Jos toi nyt ei ala pelittämään, niin voinko kuitenkin antaa akun olla kiinni autossa? Toistaiseksi vain se varashäly on pelleillyt?

                          Ja mistäs lähden uutta korimodulia, GMIII :sta etsimään?

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by whector View Post
                            Noniin, kiitos vinkistä! Odottelinkin jo vastausta tuosta GM:stä, mulle ihan uusi käsite eikä ollut mitään hajua että missä se sijaitsee.
                            Et sitten lukenut/huomannut tätä minun viestiä??
                            E39 528iA

                            Comment

                            • whector
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2009
                              • 169
                              • N/a

                              #15
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Et sitten lukenut/huomannut tätä minun viestiä??
                              http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...3&postcount=10
                              Siis tuollahan viittasin sinun viestiisi Eli ennen sinun kommenttia en tiennyt missä se oli

                              Nyt kaipaisin vaan apua tuohon edelliseen viestiini...

                              Comment

                              Working...
                              X