Itselläni samaa vikaa oman 528:n kanssa. Eli tossa n. kuukausi sitten meni bensapumppu vaihtoon kun entinen jumittui ja vaihdon jälkeen käynnistys ollut vaivalloista mitä kylmemmäksi aamut on menny. Eli yskii ja puhkii ja kun lähtee pienen sahailun jälkeen käyntiin ja käy hytkyen. Kaasua kun hieman painaa niin toimii hyvin ja hetken käynnin jälkeen käy myös tyhjäkäyntiä normaalisti. Nopea kaasun painallus saa myös aikaan pienen yskäisyn et vissiin saa liikaa bensaa. Ny vaan sit pitäis löytää vika ennen ku kunnon aamupakkaset tulee. Ilmaputkia olen tutkaillu eikä ainakaan mitään näkyvää ole löytyny. Piuhan päässä käytin mutta täkäläisen huoltamon kone ei saanut yhteyttä moottorin puolelle ollenkaan jostain syystä. Jos olisi hyviä ehdotuksia niin otetaan vastaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 / E39 kylmäkäynnistys hytkyy,yskii 2,8i
Collapse
X
-
Originally posted by Mosse535i View PostItselläni samaa vikaa oman 528:n kanssa. Eli tossa n. kuukausi sitten meni bensapumppu vaihtoon kun entinen jumittui ja vaihdon jälkeen käynnistys ollut vaivalloista mitä kylmemmäksi aamut on menny. Eli yskii ja puhkii ja kun lähtee pienen sahailun jälkeen käyntiin ja käy hytkyen. Kaasua kun hieman painaa niin toimii hyvin ja hetken käynnin jälkeen käy myös tyhjäkäyntiä normaalisti. Nopea kaasun painallus saa myös aikaan pienen yskäisyn et vissiin saa liikaa bensaa. Ny vaan sit pitäis löytää vika ennen ku kunnon aamupakkaset tulee. Ilmaputkia olen tutkaillu eikä ainakaan mitään näkyvää ole löytyny. Piuhan päässä käytin mutta täkäläisen huoltamon kone ei saanut yhteyttä moottorin puolelle ollenkaan jostain syystä. Jos olisi hyviä ehdotuksia niin otetaan vastaanEx: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by Originally Posted by Mosse535iItselläni samaa vikaa oman 528:n kanssa. Eli tossa n. kuukausi sitten meni bensapumppu vaihtoon kun entinen jumittui ja vaihdon jälkeen käynnistys ollut vaivalloista mitä kylmemmäksi aamut on menny. Eli yskii ja puhkii ja kun lähtee pienen sahailun jälkeen käyntiin ja käy hytkyen. Kaasua kun hieman painaa niin toimii hyvin ja hetken käynnin jälkeen käy myös tyhjäkäyntiä normaalisti. Nopea kaasun painallus saa myös aikaan pienen yskäisyn et vissiin saa liikaa bensaa. Ny vaan sit pitäis löytää vika ennen ku kunnon aamupakkaset tulee. Ilmaputkia olen tutkaillu eikä ainakaan mitään näkyvää ole löytyny. Piuhan päässä käytin mutta täkäläisen huoltamon kone ei saanut yhteyttä moottorin puolelle ollenkaan jostain syystä. Jos olisi hyviä ehdotuksia niin otetaan vastaanOriginally posted by creative 22 View PostLaitoin privaa...
Omassa 523i E39:ssa aivan samanlaista, satunnaista aamuista hytkymistä tyhjäkäynnillä sekä lievästi kohonnutta polttoaineen kulutusta, ei saa minkäänlaisella maantieajolla nykyään menemään alle 8.5 litran sataselle, pikeminkin aina 9 tai yli."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi. Kylmänä rikastusmoodi ei vain riitä pitämään seosta riittävän rikkaalla jos kone haukkaa välistä ilmaaa. Toisaalta, imuvuodossa käy vielä niin että jonkin aikaa "hytkyiltyään" kone alkaa käymään "nilkutusmoodilla", jolloin käynti tasaantuu kun lambdat ja massamittari putoaa pelistä pois ja kone lähtee käymään rikkaalla vakio-ohjelmalla.
Oma kärry hytkyy silloin tällöin aamuisin, mutta mitään vikakoodeja ei ole tullut. Polttoaineen kulutus on kyllä mielestäni liian suuri, kun ei maantieajossakaan tahdo saada menemään alta 8,5 - 9 l / 100 km. Tämä tukisi tuota rikkaallakäynti ilmiötä..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Löytyi yksi mahdollinen vika mutta nyt antautui startti eikä pysty testaamaan onko vika siinä. Eli lisäilmaluistin/tyhjäkäyntimoottorin tai millä nimellä sitä nyt ikinä kukakin kutsuu, alempi letku (lluistilta-öljypohjaan) oli melkein poikki. Miksi sen startinkin piti nyt just korkata. No on kyllä niin paljon tullu sahailtua ettei mikään ihme. Huomenna kuitenkin koodien luku ja sit lisää tietoa... Ehkä.
Comment
-
-
Originally posted by Mosse535i View PostLöytyi yksi mahdollinen vika mutta nyt antautui startti eikä pysty testaamaan onko vika siinä. Eli lisäilmaluistin/tyhjäkäyntimoottorin tai millä nimellä sitä nyt ikinä kukakin kutsuu, alempi letku (lluistilta-öljypohjaan) oli melkein poikki. Miksi sen startinkin piti nyt just korkata. No on kyllä niin paljon tullu sahailtua ettei mikään ihme. Huomenna kuitenkin koodien luku ja sit lisää tietoa... Ehkä.
No niin, perhana.Enhän mäkään enää muistanu että tuossa vanhemmassa koneessa taisikin olla se pitempi letku mitä m54:ssä ei enää ole.Täähän voi kyllä selittääkkin tuon vian ja varsinkin kun muita vikakoodeja ei moottoripuolelta tullut kuin nuo vanhat asentotunnarien koodit ja nehän olikin jo uusittu.
Jos letku oli melkein poikki, saa kone kyllä raakasti liikaa ilmaa..
En muuten muistanut mainita että kokeilin kerran sahata omaa autoa käyntiin se bensapumpun liitin irti ihan vaan mielenkiinnosta, samalla kun selviteltiin käyntihäiriötä kylmänä, että tuleeko siitäkin vikakoodi mutta eipä se sitä mitenkään huomannut.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Jeps... Eli startti vaihdettu, samalla irrotettu tyhjäkäyntimoottori+ putki ja putsattu ja letku vaihdettu uuteen. Tuloksena: Kiihtyy varmaan paremmin kun mun omistuksessa ikinä, tyhjäkäynti lämpösenä todella tasainen, laatikkokin vaihtaa taas niinkun pitää ja luultavasti tästä syystä myös kulutus on taas normaali. Mut käynnistyksessä vieläkin joku pieni röpötys heti kun hörähtää tulille ja kylmä tyhjäkäynti epätasaista hetken. No tutkimukset jatkuu.
Oli muuten startin vaihto todella helppo. Reippaasti alle tunnin homma.
Comment
-
-
Sen verran alkaa tää pakkasaamujen käyntiin sahaaminen syömään miestä että pakko jotakin tehdä. Tänään siis mittasin bensanpaineet. Tyhjäkäynnillä oli 2.7bar ja kun samutti niin paineet tippui samantien 1.2bar. Eikös normaali paine ole 3.5bar??? Ja eikös paineen pitäisi pysyä juurikin että seuraavaan käynnistykseen riittäisi benziiniä. Eli olisiko se sit bensan paineensäätimen osto?
Comment
-
-
2,7bar on ok, imusarjassa on käynnin aikana alipainetta 0,6-0,7bar arviolta jolloin bensalinjan paine pitäisikin olla 3,5-0,7=2,8. Menee toleranssien piikkiin.
Itsellä tuota huonoa käynnistymistä aiheutti yksi suutin jossa oli roska. Lähti välillä viidellä käyntiin bensanhajun saattelemana, muutaman sekunnin päästä tokeni aina. Välillä hörähti varsin vaivalloisesti ja sitten vasta jaksoi käynnistyä. Homma korjaantui suutinhuollolla Alppilan autohuollossa, siihen asti ajelin toisen auton lainasuuttimilla joilla vikaa ei ollut.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Pitäisi, mutta se paine voi laskea vuotavasta suuttimesta, bensanpaineensäätimestä, pumpun takaiskusta tai vuotavasta bensalinjasta. Vaihtoehtoja on, suuttimet aika vahva kandidaatti jos käynnistys on epämääräistä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Itselläni teki samaa hytkytystä 520 tässä syksyllä, taisi käydä vajailla pytyillä ja lopulta alko savuttaan kaasutuksessa ja keittikin. Ongelmana oli kannentiiviste sekä halki mennyt koko kansi. Että jos ei meinaa vika löytyä mitekää helpommalla tavalla, niin voipi se kansi olla hyvä tarkistaa. Oma tiiviste taisi aluksi vuotaa vain vähän, oireilu lähes minimissä, kunnes sitten menikin koko kansi.Last edited by mahtis; 18-11-2010, 11:20.
Comment
-
-
No nyt on vaihdettu bensan paineensäädin ja tutkailtu suuttimia ja samalla vaihdoin venttiilikopan tiivisteen. Eikä mitään apua ole mistään. Tällä viikolla en enää ole koko masiinaa saanut käyntiin. Heti kun pakkanen meni yli -10 niin ei toivookaan. Uusi akkukin äsken haettu ja sekin pian startattu tyhjäksi . Melko mystinen rakkine. Startatessa on ihan siinä hilkulla että hörähtääkö käyntiin mutta ei vaan sit sitä viimmeistä rytkäystä tapahdu. No enpä mä autoa tarviskaan... Mutta kai se vika pitäis jostain kaivaa esiin. Usko kyllä loppuu.
Comment
-
-
Kannattaisko käydä lukemassa ne koodit ja ihmettelemässä livedataa? Muuten on kohta startti taas sökö. Jompikumpi asentoantureistakin saattaa olla syypää.
Milläs muuten se bensapumpun rikkonaisuus aikanaan testattiin, olihan vika varmasti siinä?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment