Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 / E39 kylmäkäynnistys hytkyy,yskii 2,8i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mosse535i
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 72
    • Ähtäri

    #31
    Koodit luettu eikä mitään herjaa, molemmat tunnistimet vaihdettu, pumppu oli jumissa. Irotin tankista ja suoraan akusta virtaa eikä pyörähtäny ennen ku vähän anto iskua. Sen jälkeen rupes pitämään kauheeta ulinaa. uudella pumpulla kyllä pelannut jotenkuten mut kun ilmat kylmeni niin kokoajan mni huonommaksi ja nyt se sit taas mykisty. Livedataa vähän vaikee saada kun ei lähde käyntiin. Äsken vielä starttailin ja ihmettelin kun joka kerta kun käytti virrat pois ja laitto uudelleen päälle niin ulkolämpötila näytti eri lukemia. -9 ja -5,5 asteen välillä. En tiedä onko sillä mitään merkitystä mut ihmeellinen tapaus sekin.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #32
      Livedatasta näkis lämpöanturit ja pyörimistiedon vaikkei käyntiin lähdekkään.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Mosse535i
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 72
        • Ähtäri

        #33
        No toi imuilman lämpöanturi on yks mikä on käynyt mielessä mut aiheuttaako se ton ettei läde ollenkaan käyntiin?

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #34
          Tuskin, eikä ulkolämpöanturilla ole koneen kanssa mitään tekemistä...
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Mosse535i
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 72
            • Ähtäri

            #35
            Siis tarkotin imusarjassa olevaa imuilman anturia, en ulkolämpötila anturia. On vissiin jossain tapauksissa näyttäny vääriä lämpötiloja ja sen takia vaikuttanu käyntiin. Mut parempi nyt taas hetki vähän tasata verenpainetta ja unohtaa koko p**ka. Jatkaa taas kun kiinnostus herää. Viimmeistään keväällä kun ilmat lämpiää

            Comment

            • Ironic32
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 148
              • Finland

              #36
              Löytyikö tähän ongelmaan koskaan ratkaisua?

              Itsellä samaa ongelmaa, eli kylmästä ei saa käyntiin, mutta jo pari tuntia ~10 asteisessa tallissa riittää ja lähtee kertalaakista käyntiin. Ei hytky eikä pätki eikä nyi. Ajossa pelaa käyntiin lähdön jälkeen kuin unelma.

              Tuolla toisaalla kirjoittelinkin tästä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=176401&page=2
              E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
              -------------------------------------
              Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

              Comment

              • mijuko
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 951
                • ۩□□۩

                #37
                Originally posted by Ironic32 View Post
                Tuolla toisaalla kirjoittelinkin tästä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=176401&page=2
                Niin... olit vaihtanut kampuran tunnistimen ja tuon topicin aloittajan ongelma selvisi nokka-anturin vaihdolla vai jäikö nyt jotain huomaamatta:think

                Comment

                • Ironic32
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 148
                  • Finland

                  #38
                  No ainakin tuossa toisessa topicissa oli ollut pikkuisen eri ongelmia, mutta kaippa se pitää tuo nokka-akselin anturikin kokeilla vaihtaa.

                  Uusittu tähän mennessä siis:

                  - kampiakselin asentotunnistin
                  - bensapumppu
                  - polttoainesuodatin

                  Ihmetyttää vaan, kun jotkut on kokeilleet kylmäsprayllä tai pakkashoidolla noita antureita herättää henkiin ja juurikin pakkanen aiheuttaa sen, että auto ei käynnisty. Pari tuntia lämpimässä tallissa riittää aiheuttamaan jotain sellaista, jonka jälkeen auto lähtee kertalaakista käyntiin.

                  Nykimistä ja pätkimistä tai tehon puutetta ei ole.

                  Mutta kokeilen vaihtaa tuon nokkatunnistimen ja puhdistan tuon throttle bodyn ja kurkin samalla siinä seudulla olevat putket ja liittimet.
                  E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                  -------------------------------------
                  Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #39
                    Lämpöanturien toiminnan voi tarkastaa inpalla livedatasta ongelman ollessa päällä. Kurkkaa samalla myös, että näkyykö startatessa rpm-tieto kun vika on päällä.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Ironic32
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 148
                      • Finland

                      #40
                      Originally posted by Cell View Post
                      Lämpöanturien toiminnan voi tarkastaa inpalla livedatasta ongelman ollessa päällä. Kurkkaa samalla myös, että näkyykö startatessa rpm-tieto kun vika on päällä.
                      Pitänee koittaa tuota live-dataa pollata myös käynnistyksen yhteydessä. Ongelman selvittäminen vaan vähän hidasta touhua, kun pitää auto aina jäädyttää pihalla, että näkee korjausten vaikutukset
                      E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                      -------------------------------------
                      Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎