Koodit luettu eikä mitään herjaa, molemmat tunnistimet vaihdettu, pumppu oli jumissa. Irotin tankista ja suoraan akusta virtaa eikä pyörähtäny ennen ku vähän anto iskua. Sen jälkeen rupes pitämään kauheeta ulinaa. uudella pumpulla kyllä pelannut jotenkuten mut kun ilmat kylmeni niin kokoajan mni huonommaksi ja nyt se sit taas mykisty. Livedataa vähän vaikee saada kun ei lähde käyntiin. Äsken vielä starttailin ja ihmettelin kun joka kerta kun käytti virrat pois ja laitto uudelleen päälle niin ulkolämpötila näytti eri lukemia. -9 ja -5,5 asteen välillä. En tiedä onko sillä mitään merkitystä mut ihmeellinen tapaus sekin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 / E39 kylmäkäynnistys hytkyy,yskii 2,8i
Collapse
X
-
Siis tarkotin imusarjassa olevaa imuilman anturia, en ulkolämpötila anturia. On vissiin jossain tapauksissa näyttäny vääriä lämpötiloja ja sen takia vaikuttanu käyntiin. Mut parempi nyt taas hetki vähän tasata verenpainetta ja unohtaa koko p**ka. Jatkaa taas kun kiinnostus herää. Viimmeistään keväällä kun ilmat lämpiää
Comment
-
-
Löytyikö tähän ongelmaan koskaan ratkaisua?
Itsellä samaa ongelmaa, eli kylmästä ei saa käyntiin, mutta jo pari tuntia ~10 asteisessa tallissa riittää ja lähtee kertalaakista käyntiin. Ei hytky eikä pätki eikä nyi. Ajossa pelaa käyntiin lähdön jälkeen kuin unelma.
Tuolla toisaalla kirjoittelinkin tästä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=176401&page=2E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Ironic32 View PostTuolla toisaalla kirjoittelinkin tästä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=176401&page=2
Comment
-
-
No ainakin tuossa toisessa topicissa oli ollut pikkuisen eri ongelmia, mutta kaippa se pitää tuo nokka-akselin anturikin kokeilla vaihtaa.
Uusittu tähän mennessä siis:
- kampiakselin asentotunnistin
- bensapumppu
- polttoainesuodatin
Ihmetyttää vaan, kun jotkut on kokeilleet kylmäsprayllä tai pakkashoidolla noita antureita herättää henkiin ja juurikin pakkanen aiheuttaa sen, että auto ei käynnisty. Pari tuntia lämpimässä tallissa riittää aiheuttamaan jotain sellaista, jonka jälkeen auto lähtee kertalaakista käyntiin.
Nykimistä ja pätkimistä tai tehon puutetta ei ole.
Mutta kokeilen vaihtaa tuon nokkatunnistimen ja puhdistan tuon throttle bodyn ja kurkin samalla siinä seudulla olevat putket ja liittimet.E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
-
Lämpöanturien toiminnan voi tarkastaa inpalla livedatasta ongelman ollessa päällä. Kurkkaa samalla myös, että näkyykö startatessa rpm-tieto kun vika on päällä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostLämpöanturien toiminnan voi tarkastaa inpalla livedatasta ongelman ollessa päällä. Kurkkaa samalla myös, että näkyykö startatessa rpm-tieto kun vika on päällä.E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
-------------------------------------
Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA
Comment
-
Comment