Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D A vm.2001 SAVUTTAA -UUSI ILMIÖ!

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #31
    Kokeile tukkia toi egr:ä ja kato miten toimii sen jälkeen.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #32
      Originally posted by ManeA View Post
      Viikonloppuna tuli ajettua 1000 km ja ilmiö oli mielenkiintoinen!

      Kun lähdimme liikenteeseen tuntui että peitämme savuun koko ympäristön, eli vähän kaasua ja heti hirveä savu ilmaan. Ajettuamme noin 100 km tilanne normalisoitu eli savutus lakkasi, samalla pieni viive kaasussa hävisi. Pysäsimme kahville ja taas alkoi savuttamaan.

      Sunnuntaina kotiin ja sama homma - aluksi savutti ja sitten vain noin puolen tunnin ajon jälkeen tilanne normalisoitui.

      Soittelin yhdelle Diesel asentajalle ja hän veikkasi EGR venttiin jumittumista. Olisiko tähän mitään kommenttia kenelläkään BMW tuntijalla?
      Kyllä tuo voisi selittyä EGR:llä. Ota EGR-venttiili irti, putsaa ja testaa venttiiliä sulkeva jousi painamalla venttiiliä auki sieltä pakokaasujen puolelta. Siinä saa käyttää ihan voimaa, että sitä venttiiliä saa avattua. Sitten ainakin kokeeksi EGR:n alipaineletku irti ja letkun tulppaus. Näin mahdollisesti viallinen EGR:n solenoidi ei vaikuta toimintaan.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • ManeA
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 31

        #33
        Vika oli EGR venttiilissä. Otettiin irti ja putsattiin, tuntui kyllä toimivalta. Päätettiin kuitenkin tulpata koko EGR systeemi!

        Nyt tuntuu toimivan hyvin!

        Onko kokemuksia vaikuttaako tuo EGR:n poisto mitenkään negatiivisesti auton toimintaan?
        530 D TOURING A -01


        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #34
          Ompas vähän vanha aihe, mutta jotenkin tänne pöllähdin...

          Täytynee iteltäkin kattoa tuo EGR, ja vaihtaa tuo Vortexi tilalle vielä ennen talvea. On alkanu nimittäin työntelee mustaa, ja oon juurikin EGR:ää epäilly, että imusarjassa on nokea paljon -> Vähemmän ilmaa, ja sen takia savuttelee...
          Oon kerran tuon EGR venttiilin putsannu jo, silloinkin oli jonkun verran töhnää siinä. Pitäis varmaan tulpata se... Ei kait hirveästi hidasta auton lämpenemistä? (tuskin radikaalisti ainakaa..?)

          Onhan se musta voiman merkki, mutta jos se tekee sitä lastuttamattomassa autossa, niin silloin yleensä ilman puutetta.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1639
            • Vähäkyrö

            #35
            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Ompas vähän vanha aihe, mutta jotenkin tänne pöllähdin...

            Täytynee iteltäkin kattoa tuo EGR, ja vaihtaa tuo Vortexi tilalle vielä ennen talvea. On alkanu nimittäin työntelee mustaa, ja oon juurikin EGR:ää epäilly, että imusarjassa on nokea paljon -> Vähemmän ilmaa, ja sen takia savuttelee...
            Oon kerran tuon EGR venttiilin putsannu jo, silloinkin oli jonkun verran töhnää siinä. Pitäis varmaan tulpata se... Ei kait hirveästi hidasta auton lämpenemistä? (tuskin radikaalisti ainakaa..?)

            Onhan se musta voiman merkki, mutta jos se tekee sitä lastuttamattomassa autossa, niin silloin yleensä ilman puutetta.
            Viime talvi oli omassa eka talvi egr poistettuna ja huomattavasti huonommin lämpeni. Ekaa kertaa joutu laittamaan pahvia munuaisten taakse. Vaihdan termarin ennen talvea, niin näkee sitte oliko termari jo kulahtanu vai johtuuko vaan egr:stä.

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #36
              Oli mullakin munuaiset pahvitettuna, ihan vaan viimankin välttämiseksi, ettei mikään herkkä kohta olis niin herkkä jäätymiselle. Pelottaa kaikki huohottimen jäätymiset yms..

              Voi olla ettei oo termarikaan ihan tatsissa enään, mutta katotaa sitä sitte myöhemmin..
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                #37
                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Oli mullakin munuaiset pahvitettuna, ihan vaan viimankin välttämiseksi, ettei mikään herkkä kohta olis niin herkkä jäätymiselle. Pelottaa kaikki huohottimen jäätymiset yms..

                Voi olla ettei oo termarikaan ihan tatsissa enään, mutta katotaa sitä sitte myöhemmin..
                Omassa autossa laitettiin molemmat termarit kuosiin viime talvena. Samoin myös EGR-vena tukittiin. Ei lämpöongelmia eikä tarvinnut pahvien kanssa touhuta.

                Mittariston salavalikon kautta saa seurailtua lämpötiloja.
                Ohjeet
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                Finmodi.oy@gmail.com

                Comment

                Working...
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎