Kokeile tukkia toi egr:ä ja kato miten toimii sen jälkeen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530D A vm.2001 SAVUTTAA -UUSI ILMIÖ!
Collapse
X
-
Originally posted by ManeA View PostViikonloppuna tuli ajettua 1000 km ja ilmiö oli mielenkiintoinen!
Kun lähdimme liikenteeseen tuntui että peitämme savuun koko ympäristön, eli vähän kaasua ja heti hirveä savu ilmaan. Ajettuamme noin 100 km tilanne normalisoitu eli savutus lakkasi, samalla pieni viive kaasussa hävisi. Pysäsimme kahville ja taas alkoi savuttamaan.
Sunnuntaina kotiin ja sama homma - aluksi savutti ja sitten vain noin puolen tunnin ajon jälkeen tilanne normalisoitui.
Soittelin yhdelle Diesel asentajalle ja hän veikkasi EGR venttiin jumittumista. Olisiko tähän mitään kommenttia kenelläkään BMW tuntijalla?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ompas vähän vanha aihe, mutta jotenkin tänne pöllähdin...
Täytynee iteltäkin kattoa tuo EGR, ja vaihtaa tuo Vortexi tilalle vielä ennen talvea. On alkanu nimittäin työntelee mustaa, ja oon juurikin EGR:ää epäilly, että imusarjassa on nokea paljon -> Vähemmän ilmaa, ja sen takia savuttelee...
Oon kerran tuon EGR venttiilin putsannu jo, silloinkin oli jonkun verran töhnää siinä. Pitäis varmaan tulpata se... Ei kait hirveästi hidasta auton lämpenemistä? (tuskin radikaalisti ainakaa..?)
Onhan se musta voiman merkki, mutta jos se tekee sitä lastuttamattomassa autossa, niin silloin yleensä ilman puutetta.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostOmpas vähän vanha aihe, mutta jotenkin tänne pöllähdin...
Täytynee iteltäkin kattoa tuo EGR, ja vaihtaa tuo Vortexi tilalle vielä ennen talvea. On alkanu nimittäin työntelee mustaa, ja oon juurikin EGR:ää epäilly, että imusarjassa on nokea paljon -> Vähemmän ilmaa, ja sen takia savuttelee...
Oon kerran tuon EGR venttiilin putsannu jo, silloinkin oli jonkun verran töhnää siinä. Pitäis varmaan tulpata se... Ei kait hirveästi hidasta auton lämpenemistä? (tuskin radikaalisti ainakaa..?)
Onhan se musta voiman merkki, mutta jos se tekee sitä lastuttamattomassa autossa, niin silloin yleensä ilman puutetta.
Comment
-
-
Oli mullakin munuaiset pahvitettuna, ihan vaan viimankin välttämiseksi, ettei mikään herkkä kohta olis niin herkkä jäätymiselle. Pelottaa kaikki huohottimen jäätymiset yms..
Voi olla ettei oo termarikaan ihan tatsissa enään, mutta katotaa sitä sitte myöhemmin..BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostOli mullakin munuaiset pahvitettuna, ihan vaan viimankin välttämiseksi, ettei mikään herkkä kohta olis niin herkkä jäätymiselle. Pelottaa kaikki huohottimen jäätymiset yms..
Voi olla ettei oo termarikaan ihan tatsissa enään, mutta katotaa sitä sitte myöhemmin..
Mittariston salavalikon kautta saa seurailtua lämpötiloja.
Ohjeet- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
Finmodi.oy@gmail.com
Comment
-
Comment