Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540i kone täristää 1200-1500rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darkdog
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 41
    • Nokia

    E39 540i kone täristää 1200-1500rpm

    Outoa tärinää havaittavissa noissa kierroslukemissa. Mistähän mahtaisi johtua, onko kellään ideoita. :think
    E46 328i Sedan -99
    ex. E36 320iA Coupe -93
    ex. E46 320d Sedan -00
  • -Mage-
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 295
    • Vantaa

    #2
    Moottorin kannake kumit?:think

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #3
      Sytytyskatkoksia, imuvuotoja yms. Vikakoodit kannattaisi lukea ensin:think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Jyle
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 1848
        • Espoo

        #4
        mulla on saman tyyppistä tärinään,,mutta erittäin pientä.. Yleensä vain silloin kun laittaa auton käyntiin... Ei vikakoodeja.. Autona 528.
        Bmw f11 530d -14 m-sport
        Bmw e39 M5 -00
        VW T-1 "Adolf" -71
        Ex. Bmw e39 540i
        Bmw e60 525i -04
        Ex.Bmw e34 525i -92
        Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9997
          • KVLA

          #5
          Venttiilikopat vuotanut öljyä tulpille?Vikakoodien luku auttaisi varmaan...

          Comment

          • darkdog
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 41
            • Nokia

            #6
            Millasissa kilometreissä noi kumit alkaa hapertuun, kun autolla ajettu alle sata kumminkin. Täytyy käydä vikakoodit luetuttaan, jos löytyis jotain.
            E46 328i Sedan -99
            ex. E36 320iA Coupe -93
            ex. E46 320d Sedan -00

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              Originally posted by darkdog View Post
              Millasissa kilometreissä noi kumit alkaa hapertuun, kun autolla ajettu alle sata kumminkin. Täytyy käydä vikakoodit luetuttaan, jos löytyis jotain.
              Kopat auki, puolat irti, onko öljyä tulppien ympärillä?

              Comment

              • Pe-te
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 198
                • Ylöjärvi

                #8
                omassa vehkeessä tuntui myös tärinöitä/värinöitä 1500-1800 rpm alueella, oli sitten parkissa tai liikkeessä.
                Tukikumit vaihdettiin kun kilsoja oli 108500... tuolloin toinen kumeista oli jo aivan finaalissa. Tärinä katosi noiden vaihtamisella. Oma vehje on tosin kiisseli.
                F11 520dA (N47N) -13
                ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                Comment

                • -Mage-
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 295
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Venttiilikopat vuotanut öljyä tulpille?Vikakoodien luku auttaisi varmaan...
                  Voin suositella tarkistamaan, varsin yleinen pikku ongelma. Jos yhdenkin tulpan kolossa tai kierteissä on öljyä niin tiedät että venakopan tiivisteet vuotavat (pienet roiskeet kopan sisällä ovat merkityksettömiä). Kannattaa katsoa varsinkin koneen taaimmaiset tulpat, eli juuri ne mitkä ovat hieman ahtaassa paikassa. Ei välttämättä anna vikakoodia jos vuoto on vähäistä. Yleensä kuitenkin "misfire" löytyy joltain pytyltä.

                  Originally posted by darkdog View Post
                  Millasissa kilometreissä noi kumit alkaa hapertuun, kun autolla ajettu alle sata kumminkin. Täytyy käydä vikakoodit luetuttaan, jos löytyis jotain.
                  Taitaa olla melko yksilöllistä, about 10-vuotta tai 150-250tkm:think. Riippuu myös kuskista kuinka pienen tutinan havaitsee...
                  Kokeile paikoillaan, vaide vapaalla, nostaa rauhallisesti kierroksia ~1100-1800tkm jos täristää "tasaisesti" niin kumit lienevät vaihtoa vailla.

                  PS. Kuten Pe-te yllä mainitsi niin diesel koneissa kumit väsyvät huomattavasti nopeammin.

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    #10
                    Mä oon kans vaihtanu kaikki hilut muutaman pienen tutinan takia matalalla tyhjäkäynnillä ja 1700rpm kohdilla. Just semmonen, että ovenkarmista näkyy kun ovi on auki. Eilen sitten konepelti auki jarrua vasten vähän vedätin ja moottorihan nousi kuskin puolelta liki 10 senttiä ylöspäin. Tukikumi kaput, vaihdetaan.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎