Originally posted by Raipe72
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530DAT ei käynnisty
Collapse
X
-
Noniin, tänään sit vaihdoin ton boksin ja avainantennin mut tosiaan ei ollu silti ihan plug and play. Eli startti kyllä pyöritti konetta hienosti mutta ei lähtenyt käymään... Synkronoinnin kun suoritti niin alko heti pelittämään.
Boksi muuten tuli koodattuna kolmessa päivässä viime viikolla! Oltiin vaan reissussa niin en ehtiny hakeen sitä kun vasta tänään. Ja tosiaan ainakin seinäjoen merkkitiskiltä ton boksin saa ostettua suoraan ilman asennusta eikä autoa tarvi tuoda näytille. Paperit pitää tietysti näyttää ja allekirjoitukset lyödä paperiin. Tämä vaan tiedoksi koska on ainakin yksi tapaus jossa on pitänyt viedä koko auto trailerilla merkkihuoltoon koska eivät suostuneet myymään irtoboksia erikseen.
Aika nyt sit näyttää oliko se tuossa vika vai tekeekö edelleen samaa käynnistyshäiriötä.
Comment
-
-
Nyt sit teki taas tenän. Starttas muttei käynnistynyt. Luulin jo siirtopumppuviaksi, mutta kun koodit luin niin tällaista ilmoitti:
7669 Electronic car immobilisation system (EWS)
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 0.00 1/min
Coolant temperature 77.76 Grad C
Einspritzmenge 24.58 mm^3
RPC rail pressure 6.02 bar
Fehler aufgetreten bei 292930.00 km
Error present
EWS Tampering attempt
Eli uudelleen synkkaamalla alko taas pelittämään, mut mikähän toi vika oikeasti on? Eipä uskalla enää liikkua mihinkään tällä ilman että läppäri on mukana...
Eilen oli vaimolla tehny sitä että takaluukun ikkuna ei meinannut sulkeutua. Tai oikeastaan se sulkeutui, mutta ajotietokone herjas koko ajan "bootlid open" tekstiä... Takaluukun johdot menossa poikki? Epäilen kyllä suuresti voiko nuo liittyä yhteen mitenkään, mutta toisaalta ei olisi mikään ihme jos joku sähköoikkari/virtapiikki tekis jonku häiriön näissä Penareissa joka sekottais ajoneston.
Comment
-
-
Originally posted by 500sarjalainen View PostSulla kans tuntuu vastustavan ihan riitävästi tuon ajoneston kanssa.
Millä keinoin muuten synkkaat sen kuntoon?
Comment
-
-
Aaaarghhh, tänään tapahtui taas. Starttas mut ei käynnistynyt. Kun sai järkättyä läppärin paikalle ja synkkaus niin johan alko taas pelittään... Hermo alkaa menemään.
Tuollaista koodia oli jättäny muistiin:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 08/20/09 11:53:49
ECU: LWR2A
JobStatus: OKAY
Variant: LWR2A
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
1 signal error
Error frequency : 2
Outside temperature 20.00 degrees C
Error not present
================================================== ===========
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 08/20/09 11:53:53
ECU: DDE40KW0
JobStatus: OKAY
Variant: DDE40KW0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
1028 EGR control
Error frequency : 255
Logistic counter: 38
Error occured 1. times at:
Engine speed 1473.53 1/min
Coolant temperature 59.33 Grad C
Einspritzmenge 14.85 mm^3
RPC rail pressure 542.17 bar
Fehler aufgetreten bei 292660.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 1448.55 1/min
Coolant temperature 69.57 Grad C
Einspritzmenge 18.43 mm^3
RPC rail pressure 560.24 bar
Fehler aufgetreten bei 292670.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 1473.53 1/min
Coolant temperature 88.00 Grad C
Einspritzmenge 12.29 mm^3
RPC rail pressure 524.10 bar
Fehler aufgetreten bei 293320.00 km
Error not present
Sporadic error
neg. deviation / Air mass to big
-------------------------------------------------------------
7669 Electronic car immobilisation system (EWS)
Error frequency : 2
Logistic counter: 37
Error occured 1. times at:
Engine speed 0.00 1/min
Coolant temperature 77.76 Grad C
Einspritzmenge 24.58 mm^3
RPC rail pressure 6.02 bar
Fehler aufgetreten bei 292930.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 0.00 1/min
Coolant temperature 87.32 Grad C
Einspritzmenge 24.07 mm^3
RPC rail pressure 6.02 bar
Fehler aufgetreten bei 293310.00 km
Error not present
Sporadic error
EWS Tampering attempt
================================================== ===========
Comment
-
-
Yksinpuhelu jatkuu... Eli joo tosiaan tuo LWR2A koodi oli näköjään valojen korkeussäätöön(tätäkään ei oo ennemmin tullu ) ja toinen on se perus egr tulppauksesta tuleva koodi.
Mikähän nyt sitten vois aiheuttaa ton EWS häiriön(peukalointi yrityksen)? Kuinka muuten tuo EWS toimii jos oikeesti joutuis varkauden yrityksen kohteeksi? Eli jääkö vika sen jälkeenkin päälle eikä lähde käyntiin vaikka yrittää omilla avaimilla käynnistää? Toki nyt ei ole mitään varkausyritystä tapahtunut kun ~3min ennemmin auto siihen sammutettiin... Eli siis uudelleen synkkaus auttoi tosiaan tälläkin kertaa. Oikeesti tällä ei enää uskalla lähteä mihinkään ilman läppäriä.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostAutoahan ei oo koodattu vaan moduli tuli valmiiksi koodattuna tehtaalta. Tein ainoastaan synkkauksen. Voisko vika piiliä tossa koodauksessa? Kuitenki muuten toimii normaalisti.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostNyt sit teki taas tenän. Starttas muttei käynnistynyt. Luulin jo siirtopumppuviaksi, mutta kun koodit luin niin tällaista ilmoitti:
7669 Electronic car immobilisation system (EWS)
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 0.00 1/min
Coolant temperature 77.76 Grad C
Einspritzmenge 24.58 mm^3
RPC rail pressure 6.02 bar
Fehler aufgetreten bei 292930.00 km
Error present
EWS Tampering attempt
Eli uudelleen synkkaamalla alko taas pelittämään, mut mikähän toi vika oikeasti on? Eipä uskalla enää liikkua mihinkään tällä ilman että läppäri on mukana...
Eilen oli vaimolla tehny sitä että takaluukun ikkuna ei meinannut sulkeutua. Tai oikeastaan se sulkeutui, mutta ajotietokone herjas koko ajan "bootlid open" tekstiä... Takaluukun johdot menossa poikki? Epäilen kyllä suuresti voiko nuo liittyä yhteen mitenkään, mutta toisaalta ei olisi mikään ihme jos joku sähköoikkari/virtapiikki tekis jonku häiriön näissä Penareissa joka sekottais ajoneston.E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
Ex e39 530da -fl
Ex e36 325tdsa
Comment
-
-
Originally posted by tdspenari View PostMistä tuo synkkaus tapahruu? Onnistuuko ihan inpalla?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment