Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ongelmia apuja please..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArcDucK
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 97
    • espoo, kivenlahti

    #16
    se on sanotaanko vaikee sanoa toimiiko.. kun rääkyy mokoma kovin kun on isot kierrokset.. eli availen putkea..

    voiko se loota. emissori vai mikä se nyt oli siinä perän ympärillä niin olla tukossa.? vai onko se vain avoin tila.?

    eli jos teen pakoputkeen tulitikkuaskin kokoisen reiän vaikka emissorin etupuolelle. niin moottorin rasitusten tulisi(ko)? laskea asteikolla alle "täyden" (siksi tuollainen "aukko" koska hitsaus taidot / kalusto on sellaista että "aukko" on helpompi tukkia kun poikkinainen putki) ajanee saman asian kuitenkin.?? äänet on kyl varmaan aika miehekkään tuon jälkeen. :S mutta sillä varmaan ratkeaisi nyt suoraan se että onko putki tukossa vai eikö se ole.

    tällä hetkellä kun tyhjäkäynnilläkin rasitus jana on max. sen ei sitä varmaan kuuluisi olla jos ei oikeasti ole poljin imusarjassa.? vai onko lukijassa vikaa että lukee väärin ja näyttää että rasitus on maksimissaan.?

    Comment

    • ArcDucK
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 97
      • espoo, kivenlahti

      #17
      olipahan homma.. no nyt on pakoputki rälläköity auki ja hitsattu kiinni! ei laskenut rasituksen kun toimenpiteen teki.!

      eli takapönttö ei ole tukossa.!

      ainetta tolle maistuu nykyään todella reippaasti. tankki täydestä puoleenväliin jakilsoja ei ole tullut kun reilut 250. normisti tolla ajaa melkeen 400.

      kun tuolla ajaa niin iso kiihdytys isoille kierroksille niin sieltä kuuluu sellainen terävä metallinen ei kolina mutta sellainen naputuksen tyylinen ääni.!

      isken tuohon taas nyt uusimmat fotot.. vikakoodeja tuo ei 20 kilsan ajomatkalla tehnyt muuta kun tuon öljyjen tasotunnistimen koodin.. öljyä on. mittatikun kolojen puolessavälissä.

      yhtä mietin.. mitä tuo VANOS tekee.? ja milloin se tekee.? koska tuolta kun katsoo niin se on OFF. tyhjäkäynnillä ainakin..
      toinen. kuumeneeko teillä muilla se vanoksen muovikoppa kuinka voimakkaasti.?

      mulla se on ihan "pirun" kuuma.. ei siinä kättä kauaa voi pitää. polttaa perkele. mitä sen alla on.? miten muilla. ajatte lenkin ja jos kokeilee niin onko kesketuskuuma vaiko polttaako.. onhan se tietenkin hiukan pahassa paikassa kun potkurikin siihen puhaltaa kaikki kuumat suoraan syylärista mutta. kun en tiedä mikä vaivaa niin en tiedä.!

      naputus tuolta koneesta kuuluu. isompi kun sieltä kuuluisi kuulua. ja pakoputkesta tulee sellainen hutkun hutkun hutkun hutkun. katin kanssa kaasut ei enää sinista ole mutta kyl se vaaleata savua normaalia enenpi puskee niin kylmänä kun kuumanakin.!

      eli ollaanko nyt sitten. venttiilivian kanssa tekemisissä vai kenties imuvuotoa.? miten näitä pystyisi testailemaan.? kikkoja kokeilla.? vaiko huoltoon ja hutkivat ison laskun ja sanovat etteivät keksi mikä vaivaa.?

      kuvei.



      auttakee onnetonta.

      Comment

      • ArcDucK
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 97
        • espoo, kivenlahti

        #18
        onko kellään tiedossa kirkkonummen/ espoon alueelta hyvää huoltamoa joka osaisi katsella tuota bemaria. ja oikeasti tekevät jotain asian eteen.!

        nyrkkipajat kun ovat kovia "testaamaan" noita autoja.

        tuttava joskus tutkitutti gti golfia ja huollon jälkeen autossa oli kilometrejä 390 enenpi kun huoltoon ajettaessa.. sekä sellaiseen ostettavaan ajotietokoneeseen oli taltioitunut mukava 180km/h nopeus ajalle jolloin autoa "testattiin"

        tarkoitus olisi kuitenkin.. aamulla auto tutkintaan.->töihin. ja töistä poistuessa autolla kotiin. ja sit korjauksen hintaa itkemään kotiin.

        ei taida foorumilla pystyy selvittämään miksi noi rasitukset ja jutut ei ole oikein koneessa. :S

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          #19
          Originally posted by ArcDucK View Post
          onko kellään tiedossa kirkkonummen/ espoon alueelta hyvää huoltamoa joka osaisi katsella tuota bemaria. ja oikeasti tekevät jotain asian eteen.!

          nyrkkipajat kun ovat kovia "testaamaan" noita autoja.

          tuttava joskus tutkitutti gti golfia ja huollon jälkeen autossa oli kilometrejä 390 enenpi kun huoltoon ajettaessa.. sekä sellaiseen ostettavaan ajotietokoneeseen oli taltioitunut mukava 180km/h nopeus ajalle jolloin autoa "testattiin"

          tarkoitus olisi kuitenkin.. aamulla auto tutkintaan.->töihin. ja töistä poistuessa autolla kotiin. ja sit korjauksen hintaa itkemään kotiin.

          ei taida foorumilla pystyy selvittämään miksi noi rasitukset ja jutut ei ole oikein koneessa. :S
          Ei ihan Kirkkonumella tai Espoossa mutta kysyppäs tuolta
          Kankaan Bemuhuolto, 0400-455000 / Risto Kangas
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • ArcDucK
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 97
            • espoo, kivenlahti

            #20
            onpa kyseisen puljun pitäjä rodoksella. ei siis ihan ilmatteeksi ainakaan tee

            osaisiko kukaan noiden livedatan juttujen perusteella sanoa mitä kannattaisi kokeilla. jotain joka pahentaisi tai helpottaisi jolla voisi ehkä paikantaa ongelmaa.

            mitä imuvuodolla tarkalleen nyt tarkoitetaan.? imusarjan vikaa vaiko joku alipaine vuoto tuolla jossain.??

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4628
              • Tampere

              #21
              Kokeilepas nollata mukautumat autosta.. (clear adaptations)

              Noissa ensimmäisissä screenshoteissa adaptation additive bank 1 oli 54 ja nyt 43.. eli pudonnut on pikkuhiljaa..

              Tässä tapauksessa on todella hankala yrittää neuvoa mitään kun ei näe, kuule yms muutakaan autosta. Imuvuotoja voi yrittää etsiä (löytyy haulla) sekä kaikkien letkujen kunnon mitä menee imusarjaan voisi tarkistaa ettei ole hapertunut rikki. Muuta ei voi oikein neuvoa näkemättä autoa. Niin ja tietysti tulpat olisi hyvät tsekata läpi/vaihtaa onko värierojä pyttyjen kesken yms.. ja samalla tutkia puolat+tutit silmä määräisesti että ovat ehjiä.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • ArcDucK
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 97
                • espoo, kivenlahti

                #22
                mitä tämä mukautumien nollaus tekee.?

                iskeekö auto muistiin jotenkin miten kone käyttäytyy ja senmukaan "*mukautuu" siihen vai mitä. toisinsanoen mitä tuo clear adabtations tekee tarkallee.?

                alkaako kone ns, jollain alkuperäis jutuilla taas haistelemaan mikä on nyky tila.?

                tulppia katseltiinkin tuossa eilen kun putkea hitsailin ja hyvältä ne näytti.! samoin puolat. ei halkeamia eikä muutakaan.! käynti ei hypi.. ei nyi eikä muutakaan.! nuo äänet ja livedatan moottorin rasitus ja muutama muu arvo liian korkealla nyt periaatteessa nuo oireet.! + että automaatti laatikko ei lukitse 5. kun se urheilee enenpi autoa liikuttaessaan.! niin ja muutenkin on automaatti hiukan hukassa kun ei saa oikeaa tietoa koneelta että mikä on rasitus ja missä mennään.. mutta sellaisen käsityksen olen saanyt että syy on kuitenkin enenpi tuolla koneessa nyt kun laatikossa.?

                ei juman tutturuu.. millä hakusanalla tuosta ilmavuodon etsinnästä löytää mitään.! yksi tapa kuulemma suohkutella jarrupuhdistinta.? mutta minne.? en tykkää yhtään näistä foorumeist missä on 50000 viestii ja sieltä sit pitäs etsinnällä löytää mitään avuliasta. tai sit se search iskee sut trediin jossa on 90 sivuu tekstii.. avot.! (avautumista)

                mutta joo.. näyttää noita letkuja olevan, olisiko joku kuitenkin ystävälinen ja kertoisi,

                1. voiko imuvuoto aiheuttaa tuon että moottorin rasitukset näyttää kovaa.?
                2. minne sitä ainetta olisi tarkoitus suihkutella, tai miten helpoiten testaan imun vuodot.!

                tämä aina kivaa tuntemattoman tekniikan kanssa pelata.. opel ja volvo menis viel muttä tässä on kone kyl niin erilainen kun noissa vehkeissä :S
                Last edited by ArcDucK; 16-07-2009, 11:41.

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4628
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by ArcDucK View Post
                  mitä tämä mukautumien nollaus tekee.?
                  Jokainen moottori on kuitenkin "yksilö" ja ohjauksen pitää toimia oikein juuri sille koneelle. Joten moottorinohjaus tutkii antureilta saatavaa tietoa ja muuttaa sytytystä, polttoaineen syöttöä yms,yms sen mukaan mitä tämä juuri kyseinen moottori vaatii toimiakseen optimaalisesti. Nämä "opitut" tiedot sitten pysyvät muistissa ja seuraavalla kerralla kun autolla lähdetään ajamaan nämä juuri tälle moottorille saadut arvot tulevat käyttöön muistista.

                  Nollaamalla nämä moottorinohjaus aloittaa opettelun uudestaan

                  Mukaumat voivat olla perseellään jos kerran katti ollu tukossa jossain kohtaa.
                  Tietysti nuo muutuvat itsekseen pikkuhiljaa ja myös ajan myötä korjaantuvat, jos ovat jostain syystä metsässä.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4628
                    • Tampere

                    #24
                    Imuvuotoja voit etsiä suihkuttelemalla vaikka starttisprayta(varovasti, palaa prkl hyvin) hiljelleen liitoksiin mistä epäilet että kone voi imeä ylimääräistä ilmaa. esim imusarjan ja kannenliitoskohta, kaikkien alipaineputkien liitoskohdat, separaattori, huohotinputket, venttiilikopantiiviste, venttiilikopankorkki, tyhjäkäyntimoottori, ilmamäärämittari - imusarja haitariputki yms yms.. Jos vuoto löytyy jostain kone nostaa kierroksia oitis.

                    Mutta tosiaan tuon aineen kanssa on varovainen että antaa aina vanhojen haihtua pois ennenkuin suihkuttaa uuteen paikkaan....
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #25
                      Oletko koittanut nyppäistä MAFfin piuhaa lennosta irti, tai sitten avannut sitä "hömmeliä" joka on imusarjan alla (en muista nimeä)?
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • ArcDucK
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 97
                        • espoo, kivenlahti

                        #26
                        onko tuo startti spay ihan oma tuote vai samaa kamaa kun crc ja sellaiset.?

                        jospa nyt eka kuiteskin otan nuo muovikopat hittoon tuosta koneen päältä häiritsemästä ja alan noita imupuolen letkuja tarkistelemaan.! tosin jotenkin on tunne ettei se tuolta kyllä johdu..

                        miten paljonko tuo kone sit oikeesti "imee" jos jossain on "ammottava" aukko onko imu mahdollista kuulla.!

                        nyt pitäisi saada ääninäyte varmasti ehjästä koneesta ja sitä voisi sitten vertailla tuohon omaan.!

                        Comment

                        • ArcDucK
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 97
                          • espoo, kivenlahti

                          #27
                          Originally posted by Dunky View Post
                          Oletko koittanut nyppäistä MAFfin piuhaa lennosta irti, tai sitten avannut sitä "hömmeliä" joka on imusarjan alla (en muista nimeä)?

                          niin siinä sellainen juttu josta kun "painaa" niin suhina vaan kuuluu..

                          maffin olen ottanut lennosta irti niinkun alkupäässä tredia näkyykin.. vikakoodia tullut irtonaisesta maffista. ja tuota nappulaa on paineltu ja maffi kiinni ja painaa niin kierrokset heilahtaa hiukan. maffi irti ei muistaakseni kummoista korjailua tapahtunut.

                          kuitenkin koneen kuormat jotka kaikissa noissa kuvissa näkyy aina että on palkki täysi ei pudonnut vaikka maffin ottikin irti..

                          tuo moottorin kuorma minua nyt eniten kiinnostaakin.. mistä se johtuu että aina oli sitten meno päällä tai putkessa askin mentävä reikä tai tyhjäkäynti niin aina livedata näyttää huutomerkkiä rasituksen kohdalla. paikallaan se oli viimeksi lukuna jotain 90 mutta ajossa joskus kun oli kone kiinni niin se meni jonnekkin 440 asti..

                          aika pätkittäin tuo kompuutteri antaa tietoja ajon aikana.
                          tää bmw kone on ihan pirullisen vaikee aparaatti loppujen lopuksi kun vertaa muihin samanikäisiin koneisiin.

                          Comment

                          • bmw e34
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2002
                            • 633
                            • raahe

                            #28
                            Originally posted by ArcDucK View Post

                            yhtä mietin.. mitä tuo VANOS tekee.? ja milloin se tekee.? koska tuolta kun katsoo niin se on OFF. tyhjäkäynnillä ainakin..
                            toinen. kuumeneeko teillä muilla se vanoksen muovikoppa kuinka voimakkaasti.?

                            mulla se on ihan "pirun" kuuma.. ei siinä kättä kauaa voi pitää. polttaa perkele. mitä sen alla on.? miten muilla. ajatte lenkin ja jos kokeilee niin onko kesketuskuuma vaiko polttaako.. onhan se tietenkin hiukan pahassa paikassa kun potkurikin siihen puhaltaa kaikki kuumat suoraan syylärista mutta. kun en tiedä mikä vaivaa niin en tiedä.!

                            naputus tuolta koneesta kuuluu. isompi kun sieltä kuuluisi kuulua. ja pakoputkesta tulee sellainen hutkun hutkun hutkun hutkun. katin kanssa kaasut ei enää sinista ole mutta kyl se vaaleata savua normaalia enenpi puskee niin kylmänä kun kuumanakin.!

                            eli ollaanko nyt sitten. venttiilivian kanssa tekemisissä vai kenties imuvuotoa.? miten näitä pystyisi testailemaan.? kikkoja kokeilla.? vaiko huoltoon ja hutkivat ison laskun ja sanovat etteivät keksi mikä vaivaa.?

                            kuvei.



                            auttakee onnetonta.
                            jos et tiedä mikä tuo vanos on, niin se on nokka-akselin ajoitusta säätävä laite jolla on M52B20/B25 moottorissa tietty kierosalue millä se toimii OFF-ON-OFF tyylisellä säädöllä. jos vanos ei toimi tai jumittaa niin ei tarvitse ihmetellä jos bensaa kuluu ja tehot on mitä sattuu.

                            VANOS = VAriable kNOkkenwelle Steurung (tai jotain sinne päin )

                            BMW World - Technology



                            tuon vanoksen toiminnan saat testattua siten että hommaat jonkun ajamaan autoa ja itse seuraat live-datan kautta aktivoituuko vanos keskikieros alueella missä sen kuuluu toimia (ADVANCE/ON) ja vastaavasti meneekö se poispäältä kun keskikieros alue on ohitettu. tyhjäkäynnillä se kuuluukin olla asennossa (RETARD/OFF). kyllä se kopan kuuluu lämmin ollakin kun se takana liikkuu kuuma moottoriöljy. tuon ikäisissä (-96) vehkeissä eriasteiset vanos viat on ihan vakio ominaisuus.
                            jotakin hämminkiä tuossa seoksensäädön osalta on kun nuo lambdojen arvot heittää noikin reilusti ja tyhjäkäyntiventtiilin (IDLE AIR CONTROL VALVE) ilman käyttö/kulutus on tapissaan. se mitä tuosta nyt voisi päätellä on että tyhjäkäynti venttiili yrittää laihentaa seosta toisen sylinteriryhmän, bank1 tai bank 2 liian rikkaalla käyvää seosta mutta tuo huutomerkki sen palkin perässä meinaisi sitä että säätöalueen rajat on saavutettu eikä moottorinohjaus ei pysty enää ilmaa lisäämällä kompensoimaan seosta vaikka tarvetta olisi. sen puolesta puhuisi kyllä tuo bensan kulutuskin.
                            sinuna kävisin jollain korjaamolla mittauttamassa oskilloskoopilla molemmat lambda-anturit. se että ei saa vikakoodia siitä niin ei yksistään vielä ratkaise mitään mutta sen anturin reagointi nopeuskin vaikuttaa lopputulokseen.

                            Comment

                            • ArcDucK
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 97
                              • espoo, kivenlahti

                              #29
                              juu tuon vanoksen osalta vähän tälläistä uumoilinkin..
                              jos vanos on ns. rikkis. voiko se sitten ääntää ihan voimakkaastikkin.? ja minkälaista ihmisillä on se ääni ollut.! ?

                              kun mennään kierrosalueelle tuolla 3000+ niin koneesta irtoaa sellainen metallinen ääni.. ei ihan siritykseksi voi sanoa mutta kuitenkin.. pitää kokeilla saada se nauhalle niin sen ymmärtää.. kyllä se kuuluu sisällekkin tosi kovaa.. ja ulkona olioita käy sääliksi kun lähtee kiihdyttämään ja moottori ottaa kierroksia.!

                              jospa nollaan nuo "opitut" jutut tuolta koneesta ja katson mitä tuo sitten sanoo. ja sitten noita ilmaletkuja.. lambdat taitaa näihin maksaa ihan kivasti pikkuosaksi.?

                              ei taida kannattaa tarviketta ostaa.? moniko piuhainen tässä vempaimessa tuo lambda oikein on.? vai onko niitä edes kovin montaa mallia tähän.?

                              alkaa tulla volvomiesten lausahdus mieleen "aina menee tonni"

                              Comment

                              • ArcDucK
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 97
                                • espoo, kivenlahti

                                #30
                                tuo vanos kytkeytyy ja lähtee pois ihan sujuvasti..

                                kun nuo adabtoidun jutut nollasin pompsahti jutut toisella puolella ihan poskettomiksi..

                                napsin kuvia taas. paikaltaan ja liikkeestä.! voisiko tuo mennä että toisella puolella. eli toisen 3 sylinterin lambda vetelisi ihan omiaan.??

                                ei ole hajuakaan mikä vaivaa.. mutta taas kauheasti kuvaa katsottavaksi.!

                                aika isoja on tietyt luvut..

                                noin kävi kun adabtoinnit pois.!

                                tuo fuel juttu oli jopa -33 mut se laski nopsaan ja tuo adabtation napsahti -60 asti.
                                sekä tuo spark timing juttu napsahtaa välillä reilusti pakkasen puolelle, aina rajalle jossa kone ei osaa enää säätää asti.! :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎