Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ongelmia apuja please..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    #31
    Originally posted by ArcDucK View Post
    tuo vanos kytkeytyy ja lähtee pois ihan sujuvasti..

    kun nuo adabtoidun jutut nollasin pompsahti jutut toisella puolella ihan poskettomiksi..

    napsin kuvia taas. paikaltaan ja liikkeestä.! voisiko tuo mennä että toisella puolella. eli toisen 3 sylinterin lambda vetelisi ihan omiaan.??

    ei ole hajuakaan mikä vaivaa.. mutta taas kauheasti kuvaa katsottavaksi.!

    aika isoja on tietyt luvut..

    noin kävi kun adabtoinnit pois.!

    tuo fuel juttu oli jopa -33 mut se laski nopsaan ja tuo adabtation napsahti -60 asti.
    sekä tuo spark timing juttu napsahtaa välillä reilusti pakkasen puolelle, aina rajalle jossa kone ei osaa enää säätää asti.! :think
    siis noita adaptaatio arvoista voi päätellä että kone käy liian rikkaalla ja joutuu pienentämään suuttimien aukioloaikoja jotta saisi seokset lähemmäksi sitä mitä pitäisi.. Liikkuvatko nuo oxygen sensor voltage 1 & 2 jotain 0 ja 5v väliä? noiden pitäisi soutaa tuota väliä tyyliin kerran sekunnissa. Jos siihen vaihtumiseen menee esim vaikka 3s silloin lambda on mennyt jo "hitaaksi"...

    Mutta harvemmin noissa tuonkoneen l-antureissa on vikaa ollut..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      #32
      Originally posted by ArcDucK View Post
      sekä tuo spark timing juttu napsahtaa välillä reilusti pakkasen puolelle, aina rajalle jossa kone ei osaa enää säätää asti.! :think

      Noihin Inpan antamiin lukemiin mitä noissa palkeissa on ei kannata luottaa että arvon pitäisi välttämättä olla niiden välissä (tyyliin 0-100) voi olla vaikka 200 ja sekin voi olla ihan ok vielä.. ainakin itsellä tullut moisia vastaan..

      tutkippa bensanpaineensäätimelle menevä letku että on ehjä..
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • ArcDucK
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 97
        • espoo, kivenlahti

        #33
        osaako kukaan antaa helppoja koordinaatteja kyseisen letkun luokse.

        bensa ei kyl ainakaan ulos tule koska ikinä ei ole edes vivahteisesti bensiini haiskahtanut..

        pystyisikö lambdan toiminnan testaamaan että jos vaihtaisi päittäin noi lambdat.?

        jos se on kaput niin eikö sen ongelman tulisi siirtyä tuonne toiselle puolelle.? eli siis kun nyt on 1 setissä tuo rikkaalla vetely onkelma.! ??

        jos näin niin sitähän voisi kokeilla.? mista lambdoihin pääsee helpoiten käsiksi.? alta vai päältä. kun ne kuitenkin sijaitsee tuolla "konehuoneen" puolella

        kyllä ne lambdat soutaa mutta kuinka nopsaan niin,, pitää ottaa pieni "klippi" niin näkee paremmin.. ei ne nyt ihan tosi nopeesti vaihtele.. mutta tuolla 1 puolella on lambdalla ainakin paljon enenpi hommaa kun toisella puolella.

        tai siltä se ainakin näyttää..

        Comment

        • ArcDucK
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 97
          • espoo, kivenlahti

          #34
          lambdojen paikkoja rukattu.. kylmänä näytti hetken että jo on.. kumpikaan puoli ei tee tuota korjausta.. mutta sitten kun kone lämpeni niin sama puoli 1 tekee juurikin sitä mitä aikaisemminkin.!

          täytyy myöntää että imuvuotoja en osaa tosta tutkia.. se imusarja on niin sellanen edessä oleva perkele että.. varsinkin jos siellä alla on jotain letkui jotka voipi imuttaa..

          mitäs sitten..

          oli muuten aika mustia nuo lambdat mutta taitaapi olla aika normaali kun pakokaasujen keskellä kerran ovat.

          huoh,!

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #35
            Auto käyntiin ja startti pilottia suihkii imusarjan liitoksiin, huomaa varmasti jos vuotaa.
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • ArcDucK
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 97
              • espoo, kivenlahti

              #36
              jaa pitää jostain ostaa puteli tuota.. miten saako tuota esim huoltoasemilta.? vaiko.?

              muunkinmerkkiset startti suohkeet kelvannee.?

              Comment

              • Pete83
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 120
                • Raahe

                #37
                Saa huoltoasemilta ym. pienistäki varaosaputiikeista ja merkillä ei ole väliä. Kaikki ajaa saman asian..
                Toyota Avensis (=huoleton)
                ex: E46 320D Touring

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1838
                  • Kotona/Poissa

                  #38
                  Originally posted by jsr85 View Post
                  Auto käyntiin ja startti pilottia suihkii imusarjan liitoksiin, huomaa varmasti jos vuotaa.
                  Eikös saman ajan sumutinpullo jossa vettä. Ruiskettelee vettä, ja jos vuotoja, käynti alkaa rykimään? Olis vaan vähän halvempaa ja helpommin saatavaa testausainetta
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • ArcDucK
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 97
                    • espoo, kivenlahti

                    #39
                    se taitaa olla tuo vesi kuitenkin senverran "tehottomampaa" kuin tuo suihke koska vesi kuitenkin on aika raskasta saada imasemaan..

                    jos on pieni reikä niin ei se varmaan sinne mene.!

                    ehkä ostelen sitä suihketta ja kokeilemaan.

                    jostakin luin tuosta öljyn lisäys korkista. tuntuuko tuo imu myös sieltä.?
                    pystyisikö sitä kautta kokeilemaan jotain..?
                    Last edited by ArcDucK; 17-07-2009, 19:06.

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4628
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by ArcDucK View Post
                      lambdojen paikkoja rukattu.. kylmänä näytti hetken että jo on.. kumpikaan puoli ei tee tuota korjausta.. mutta sitten kun kone lämpeni niin sama puoli 1 tekee juurikin sitä mitä aikaisemminkin.!

                      oli muuten aika mustia nuo lambdat mutta taitaapi olla aika normaali kun pakokaasujen keskellä kerran ovat.

                      huoh,!
                      joten homma ei ole nyt sitten lambdoista kiinni..
                      puolat vaihto 1-3cyl -> 4-6cyl ja arvojen tarkistus.. vaikuttiko mihinkään.. vuotava suutin voisi olla kanssa yksi mahdollisuus..
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • ArcDucK
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 97
                        • espoo, kivenlahti

                        #41
                        niin tuota ei ole tullut kokeiltua.. mutta kun jokaisella pytyllä on 1 puola niin eikait yhden vaihtaminen kovinpaljoa muuta tuota.. mutta kokeillaan.

                        lambdojen vaihdosta ei juu apua. vika pysyy samalla puolella.
                        kummassa päässä konetta nuo 1-3 on.. keulassa vaiko "takana"

                        imuvuotoja pitää sillä suihkeella käydä tutkimassa.! imusarjan letkuja ruiskimaan..

                        mitenkä tuon suuttimen vian voisi testata.. en ole koskaan suuttimia irroitellut..

                        kyllä on perkl. hattumainen vika..
                        ei tosin ihan onneksi tiltti vika. mutta ei tuolla kovaa kiihdytellä.! lähtee kun yksijalkainen rusakko selältään.

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4628
                          • Tampere

                          #42
                          Originally posted by ArcDucK View Post
                          niin tuota ei ole tullut kokeiltua.. mutta kun jokaisella pytyllä on 1 puola niin eikait yhden vaihtaminen kovinpaljoa muuta tuota.. mutta kokeillaan.

                          lambdojen vaihdosta ei juu apua. vika pysyy samalla puolella.
                          kummassa päässä konetta nuo 1-3 on.. keulassa vaiko "takana"

                          imuvuotoja pitää sillä suihkeella käydä tutkimassa.! imusarjan letkuja ruiskimaan..

                          mitenkä tuon suuttimen vian voisi testata.. en ole koskaan suuttimia irroitellut..

                          kyllä on perkl. hattumainen vika..
                          ei tosin ihan onneksi tiltti vika. mutta ei tuolla kovaa kiihdytellä.! lähtee kun yksijalkainen rusakko selältään.
                          vaihtaa puolat 1-3, pyttyjen 4-6 puolien tilalle.. ja pytyt 1-3 ovat auton etupäässä

                          onkos siellä enää mitään vikakoodeja? onko moottori hengetön varsinkin yläkierroksilla?

                          onkos puristuspaineita mitattu? ettei olisi venttiili palanut katin tukkeutumisen yhteydessä..

                          Suuttimista tee-se-itse-mies ei oikein muuta voi tehdä kuin nostaa nuo kaikki suuttimet kiskoineen ylös ja katsoa jonkun startatessa että kaikista tulee samanlainen suihku.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • ArcDucK
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 97
                            • espoo, kivenlahti

                            #43
                            tuota venttiilin palamista hiukan pelkään itsekkin.! mutta sinänsä kun nämä ongelmat ilmenivät vasta 2000 kilsaa tuon katin tukkeutumisen jälkeen, niin mietin sitä että mites..

                            puristuksia ei ole katsottu kun ei ole minulla vehkeitä katsomiseen.. pystyykö ventiilivikaa toteamaan muuten kuin puristuksia katsomalla.?

                            niin se huoho kun nuo on 1-3 ja 4-6 niin vikaa ei pysty tarkemmin kohdistamaan tiettyyn kohtaan.

                            ihan mielenkiinnosta, jos sattuu olemaan venttiilivika niin omat rahkeet eivät sen korjaamiseen riitä, mitä tuollainen homma maksaa teetettynä.?

                            hitto kun selviäisi mikä tuossa on niin saisi mietittyä toimenpiteitä korjaukseen.!

                            Comment

                            • ArcDucK
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 97
                              • espoo, kivenlahti

                              #44
                              vikakoodeja tuo ei uusi.! se 1-3 sylinterien vikakoodikin tulee vai siinä vaiheessa kun ottaa ilmamittarin irti.

                              että kun ne nollaa ja normaalisti ajelee niin ei uusi.

                              kauheasti tuota ei polkea viitsi kun se ääni ei ole kovin kiva.!

                              onko tuolla putkessa jokin "läppä" joka voisi säristä silleen kun tuo kone nyt särisee kun oikein antaa "hanaa!


                              miten tuon tehottomuuden nyt sanoisi.. eihän tuo silleen kulje kun sen kuuluisi.. kick back on todella hidas iskemään ja kun korkealla käyttää ja sinne iskee vakkarin vaikka päälle niin se pitää pisimmillään joka 10s ihan hirmuisia kierroksia vaikka kiihdytys loppui jo..

                              siin on sellainen vaimea alue kun kunnolla antaa happea. 3000-5000 on kovaäänistä aluetta. siitä kun pääsee ohi niin auto hiljenee ja kiihtyy jotenkin..

                              Comment

                              • ArcDucK
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 97
                                • espoo, kivenlahti

                                #45
                                suihketta on suihkittu ja ei kyllä auttanut vaikka suohki minne.. sen enenpi tuo käynti muuttunut suohkutteli minne tahaa. tietenkin kun ilmanottoon niin nousi.

                                puolia vaihtelin mutta koneesta akku loppu niin ei tietokone paljoa dataaa lue.. sisälle siis kompuutteri seinään ja akkua latailemaan.!

                                tulppia katselin ja ei ne nyt hirmuisen pahoilta näytä. ja jos 1-3 on nuo ensimmäiset keulasta lähtien niin niissä ainakaan ollut karstaa eikä muutakaan.!

                                edittiä:

                                eipä ole muuttuneet nuo tulokset mihinkään.! rasitus näyttää täyttä palkkia. kaikki tulpat sytyttää ainakin koska kun otti minkä tahaa puolan irti niin kyllä muuttu käynti ja koneen tärinä moninkertaistui.

                                koneen kiinniollessakin suihkauttelin ja en kyl löytänyt kohtaa mistä imisi ilmaa.. jos jostain imee niin sit imusarjan alapuolelta jos siellä joku kohta on.!

                                koneen kun sammuttaa niin öljynkorkista nousee vaalea "savua" vaikea sitä on sanoa mitä se on mutta pientä usvaa nousee.. moottorin käydessä käynti huononee jos öljykorkin ottaa irti.!

                                jos sitä nappulaa imusarjan alla painaa koneen käydessä, eli vissiin päästää imuja ulos niin silloin tuolla 2 puolellakin alkaa tapahtumaan korjausta..

                                nyt alkaa loppumaan omat kyvyt..

                                jossakin pitäs vissiin puristukset ja jotain muutakin käydä tutkimassa..
                                jo on ongelma moottori mokoma.. prkl.!


                                niin juu hei..

                                mikä hiton vikakoodi tämä on.. tulee silloin tällöin. nyt muutamaan otteeseen lähiaikoina.!

                                86 relay sticking signal MERHK to batt+ in the GM III

                                errer frequency : 3

                                sporadic error

                                ???
                                Last edited by ArcDucK; 20-07-2009, 00:30.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎