Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ongelmia apuja please..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArcDucK
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 97
    • espoo, kivenlahti

    #46
    Originally posted by 540iAV8 View Post
    Ei ihan Kirkkonumella tai Espoossa mutta kysyppäs tuolta
    Kankaan Bemuhuolto, 0400-455000 / Risto Kangas
    nyt on kaverin juttusilla käyty.!

    ei selvinnyt edes bemarin koneilla mikä tuolla gusee.! kaveri oikein avulias ja mukava mies. Isot suositukset, pistää puljua pystyyn ja tietää kyllä bemareista joten suosittelen.!

    nyt sitten pitäisi autolle varata aikaa. ohivuotojen tarkistukseen ja suuttimissakin saattaisi vika olla.

    paljonkohan tohon maksaisi suuttimet.? vai löytyykö jotain hyvää ainetta joka voisi mahdollisesti puhdistaa suuttimet.. olettaen että siellä jotain tukosta voisi olla.!

    nyt miten hitossa varmistan tuon imusarjan tiiveyden. on niin homon muotoinen kansi että se voi ihan hyvin vetää tuolta alhaalta ilmaa ja koskaan sitä ylhäältä saisi selville.?!

    Comment

    • ArcDucK
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 97
      • espoo, kivenlahti

      #47
      jatkan monoloogia kun ei kukaan sano mitään.?

      hei te tietävät ihmiset.. miten on paljonko kustantaa 523ia nuo suuttimet.? kannattaako ennenmin puhdistaa vanhat vaiko jos ne kerran maksaa n.30€ puhdistus kipale niin eikö se ole melkein sit kannattavampaa hommata uudet.?

      jos niitä huoltamaan niin auto seisoo jos ei saa aikaa suutinhuoltoon.. itselläni kun ei ole mahdollisuutta autoa jättää minnekkään huoltoon seisomaan päiväksi kun tarvitsen sitä koko ajan.?

      taitaa olla tuo ultra pesu kuitenkin "hiukan" eri fääreissä kun joku myrkky jota bensiinin sekaan.?!

      miten tuon pesun saisin helpoiten suoritettua siten että siitä jotain hyötyäkin olisi.

      johan tuo on 13 vuotta vanha niin luulisi suuttimienkin hiukan olevan likaiset.?!

      Comment

      • aripaa
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 520
        • Kuhmo

        #48
        [QUOTE=ArcDucK;1709699]jatkan monoloogia kun ei kukaan sano mitään.?

        hei te tietävät ihmiset.. miten on paljonko kustantaa 523ia nuo suuttimet.? kannattaako ennenmin puhdistaa vanhat vaiko jos ne kerran maksaa n.30€ puhdistus kipale niin eikö se ole melkein sit kannattavampaa hommata uudet.?



        153 taalaa (kappale?) maksaa 540:een realoem.com listoilla bossi ja lucas, en tiedä onko 523:ssa samat suuttimet.
        Ext. bmw:t
        e28 518i -87
        e34 518i -92
        e39 540ia sedan 7/98
        e39 540ia sedan 9/98
        e39 540ia tour. 12/98
        E34 525i Touring 7/92

        Vikakoodien lukua/nollausta.

        e39 540 ia sedan 7/96

        Comment

        • ArcDucK
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 97
          • espoo, kivenlahti

          #49
          eli kukaan hullu osta uusia kun vanhat toimii.. puhdistusta siis suunnittelemaan..

          Comment

          • ArcDucK
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 97
            • espoo, kivenlahti

            #50
            juu nyt löytyi firma joka tekee kansi ja suutinhommia kirkkonummen suunnalla.

            nyt tuli vaan mieleen että jos mun vika on kerran pakosarjan putkissa 1,2,3 niin eikä vian tulisi siirtyä jos se suuttimista johtuu niin toiselle puolelle jos vaihdan suuttimet päittäin.?!

            elikäs mitenkäs tuo vaihtotyö nyt sitten käytännössä menee, ja kannattaako niitä ottaa irti jos ei ole uusia tiivisteitä ym laittaa sinne.? onko ne vanhat kuinka ruvella yleensä.?

            jos saisi ohjeet niin voisi viikonloppuna jumpata suuttimien kanssa..

            maanantaiksi onkin sit aikaa puristuksien testaukseen ja mahdolliseen ohivuotomittaukseen.

            Comment

            • ArcDucK
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 97
              • espoo, kivenlahti

              #51
              nyt on puristukset koneesta mitattu..

              mitäs niiden pitäisi olla.?

              auton keulasta katsoen puristuspaineet oli.

              1=12 olikohan se yksikkö nyt bar
              2=13
              3=13
              4=12
              5=13
              6=13

              noin suurinpiirtein.
              eli ei siellä vissiin yksikään oikein pahasti vuoda.?

              Comment

              • _koukku_
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 44

                #52
                onko autosi vika jo mahdollisesti korjattu? kiinostais vaan tietä mikä aiheutti tuollaisisa ongelmia. Omassa saman moisessa kans katti hajosi noin 2000km sitten, mutta lisä ongelmia ei ole vielä tullut. kokonais kilometritkin suurin piirtein samat.

                Comment

                • ArcDucK
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 97
                  • espoo, kivenlahti

                  #53
                  seuraavaksi pitäisi viedä suuttimien tutkintaan.. ei vaan selviä miksi se käy rikkaalla. ei vaan tajua.. :S

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #54
                    Originally posted by ArcDucK View Post
                    seuraavaksi pitäisi viedä suuttimien tutkintaan.. ei vaan selviä miksi se käy rikkaalla. ei vaan tajua.. :S
                    Oliko päästöarvot katsottu? Vai mistä päättelet että käy rikkaalla?
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • ArcDucK
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 97
                      • espoo, kivenlahti

                      #55
                      vie bensaa about 2x sen mitä vei ennen. loppu diagnoosi on varsin vahvasti tuon inpan puolella.. siihenhän ei tosin voi luottaa täysin. mutta uskoisin että senverran näyttää oikein.!

                      1 puolen korjaus arvot ihan poskellaan mutta 2 puoli ihan normaalissa. + mulla vuotaa tuo pakoputki tuolta mun aukosta jonka sinne tein ja pimeessä sitä hitsailin umpeen niin ei ihan tiiviiksi tullut.!

                      siinä nuo seuraavat toimenpiteet varmaan onkin.

                      -vesipullo ja imusarjan imuvuotojen tutkinta (taas)
                      - suuttimien diagnosointi+ puhdistus jos on poskellaan.
                      - pakoputken hitsaus tiiviiksi + pakoarvot.

                      ei tuo ihan normisti mene kun kulutus on 16-18l/100km ilman minkäänlaista urheilullista ajelun ideaakaan.!

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #56
                        Josko niissä lambdoissa on sittenkin jotain hämminkiä :think
                        Vai mikä muu sitä kulutusta voi nostaa?
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • ArcDucK
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 97
                          • espoo, kivenlahti

                          #57
                          imusarja jota epäilen.!

                          lambdat jotka on sitten molemmat rikki koska päittäin vaihtaminen ei auttanut/ muuttanut menoa.

                          suutin tosi sgakkanen.

                          vai vielkö joku keksii jotain.?

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4628
                            • Tampere

                            #58
                            Originally posted by ArcDucK View Post
                            imusarja jota epäilen.!

                            lambdat jotka on sitten molemmat rikki koska päittäin vaihtaminen ei auttanut/ muuttanut menoa.

                            suutin tosi sgakkanen.

                            vai vielkö joku keksii jotain.?
                            Suuttimet voit vaihtaa pytyistä 1-3 pyttyihin 4-6, mutta mulla on sellainen kutina että ei muuta asiaa miksikään.. Ja suuttimet voi nostaa kiskoineen irti imusarjasta kohti taivasta ja katsoa jonkun startatessa että niistä tulee samanlainen sumu kaikista.

                            Minnespäin pakoputkea sä sen reiän teit? Jotenkin olis nyt kuitenkin sellainen kutina päällä että olis jotain hämärää tuossa pakoputkessa..

                            Jos lambdasta ei tule vikakoodia ja sen arvo vaihtelee aiemmin kuvaamallani tavalla niissä ei ole vikaa. Voihan ne vaihtaa huvikseen jos on ylimääräistä..
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • ArcDucK
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 97
                              • espoo, kivenlahti

                              #59
                              pakoputkeen tuli reikä tehtyä juuri ennen tuota perän kohdalla olevaa pönttöä.. diffuusoriko tuo nyt on vai mikä.. itse metalliset särinät ja muut härpättimet tuli paikannettua tuonne putkistoon, eli kauheat ajoäänet tulevat putkesta.. terävä metallinen sirinä katalysaattorin kohdalta, voi olla ettei tuo oikein "sovi" tuo katti tuohon.. rikki se ei ole koska piti heti samanlaista ääntä kun kengin tuota hitsaamon nosturissa. katti siis on ehjä mutta se vaan korkeilla kierroksilla jostakin syystä kehittää sellaista metallista siritystä.

                              itse paha pörinä tulee mun hitsauksista jotka ei nyt oikein onnistuneet, pitää tuota ylöspäin migaamista treenata selvästi lisää. kunnon reikähän siellä hitsauksissa on.

                              putkelle siis operaatiota tehtävä viel.

                              purkuosina löytyisi tuohon malliin "täydellisiä pakokaasujärjestelmiä" hintaan 150-300€ pitänee sisällään ihan koko putken pakosarjalta takapönttöön.!

                              tuota suuttimien vilkaisua voisi harkita.. kuitenkin. onko suurikin vaara että kun suuttimet ottaa tukkeineen irti että sieltä menee jokin tiiviste.? tuossa melkoisen varmasti on alkuperäiset ja onkohan koskaan edes avatut suuttimet, joten ne o renkaat on voineet ottaa itteensä ja kovettua.

                              olisi testauksen jälkeen kiva vaan päästä jatkamaan menoa

                              Comment

                              • rikul
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2003
                                • 76
                                • Vaasa

                                #60
                                Samaa

                                Jo on merlillistä.Tääläkin useampi Painii saman paskan kanssa.
                                Eikö Rahut ja Muut voi vastata? Edellinen Manzell 4.0 vei
                                kaupungissa 17l.Tää lillukkakone (M52 B28)Vie saman,vaikka
                                niinko mummoa ajais.
                                R 90 S Old boxers never die

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎