Penkit joissa lämmitys on, samoin katkaisijat. Mistä ja millaiset johdot pitää vetää? Nappulassahan on useampi asento, rajoittaako se vain jännitettä vai miten se tehon säätö tapahtuu?
Muistelen nähneeni tällä foorumilla jossain E39 istuinlämmittimen kytkentäkaavion, mutta en löydä sitä millään sopivalla hakusanalla. Muistaako joku missä se on?
Istuinosan elementtiin menee kolme johtoa; punainen, harmaa sekä punakeltainen.
Mittasin johtojen väliltä seuraavia ohmi-arvoja:
pu - ha : n. 9 K ohmia
pu - pu/ke : n. 8 ohmia
ha - pu/ke : n. 7.8 K ohmia
Kuulostaako oikeilta?
Ainakaan mikään väli ei ole täysin poikki, joten toiveissa on että elementti on ehyt.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Muistelen nähneeni tällä foorumilla jossain E39 istuinlämmittimen kytkentäkaavion, mutta en löydä sitä millään sopivalla hakusanalla. Muistaako joku missä se on?
Istuinosan elementtiin menee kolme johtoa; punainen, harmaa sekä punakeltainen.
Mittasin johtojen väliltä seuraavia ohmi-arvoja:
pu - ha : n. 9 K ohmia
pu - pu/ke : n. 8 ohmia
ha - pu/ke : n. 7.8 K ohmia
Kuulostaako oikeilta?
Ainakaan mikään väli ei ole täysin poikki, joten toiveissa on että elementti on ehyt.
Penkinlämmittimeen menee ruskea, valkosininen ja valkokeltainen.
Penkinlämmittimeen menee ruskea, valkosininen ja valkokeltainen.
Kiitos molemmille, tuolta löytyi juuri tuo kuva jota kaipailinkin.
Nuo värit riippuu täysin minkä liittimen johtojen väreistä tässä puhutaan, ja kummanko puolen liittimestä, johtojen värit kun on erilaiset ennen liitintä ja liittimen jälkeen. Minä tarkoitan niitä värejä joka on varsinaisen elementin puolella. Näin siis ainakin tässä minun penkissä.
Tähän liittimeen tulopuolen johdossa on sinun manitsemat värit, mutta elementille lähtevässä liitinosassa taas minun mainitsemat värit.
Esim tuo valko/sininen johto muuttuu liittimen jälkeen harmaaksi johdoksi (liittimen keskimmäinen pinni).
Kiitos molemmille, tuolta löytyi juuri tuo kuva jota kaipailinkin.
Nuo värit riippuu täysin minkä liittimen johtojen väreistä tässä puhutaan, ja kummanko puolen liittimestä, johtojen värit kun on erilaiset ennen liitintä ja liittimen jälkeen. Minä tarkoitan niitä värejä joka on varsinaisen elementin puolella. Näin siis ainakin tässä minun penkissä.
Tähän liittimeen tulopuolen johdossa on sinun manitsemat värit, mutta elementille lähtevässä liitinosassa taas minun mainitsemat värit.
Esim tuo valko/sininen johto muuttuu liittimen jälkeen harmaaksi johdoksi (liittimen keskimmäinen pinni).
Kerroppas, jos tiedät. Tuleeko noihin penkin johtoihin + niihin valkoisiin? Onko ne eri tehot? Miten tulee täys teho, eikös napissa ole kolme nopeutta?
Kerroppas, jos tiedät. Tuleeko noihin penkin johtoihin + niihin valkoisiin? Onko ne eri tehot? Miten tulee täys teho, eikös napissa ole kolme nopeutta?
Valitettavasti tietoa toiminnasta ei ole, voin vain arvailla. (mulla muuten on se vanhempi systeemi, portaaton säätö, ei kolmitehoinen).
Oman systeemin kuvittelen toimivan siten, että tuo ruskea on maa, ja tuohon +:aan (valko/keltainen) tulee potentiometrin ohjaamana joku jännite xxx -> 12V. Tuon keskimmäisen johdon (valko/sininen) tarkoitusta en tiedä, liittyykö siihen diagnostiikkatoimintaan...
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Comment