Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA hyytyy...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VPI
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 46
    • Suomi

    E39 530dA hyytyy...

    eli mitään ei juuri tapahdu kun lyö tallan pohjaan välillä pelaa vissiin normaalisti ja välillä ei kulje kuin 100-140 km/h. Viimeks öljynvaihdon yhteydessä käytettiin roikan nokassa, ja herjasi jotain kuorma paineen säädintä, johtuneeko tuosta. Onkohan minkälainen vaihtaa ja minkähän hintanen ja saako tarvikeliikkeestä noita?
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Ilmamäärämittari, turbon letkut... Aloita noista
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • VPI
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 46
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Dunky View Post
      Ilmamäärämittari, turbon letkut... Aloita noista
      tartteeko jotain koodailla kun vaihtaa mittarin, löytyiskö osanumeroa millä voi kysellä liikkeistä?

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Originally posted by VPI View Post
        tartteeko jotain koodailla kun vaihtaa mittarin, löytyiskö osanumeroa millä voi kysellä liikkeistä?
        Jos ei löydy samalla osanumerolla osaa niin tarvii, eikä haittaa vaikka koodais samankin koska siinähän kuittaantuu adaptiot koneesta... Osanumero löytyy itse mittarista

        Kokeilitko muuten sen letkun joka lähtee turbolta et onko se ehjä?
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          Ahtopaineensäätäjä, vajaa satkun marmorilta, helppo vaihtaa myös ite...trust me
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Täällä on taas lottoarvonta käynnissä. Trust me! Mitä jos nyt kuitenkin kävisit luetuttamassa tuoreempaa koodia.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • pete81
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 2056
              • .........

              #7
              Imusarja halki? Prkl omasta meni tänään

              Comment

              • Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

                #8
                Ainahan täällä lototaan vaikkei ois lotto päivä Silloin kun vika ilmenee niin kiihtyykö auto todella laiskasti ja tuntuu että ois 50hv pelissä ja jääkö hetkellisen kulutuksen viisari selvästi max. lukemasta? Niin ja taas sitä paikkakuntaa näkyviin niin ehkä joku ystävällinen foorumilainen voisi koodit lukaista
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

                Comment

                • VPI
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 46
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by Marko.K View Post
                  Ainahan täällä lototaan vaikkei ois lotto päivä Silloin kun vika ilmenee niin kiihtyykö auto todella laiskasti ja tuntuu että ois 50hv pelissä ja jääkö hetkellisen kulutuksen viisari selvästi max. lukemasta? Niin ja taas sitä paikkakuntaa näkyviin niin ehkä joku ystävällinen foorumilainen voisi koodit lukaista

                  aikalailla tämmöset oireet, mutta tota kulutusviisaria en nyt just muista ja en pääse auton kimppuun vasta kun lauantaina kattomaan noita ehdotuksia (reissutyö), paikkakunta Kemi, löytyiskö koodin tulkkaajaa Meri-Lapin alueelta, ettei mene ihan arpomiseksi.

                  Aikasemmin (vuosikin takaperin) ilmennyt sillontällöin hyytymistä kovasti kiihdyttäessä siellä 100 km/h paikkeilla, ja sitten hetken mietittyään alkanut vetää ihan kunnolla. Välillä pitkäänkin ettei tätä ole ilmennyt, ja nyt sitten menty tohon em. oireiluun.

                  btw, luekelin tuolta, että jos vika ilmamäärämittarissa, niin pystynee toteamaan käyttämällä sen piuhan irti..???

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3310
                    • Kajjjaani

                    #10
                    Originally posted by VPI View Post
                    btw, luekelin tuolta, että jos vika ilmamäärämittarissa, niin pystynee toteamaan käyttämällä sen piuhan irti..???
                    kyllä pystyy pitäis tapahtua selvä käynnin muutos kun otat piuhan irti.
                    E32 bensa vehkeessä oli vastaavia oireita ja loppui kun ilmamassamittari vaihdettiin.
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • VPI
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 46
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by 540iAV8 View Post
                      kyllä pystyy pitäis tapahtua selvä käynnin muutos kun otat piuhan irti.
                      E32 bensa vehkeessä oli vastaavia oireita ja loppui kun ilmamassamittari vaihdettiin.

                      kärsiikö käydä ilman tota mittaria koeajolla, että tuntee miten paljon se vaikuttaa, vai onko voiko se hajottaa jotain...

                      Comment

                      • rasanttu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 530
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by VPI View Post
                        kärsiikö käydä ilman tota mittaria koeajolla, että tuntee miten paljon se vaikuttaa, vai onko voiko se hajottaa jotain...
                        Ei hajota mitään oonpa kuullut joidenkin ottaneen mittarin käytöstä pysyvästi, mutta se ei ole kauhean järkevä ratkaisu polttoaineen kulutuksen kannalta.
                        Freude am Fahren

                        Comment

                        • Venom
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2002
                          • 623
                          • Vantaa

                          #13
                          Kaverin autossa oli hyvin pitkälti samanlaiset oireet ja vaihdettiin ahtopaineen säätimet, ilmamassamittarit ja ties mitä muuta. Ei auttanut.. Loppujen lopuksi vian aiheuttajaksi löytyi ehtoopuolella ollut turbo..

                          Comment

                          • Marko.K
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1193
                            • Helsinki

                            #14
                            Jos se ilmamäärä mittari on rikki niin ei se auto kyllä hyydy noin täysin mitä aiheen aloittajan tekstistä ymmärrän, itellä nimittäin teki samanlailla aluksi silloin tällöin ja lopulta melkeen joka päivä muutaman kerran...kaikkihan on mahdollista mutta kannattaa tsekata ensin nuo pienemmät asiat ennenkun alkaa uutta ahdinta vaihtamaan, vikakoodien luku ja livedata kannattaa käydä läpi, mutta kokeile eka tota ilmamäärä mittarin piuhan irroitusta
                            F11 535d -11 367hv/728nm
                            E39 M5 -99 Alpine White II
                            E65 730da -02
                            E60 530da -03
                            E39 530da -03 240hv/600nm
                            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                            E38 740iaL -95
                            E39 530d -99 245hv/528nm

                            Comment

                            • toperi
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 105

                              #15
                              Originally posted by Venom View Post
                              Kaverin autossa oli hyvin pitkälti samanlaiset oireet ja vaihdettiin ahtopaineen säätimet, ilmamassamittarit ja ties mitä muuta. Ei auttanut.. Loppujen lopuksi vian aiheuttajaksi löytyi ehtoopuolella ollut turbo..

                              näinhän se tahtoo olla, ikävä kyllä. olen hiljattain turbon vaihtanut nimittäin...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎