Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA hyytyy...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VPI
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 46
    • Suomi

    #46
    jaa-a, tänään tuli pari sataa kilsaa matka-ajoa ja ei hyytymisestä merkkiäkään, en tosin kokeillu huippuja tai paikaltaan täyskaasu kiihdytystä mutta pelas ja kiihty tosi hyvin tossa matka-ajo nopeuksissa, ohituksissa :think:think:think erikoista on.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #47
      Originally posted by VPI View Post
      - maffin kotelossa pientä eroa, muuten samanlainen
      Kaikki numerot täsmäs keskenään?
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • VPI
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 46
        • Suomi

        #48
        Originally posted by Dunky View Post
        Kaikki numerot täsmäs keskenään?
        emmä katellut numeroita, mutta tarvike maffi

        Comment

        • Muuli
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 115

          #49
          Tuota tuota,ennenkuin vaihdat turboja sun muita.Niin kokeileppa piruuttaan
          kuljettajan penkin alla olevan naftapumpun vaihtoa.Ei edes välttämättä ole äänekäskään.Jos nyt näyttää siltä ettet millään pääse vikamuistin lukuun.

          Jokuset olleet sellaisia ettei tuotto enää riitä.Jolloin 3000rpm jälkeen isommassa nopeudessa kihdytettäessä auto hyytyy täysin.

          Comment

          • 330d Black
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 18
            • Kuopio

            #50
            330d veti välillä ja välillä hyytyi. Syy löytyi moottorin kumisista vaimennintyynyistä, jotka toimivat alipaineella. Toisessa tyynyssä oli vuoto ja hävitti alipaineet, kun turbo alkoi kunnolla ahtamaan. Alipaineen katoaminen vaikuttaa ilmamassamittarin ja turbon yms. toimintaan. Live-datassa oireili siten, että hävitti äkisti puoli baaria turbopaineita ja katkoi polttoainesyöttöä, eli en uskaltanut ohituksiin lähteä... Tyynyt vaihdettiin ja oireet hävisi. Mittarissa 360tkm. Korjaamolla laittoivat tyynyihin käsikäyttöisen alipainepumpun kiinni eikä pitänyt paineita yhtään.

            Comment

            • 330d Black
              Newbiemmer
              • Jul 2009
              • 18
              • Kuopio

              #51
              nii ja samalla meni viimeisetkin alipaineletkut vaihtoon, kun tosiaan murtuivat rapisemalla sormien välissä...päällepäin näyttivät ehjiltä.

              Comment

              • VPI
                Bimmer Rookie
                • May 2008
                • 46
                • Suomi

                #52
                Originally posted by Muuli View Post
                Tuota tuota,ennenkuin vaihdat turboja sun muita.Niin kokeileppa piruuttaan
                kuljettajan penkin alla olevan naftapumpun vaihtoa.Ei edes välttämättä ole äänekäskään.Jos nyt näyttää siltä ettet millään pääse vikamuistin lukuun.

                Jokuset olleet sellaisia ettei tuotto enää riitä.Jolloin 3000rpm jälkeen isommassa nopeudessa kihdytettäessä auto hyytyy täysin.
                pumppu vaihdettu n 1 vuosi sitten, on kyllä sen jälkeen pelannut normaalisti kunnes nämä oireet tuli esiin. Tuossa ois lähiaikana sovittu vikamuistin luku, sitten jatketaan.

                pitää varuilta vaihtaa viikolla pa-suodatin ja ilmansuodatin, ne on ollu n. 15 tkm. paikallaan, onpahan kaks simppeliä muuttujaa pelistä taas pois.
                Last edited by VPI; 13-09-2009, 08:33.

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #53
                  Originally posted by VPI View Post
                  pumppu vaihdettu n 1 vuosi sitten, on kyllä sen jälkeen pelannut normaalisti kunnes nämä oireet tuli esiin. Tuossa ois lähiaikana sovittu vikamuistin luku, sitten jatketaan.

                  pitää varuilta vaihtaa viikolla pa-suodatin ja ilmansuodatin, ne on ollu n. 15 tkm. paikallaan, onpahan kaks simppeliä muuttujaa pelistä taas pois.
                  vähän haiskahtaa turbo vialta tuo tuo homma:think oli tässä yks turbo vikainen yksilö jossa pakosiivet oli aika huonossa kunnossa ja turbon akseli epätasapainossa,kun kunnolla kaasutti niin akseli rupesi ilmeisesti resonoimaan,eikä enään ahtanut.Sievästi kiihdyttelemällä pelasi vielä suht.normaalisti.

                  Mulla olisi tuossa yks vanha turbo joka toimii ihan ok. sillä voisi testata ennen uuden ostoa josko vika olisi turbossa.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #54
                    Originally posted by VPI View Post
                    tarvike maffi
                    Big mistake
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • VPI
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 46
                      • Suomi

                      #55
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Big mistake
                      eli ?

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #56
                        Originally posted by VPI View Post
                        eli ?
                        Näistä tarvike maffeista ei ole mitään hyvää sanottavaa. Kone ei välttämättä saa nyt oikeaa tietoa ilman määrästä joka koneeseen menee.
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Babitzin
                          BTCF Member
                          • Jul 2009
                          • 463
                          • Kuopio

                          #57
                          Eli nyt hyvät neuvot kalliit.
                          Itsellä samanlaisia oireita kun aiheen aloittajalla. Eli mylly putoaa polvilleen 120 vaudissa, jos lähdetään alle 50 vauhdista liikkeelle. Mutta jos 80 lähetään, niin rajoja ei silloin ole tullut vielä vastaan Tänään kävi roikassa ja herjasi kuormapaineensäädintä ja hehkujen relettä(eli siis tankin pumpppua?) Nollattiin koodit ja asentaja kävi lenkillä, sanoi vaan että ei tämä kunnossa ole ollenkaan. Veto koko alueen tahmeaa.
                          Tutkittiin egr, kuormapaineensäädin kokeiltiin sillä mittalaitteen testaustoiminnolla. Toimi->liikutti ahtimen siipiä ohjaavaa tankoa. Tanko myös liikkui käsin eestaas. Alipaineletkut ja ahtoputket kateltiin silmämääräisesti. Ei löydetty mitään. Ilmamäärämittari otettiin pöydälle ja putsattiin. Ei vaikutusta.
                          Asentaja selvittää huomiseksi onko ilmamäärämittarin koodi se, mikä sen pitäisi olla..

                          Eli ideoita?
                          F20 118i M-sport
                          E63 M6
                          Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #58
                            Vaihda MAFfi, ei se turhaa ole jos se on alkuperäinen
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Babitzin
                              BTCF Member
                              • Jul 2009
                              • 463
                              • Kuopio

                              #59
                              Tätä itsekkin epäilisin, mutta katotaan.. Ei kehtaa melkee 300 € maksaa turhasta, jos ei sillä korjaannu.
                              Jos jostain sais ehjän lainaan, niin voisi kokeilla muuttuuko suuntaan mihinkään..
                              F20 118i M-sport
                              E63 M6
                              Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                #60
                                Livedatalla pystyy kyllä melko hyvin näkemään kuinka maffi käyttäytyy ja että onko siinä vikaa. Lisäksi näkee samalla toimiiko ahtopuoli ok.
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎