Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA hyytyy...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #61
    Originally posted by Babitzin View Post
    Eli nyt hyvät neuvot kalliit.
    Itsellä samanlaisia oireita kun aiheen aloittajalla. Eli mylly putoaa polvilleen 120 vaudissa, jos lähdetään alle 50 vauhdista liikkeelle. Mutta jos 80 lähetään, niin rajoja ei silloin ole tullut vielä vastaan Tänään kävi roikassa ja herjasi kuormapaineensäädintä ja hehkujen relettä(eli siis tankin pumpppua?) Nollattiin koodit ja asentaja kävi lenkillä, sanoi vaan että ei tämä kunnossa ole ollenkaan. Veto koko alueen tahmeaa.
    Tutkittiin egr, kuormapaineensäädin kokeiltiin sillä mittalaitteen testaustoiminnolla. Toimi->liikutti ahtimen siipiä ohjaavaa tankoa. Tanko myös liikkui käsin eestaas. Alipaineletkut ja ahtoputket kateltiin silmämääräisesti. Ei löydetty mitään. Ilmamäärämittari otettiin pöydälle ja putsattiin. Ei vaikutusta.
    Asentaja selvittää huomiseksi onko ilmamäärämittarin koodi se, mikä sen pitäisi olla..

    Eli ideoita?
    Kerran tullut vastaavilla oireilla auto piuhan päähän ja vika oli ahtopaineen säätimessä, nätti homma lainata vaikka kaverilta ja näin poissulkea yksi vika mahdollisuus.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • Babitzin
      BTCF Member
      • Jul 2009
      • 463
      • Kuopio

      #62
      Originally posted by jsr85 View Post
      Kerran tullut vastaavilla oireilla auto piuhan päähän ja vika oli ahtopaineen säätimessä, nätti homma lainata vaikka kaverilta ja näin poissulkea yksi vika mahdollisuus.
      No kaveripiirissä ei harrasteta ko. autoa. Mutta jos joku lähialueelta malttas lainata, niin mielellään se mahdollisuus otettaisiin vastaan.
      F20 118i M-sport
      E63 M6
      Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

      Comment

      • Babitzin
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 463
        • Kuopio

        #63
        Originally posted by Thuppu View Post
        Livedatalla pystyy kyllä melko hyvin näkemään kuinka maffi käyttäytyy ja että onko siinä vikaa. Lisäksi näkee samalla toimiiko ahtopuoli ok.
        Tätäkin harrastettiin, mutta vaan auton ollessa paikallaan. Ei päästy itse "tilanteeseen" kokeilemaan. Ja itelle ei nuo arvot sano mitään. Tai no ahtopaineen kyllä tietää, mutta ne maffin arvot ihan täyttä hepreaa.. Jotain 600 oli täyskaasulla? :think Itse en enempää lukemia nähnyt, kun olin kabiinissa polkemassa kokoajan..
        F20 118i M-sport
        E63 M6
        Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

        Comment

        • Babitzin
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 463
          • Kuopio

          #64
          Ilmamäärämittari oli oikeaa mallia, vaikka voihan se olla sökö sekin. Ja tuo vikakoodi(kuormapaineensäädin) viittaisi syöttöpumpun johonkin anturiin?:think
          No, kuitenkin menee tiistaina johonkin BMW:N koulutustilaisuuteen tänne Varkauteen. Sinne tulee joku alan asiantuntija, joka näistä tietää (kaiken?).. Eipähän tartte kouluttajan tehdä vikaa autoihin mallintaakseen vianetsintää. Pääsee ihan "tositoimiin"
          Toivottavasti sieltä tulis joku selvä vika ilmi, niin saisi toimivan auton alle.
          F20 118i M-sport
          E63 M6
          Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

          Comment

          • VPI
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 46
            • Suomi

            #65
            Originally posted by Babitzin View Post
            Ilmamäärämittari oli oikeaa mallia, vaikka voihan se olla sökö sekin. Ja tuo vikakoodi(kuormapaineensäädin) viittaisi syöttöpumpun johonkin anturiin?:think
            No, kuitenkin menee tiistaina johonkin BMW:N koulutustilaisuuteen tänne Varkauteen. Sinne tulee joku alan asiantuntija, joka näistä tietää (kaiken?).. Eipähän tartte kouluttajan tehdä vikaa autoihin mallintaakseen vianetsintää. Pääsee ihan "tositoimiin"
            Toivottavasti sieltä tulis joku selvä vika ilmi, niin saisi toimivan auton alle.

            antoi muuten mullakin joskus viaksi tuon kuormapaineensäätimen, mikähän se nyt loppupeleissä on, pitää alkaa selvittämään nyt tuo vika kun on aikaa.

            Comment

            • Babitzin
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 463
              • Kuopio

              #66
              Eilen vaihdettu siirtopumppu, ei vaikutusta(kuten oletinkin) mutta lähtee nyt ainakin käyntiin. Eikä jurnuta ja surise siellä ylimääräisiä.
              Kokeiltu uudennihkeää ahtopaineensäädintä ja ajeltu ilman maffia. Ei vaikuta mihinkään muuhun kun vitutukseen. Mustaakaan ei putkesta tule. Liekkö siellä syöttöjä ollenkaan..:think
              No tiistaina oskilloskoopin perään.
              F20 118i M-sport
              E63 M6
              Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

              Comment

              • Babitzin
                BTCF Member
                • Jul 2009
                • 463
                • Kuopio

                #67
                Autoa käytetty asiantuntialla. Railipaineet ja kaikki muut ookoo. Paitsi se että ahdot romahtaa n.3000 rpm:n kohdilla Ja sitten kun ahtimen alipainekellolta tjsp, irroittaa alipaineletkun niin alaalta ei vedä ollenkaan, mutta yläältä sitten "repii".. Laitetaanko uutta ahdinta tilaukseen? No jos kumminkin kokeilis sitä paineensäädintä sieltä ahtimen luota.:think
                F20 118i M-sport
                E63 M6
                Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #68
                  Kuinka turbon johdesiipien tanko liikkuu aktivoidessa? Siellä on DIS:ssä tuolle ahtojen/johdesiipien toiminnalle oma testinsäkin. Romahtaako ne ahdot normaalista pyydetystä (2,1 bar abs.), vai piikkaako ensin yliahdoille ja sitten romahtaa vikatilan takia? Miten toimii EGR:n alipaineletku tulpattuna? Mitäs vikakoodeja nyt antaa?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Babitzin
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 463
                    • Kuopio

                    #69
                    Tää on just tätä, kun ei ite päässy sinne mukaan, töissä kun piti olla.
                    Aiemmin kokeiltiin jollain testiohjelmalla juurikin sitä tangon liikkuvuutta ja kyllä se silloin toimi/liikkui.
                    Ahtoja oli kuulemma 1,4-1,5 kun romahdus tapahtui. Vikakoodeista ei ole tietoa. Luulisin että siellä se sama Kuormapaineensäädin kummittelee. Egr:n letkua ei tulpattu. Mutta egr:ää testailtiin aiemmin kans ja sekin kuulemma pelaa toivotulla tavalla.:think
                    F20 118i M-sport
                    E63 M6
                    Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #70
                      Originally posted by Babitzin View Post
                      Tää on just tätä, kun ei ite päässy sinne mukaan, töissä kun piti olla.
                      Aiemmin kokeiltiin jollain testiohjelmalla juurikin sitä tangon liikkuvuutta ja kyllä se silloin toimi/liikkui.
                      Ahtoja oli kuulemma 1,4-1,5 kun romahdus tapahtui. Vikakoodeista ei ole tietoa. Luulisin että siellä se sama Kuormapaineensäädin kummittelee. Egr:n letkua ei tulpattu. Mutta egr:ää testailtiin aiemmin kans ja sekin kuulemma pelaa toivotulla tavalla.:think
                      Eli ahtaa liikaa ja menee vikatilaan. Haiskahtaa vahvasti turbolta, mutta kannattaa toki ensin kokeilla varmasti toimivalla solenoidilla (ahtopainesäädin). Jos itse haluaa harrastaa, niin turbon voi pistää paloiksi. Jos siivet on kunnossa, saattaa elpyä ohjaussiivistön putsauksella.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Babitzin
                        BTCF Member
                        • Jul 2009
                        • 463
                        • Kuopio

                        #71
                        Joo, suunnitelmana oli tuon asentajan kanssa, joka on tätä nyt tutkinut. Että laitetaan se uus säädin. Ja jos se ei auta niin otetaan ahinta irti ja katotaan mitä se on syönyt.:think Laittasko sitten ihan uutta vai purkuosaa? Mitään tietoa uuden hinnoista?
                        F20 118i M-sport
                        E63 M6
                        Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #72
                          Kunnostusta tai uutta turboa kannattaa tiedustella esim. ProMotor:lta.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Nisti
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 705
                            • På Gränsen

                            #73
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Kunnostusta tai uutta turboa kannattaa tiedustella esim. ProMotor:lta.
                            Eikös e39 ole VNT turbo, ja garret olisi kieltänyt sen huoltamisen?
                            "MURPHY'S LAW"
                            "Whatever can go wrong will go wrong,
                            and at the worst possible time,
                            in the worst possible way"

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #74
                              Originally posted by Nisti View Post
                              Eikös e39 ole VNT turbo, ja garret olisi kieltänyt sen huoltamisen?
                              Tästä on turistu täällä aiemminkin. Garrett kielsi VNT-ahtimien kunnostamisen, kun osaamattomat kyläsepät eivät osanneet tehdä riittävän hyvin johdesiipien perussäätöä, mikä aiheutti ongelmia korjatuissa yksiköissä. Ne ei vaan osaa. Hyvin nuo ProMotorin kunnostamat ovat kuulostaneet toimivan. Eri asia sitten, onko turbo enää järkevästi elvytettävissä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Nisti
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2007
                                • 705
                                • På Gränsen

                                #75
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Tästä on turistu täällä aiemminkin. Garrett kielsi VNT-ahtimien kunnostamisen, kun osaamattomat kyläsepät eivät osanneet tehdä riittävän hyvin johdesiipien perussäätöä, mikä aiheutti ongelmia korjatuissa yksiköissä. Ne ei vaan osaa. Hyvin nuo ProMotorin kunnostamat ovat kuulostaneet toimivan. Eri asia sitten, onko turbo enää järkevästi elvytettävissä.
                                Hyvä tietää tämäkin. Tarkoitatko tätä www.promotor.fi putiikkia, vai jotain muuta? Alkaa omassakin kylmänä senverran vislaamaan, että paras olisi kait käyttää huollossa ennen täystuhoa.
                                "MURPHY'S LAW"
                                "Whatever can go wrong will go wrong,
                                and at the worst possible time,
                                in the worst possible way"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎